2015-08-23, 01:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Oproportionerlig laddning?
Hela tråden har valsat urt i huruvida pöbelmentalitet är bra eller dåligt och man jämför Lindgrens våldtäkter/attacker med en golfklubba i huvudet.

Lindgren är skadad av en golfklubba i huvudet,han är vaken och talbar tydligen enligt polisen,han har föförmodligen en bula,blåklocka och kanske hjärnskakning.
Lindgren gav sig på helt oskyldiga kvinnor/flickor.

Lindgrens offer fick grenar helt andra skador både fysiskt och mentalt (får man anta),han slog nästan ihjäl offer,grävde nästan ut ögon,bet av öron.
Sen fick han smaka golfklubba.

...och du vill prata proportioner?????
Nej, det är nog bättre att vänta med att prata "proportioner" tills man råkar på hans nästa offer -- hon som kommer få betala för hans uppdämda aggressioner ...
Citera
2015-08-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Uppenbarligen är du ju inte det eftersom du uttrycker dig felaktigt och inte förenklar någonting - tvärtom.

När det gäller brottsförebyggande så är du ju också ute och cyklar ... fungerade spöstraff och skampåle så skulle vi ha det i Sverige.
Människor skräms inte till att inte begå brott - vilket stora delar av världens fysiska straffsystem visar. Däremot ökar du aggressionen och risken både för nytt offer och för vad det offret kommer att få klä skott för genom våld och illa behandling..

Så nej - du vet verkligen inte vad du talar om.

Nej klart att dom inte skräms.
Brottsförebyggande i detta fall skulle vara att döda idioten.

Han kommer att våldta igen, med all säkerhet. Så det går inte att öka risken för nya offer, för den är redan maxad.
Citera
2015-08-23, 01:47
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tycker uppenbarligen att det är bra att människor tar lagen i egna händer. Hyllar våldsbrott på min ära... Ja, ja vi är ju olika. Jag är mer den fredliga typen som tycker att polisen och rättsapparaten ska sköta det.

Och jag hoppas att nästa gång så slår dom den lilla jäveln rätt in bland Västerbottens-Kurirens dödsannonser.
Citera
2015-08-23, 01:49
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Verkligen inte, däremot förenklar jag för att det ska gå att skilja ut de olika delarna i mängdbegreppet våldtäkt. Du får nog försöka ta till dig det jag skriver på ett annat sätt än du hittills lyckats med. Vad jag säger är att alla brott är förkastliga och att det finns många hemska saker och händelser som är minst lika allvarliga som en våldtäkt. Det är bara det att det senare har fått en oproportionerlig laddning.

Tror du inte att ett barns bortgång i en drunkningsolycka eller ett självmord påverkar samhället och anhöriga minst lika mycket.

Proportioner, för tusan, det är det enda jag lyft fram.
Varför biter du dig så hårt fast vid din tes? Har du statistik eller källor för dina påståenden? Eller är det något ditt febriga sinne kokat ihop?
Citera
2015-08-23, 01:50
Medlem
Citat:
Du tycker uppenbarligen att det är bra att människor tar lagen i egna händer. Hyllar våldsbrott på min ära... Ja, ja vi är ju olika. Jag är mer den fredliga typen som tycker att polisen och rättsapparaten ska sköta det.

Men vid våldtäkt ska inget straff utmätas enligt dig. I vart fall inte om misshandeln inte varit så kraftig. Vet du om att kvinnor som blir våldtagna kan bli så rädda att de ska misshandlas och mördas vid en våldtäkt att de inte gör så mycket motstånd och därför inte kämpar emot så mycket? Då ska alltså våldtäktsmannen gå fri? Finns fall där den våldtagna tvingats spela död. Då ska väl också våldtäktsmannen gå fri? För i din skeva hjärna är våldtäkt en normal sexuell handling och inte alls en våldshandling. Du personligen brukar väl trycka in kuken i fittan när fittan är så torr som möjligt. Eller trodde du i din korkade hjärna att kvinnor blir våta i fittan när de håller på att bli våldtagna? Tror du Hagamannen slickade offrens fittor innan han körde in pinnar?
Citera
2015-08-23, 01:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Varför biter du dig så hårt fast vid din tes? Har du statistik eller källor för dina påståenden? Eller är det något ditt febriga sinne kokat ihop?

Vilken tes?
Citera
2015-08-23, 01:52
Medlem
Två fel ger inte ett rätt.

Hagamannen har begått djävulska handlingar, men ännu är det inte försent för honom att omvända sig till Jesus. Ingen ska ta ifrån honom den möjligheten genom att döda honom.
Citera
2015-08-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesussaves

Hagamannen har begått djävulska handlingar, men ännu är det inte försent för honom att omvända sig till Jesus. Ingen ska ta ifrån honom den möjligheten genom att döda honom.

Jag vill bara hjälpa honom att omvända sig genom att se till att de två träffas omgående.
Citera
2015-08-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesussaves

Sedan har det ju inte vart 2 fel...
Citera
2015-08-23, 01:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Men vid våldtäkt ska inget straff utmätas enligt dig. I vart fall inte om misshandeln inte varit så kraftig.

Jaså, det var mer än jag visste att jag skrivit. Mig veterligen är det enda jag skrivit är att det är värre med brutalt våld som slår en människa sönder och samman är själva penetrationen. Jag har aldrig skrivit att det inte ska vara något straff vad gäller det senare. Det har du hittat på för att du inte förstår.

Citat:
Vet du om att kvinnor som blir våldtagna kan bli så rädda att de ska misshandlas och mördas vid en våldtäkt att de inte gör så mycket motstånd och därför inte kämpar emot så mycket? Då ska alltså våldtäktsmannen gå fri?

Jaså, tycker du att de ska gå fria. Ja då tycker vi olika.

Citat:
Finns fall där den våldtagna tvingats spela död. Då ska väl också våldtäktsmannen gå fri? För i din skeva hjärna är våldtäkt en normal sexuell handling och inte alls en våldshandling. Du personligen brukar väl trycka in kuken i fittan när fittan är så torr som möjligt. Eller trodde du i din korkade hjärna att kvinnor blir våta i fittan när de håller på att bli våldtagna? Tror du Hagamannen slickade offrens fittor innan han körde in pinnar?

Jag tycker tvärtom mot det du skriver i affekt, men jag tycker att brutal fysisk misshandel där offret slås sönder är ännu värre.
Citera
2015-08-23, 02:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Nej klart att dom inte skräms.
Brottsförebyggande i detta fall skulle vara att döda idioten.

Han kommer att våldta igen, med all säkerhet. Så det går inte att öka risken för nya offer, för den är redan maxad.
Ja NU är den det ... Det kan vi tacka dårarna för.
Citera
2015-08-23, 02:00
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Vilken tes?
Jösses, börjar ditt sinne klappa ihop?
Att våldtäkt utan penetration men med våld är värre än våldtäkt med penetration men utan våld. Börjar det bli mycket att hålla reda på eller?

Hagamannen våldtog och slog, så egentligen vet jag inte varför du har hamnat i den här diskussionen, men antar att du knappast förstår det heller.

Har du något att backa upp ditt resonemang med eller är det bara ditt febriga sinne som snickrar ihop sådana här teser? Släpp sargen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in