Rent krasst så lider nog inte hans offer mer än andra som varit utsatta för liknande händelser - även om just deras våldtäktsmän inte gick på lika många ..
Det är liksom händelsen man drabbas av som är svår .. det multipliceras inte för varje ytterligare offer ..
Alla som döms för våldtäkt skall alltså låsas in på livstid - för offrens skull?
Om de hade ansett det moraliskt rätt, och då såg sig som hjältar, hade de låtit sig gripas på plats. Nu är det fega krakar vi talar om.
Med tanke på hur mesiga och sköna svenska fängelser påstås vara så är det väl inget modigt att sätta sig i ett av dom?
Kristna i Syrien anser nog att de har "moraliskt rätt" men du får ursäkta dom för att dom ibland ljuger och förnekar att de är kristna när IS-terrorister frågar dom... De är visst inte modiga de heller...
Rent krasst så anser du alltså att Hagamannen var modigare än de här fyra med golfklubban?
Jag kan inte säga att mina ögon tåras av medlidande med Hagamonstret. Vi har för futtiga straff i landet. Skulle gärna se att samtliga våldsbrottslingar som fått avtjäna löjligt lindriga straff fick rejält med däng. Det system vi har idag är inte ok.
Nej, inte mina heller - med det innebär inte att jag tycker det är bättre med andra lösspringande dårar som inte klarar att hålla sina aggressioner i schack...
Detta är bara lite gammal hederlig hämnd. Hoppas de slog Nicklas så hårt att han tappat både hörsel och syn. Palla ha en sådan dåre strykandes runt i stan. Om jag var boende i Umeå skulle jag känna tacksamhet mot de här våldsutövarna.
Vad gör Kenny Lodra nuförtiden, är han fortfarande instängd, eller har han fortfarande ett horn i sidan till Nicklas? Han har ju misshandlat Nicklas förut så om han är ute kan han vara intressant.
Men visst är det så, när kommunen inte spolar bandyplanen i tid så rycker frivilliga ideella krafter in och ser till att det blir is, när rättsstaten fallerar , som i NL;s fall så måste återigen frivilliga sätta in sina krafter.
Jag brukar vara för förmildrande omständigheter och mot pöbelmentalitet men...
I det här fallet känner jag lika lite empati som för Yaras mördare
Vissa mäniskor är helt enkelt utan räddning pga av de sadistiska gärningar de utfört mot sina offer
Nej, inte mina heller - med det innebär inte att jag tycker det är bättre med andra lösspringande dårar som inte klarar att hålla sina aggressioner i schack...
Nej, det blir inte bra. Tänk om dom tar fel person? Tänk om det finns någon annan som till utseendet är lik Niklas Lindgren?
Beträffande gener har väl snubben en enäggstvilling, med samma uppsättning?
Kanske borde nån dra en klubba i skallen på honom, i förebyggande syfte?
Inte så smart, va?
(Snuten fick f.ö. tidigt tips om tvillingbrorsan, så enormt mycket lidande kunde sparats om inte snutarna varit värdelösa. Precis som i fallet men Engla-mördaren.)
Jag är inte så intresserad av att grotta ner mig i hans känslor som du tycks vara --- jag konstaterade bara att du uppenbarligen inte vet betydelsen av de ord du använder - dvs inte har förstått vad en sadist är för något.
Det enda jag ser som intressant i fallet är att de fyra fega dårarna åker dit ..
Hela den här historien är en följd av att den här vidriga sadisten, som skiter fullständigt i att oskyldiga människor får sina liv förstörda av hans handlingar, går fri överhuvudtaget...en irriterad skallerorm är mer pålitlig än en sexualsadist som suttit inne i några år för totalt vidriga brott och släpps ut fri att kunna härja igen...tvi!!!
Fysiska skador är lättare att läka än psykiska enligt min erfarenhet. (dock ej våldtagen).
Vad är det som säger att allvarliga fysiska skador inte kan leda till allvarligt mentalt trauma? Du sitter, som många andra, fast i vanföreställningen att ofrivilligt sex är det värsta som kan hända. Det är därför du reagerar så kraftigt, för det jag säger rubbar din världsbild.
Det NL gjorde var riktigt allvarligt och där fanns det inslag av både våld och hänsynslöshet. Dock var ju inte alla situationer som han förorsakade likadana.
Att sätta överskridandet av den sexuella gränsen som det mest allvarliga handlar mest om dålig insikt när det gäller vilka konsekvenser som svår misshandel kan leda till. Det blir ju ungefär som följande tänkta situationer:
- Din fru har utsatts för ett brott.
- Inte våldtagen vad?
- Nej, men brutalt misshandlad. Vi vet inte om hon vaknar upp eller kommer att vara i permanent koma.
- Skönt att hon inte blev våldtagen.
- Din fru har utsatts för ett brott.
- Inte våldtagen vad?
- Ja, tyvärr. Hon har dock klarat sig från fysiska skador så när som några smärre blessyrer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!