Citat:
Kul om du blir med under höstsäsongen! Regga dig kan du göra direkt, och en preliminär budgivning tar inte så mycket tid i anspråk med rätt verktyg. Sedan är det fråga om hur man disponerar sina 260 miljoner krediter, och gossarna och gubbarna här har väl inget entydigt svar på vad som är bäst att göra. Skulle nog säga att en viss slagsida för offensiva spelare, anfallare och de mer poängbenägna bland mittfältarna, kan vara vettigt. Och så får man fråga sig om det finns enskilda spelare som man "måste" ha, och hur mycket man är beredd att satsa på dem. Tror jag satsade stora summor på Buffon, Hamsik och Higuain i vårens budgivning, och fick dem alla tre. Men jag vet inte om de hade varit nödvändiga för att segra, det är också av stor vikt att ha ett jämnt lag, med spelare som normalt är ordinarie och så säkra på sina startplatser som möjligt.
När säsongen för spelet är i gång kommer admins för Fantacalcio att fortlöpande registrera vilka spelare som är "indisponibili" (skadade/avstängda), och vilka som är tveksamma till spel.
Den här sajten sysslar med samma sak i de stora ligorna, inklusive Serie A, tycker den är rätt nyttig:
http://www.online-betting.me.uk/italy-serie-a-injuries-and-suspensions.php
Det borde väl finnas statistik på Fantacalcio som visar vilka snittbetyg spelarna fått, men jag hittar den inte. På Fantasyfoot kan man enkelt, även utan att regga sig, kolla all möjlig statistik från nuvarande och tidigare säsonger:
http://www.fantasyfoot.fr/
Gå till menyns "Fantasy Football", klicka, gå till "Stats championnat" för Serie A, klicka - där finns sedan högt upp en ruta där man kan välja vilken säsong man vill titta på; scrolla ner, där finns spelarstatistiken, man kan undersöka deras Fantasyfootpoäng (de som samlat mycket poäng där har också lyckats väl i Fantacalcios poängsystem), mål, assist, antal matcher spelade, antal minuter spelade, gula och röda kort: man väljer där också om man vill kolla på spelare i specifika positioner och i enskilda klubbar, eller samtliga spelare i samtliga klubbar osv.
Uppstår problem med att komma i gång med Fantacalcio, fråga i tråden eller i PM.
ISCRIVITI AL GIOCO PIÙ BELLO DEL MONDO DOPO IL CALCIO!!!