2015-09-09, 16:20
Medlem
Ferry31s avatar
Kul att alla har gått med. Deadline för budgivningen är ikväll 23:59. Finns alltså några timmar kvar om ni är sena
Citera
2015-09-09, 17:27
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kul att alla har gått med. Deadline för budgivningen är ikväll 23:59. Finns alltså några timmar kvar om ni är sena

Vad händer om man går över budgeten? Verkar pilligt, står inget vad jag kan se om hur mycket man spenderat?
Citera
2015-09-09, 17:48
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vad händer om man går över budgeten? Verkar pilligt, står inget vad jag kan se om hur mycket man spenderat?

Du kan gå över budgeten med dina bud, men har du exempelvis lagt 90 miljoner åt anfallarna så kommer du köpa anfallare för 90 miljoner. Det är lite lurigt, men saken är den att dina bud sjunker lite för varje spelare du drar in. Därför måste du gå hårt på om du vill ha några speciella spelare. Lägger du för snåla bud blir risken att du kanske sitter med en 90m-budget på anfallare, men bara spenderar en tredjedel av det och får en massa skitspelare. Så var inte rädd för att lägga rätt höga bud. Har du exempelvis lagt ett bud på 65m för Jovetic så är det inte ens säkert du kommer betala så mycket. Du kommer få honom ifall det är högsta budet, men du kommer få betala lika mycket + 1 jämfört med vad den som la näst högsta budet gav.

En mängd spelare kommer dessutom att bli över efter budgivningen. Så har du en riktigt tunn trupp och sitter med spelare som inte får speltid så kan du bredda truppen senare eftersom det finns en fri marknad som står öppen under säsongen.

Och sen en grej till som är värd att ta upp. Skulle du ha en 90m-budget på dina anfallare är 85 det högsta du kan lägga på en spelare. Det beror på att du måste ha 6 anfallare och varje spelare kostar minst 1 fantamilioni.
Citera
2015-09-09, 19:34
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Du kan gå över budgeten med dina bud, men har du exempelvis lagt 90 miljoner åt anfallarna så kommer du köpa anfallare för 90 miljoner. Det är lite lurigt, men saken är den att dina bud sjunker lite för varje spelare du drar in. Därför måste du gå hårt på om du vill ha några speciella spelare. Lägger du för snåla bud blir risken att du kanske sitter med en 90m-budget på anfallare, men bara spenderar en tredjedel av det och får en massa skitspelare. Så var inte rädd för att lägga rätt höga bud. Har du exempelvis lagt ett bud på 65m för Jovetic så är det inte ens säkert du kommer betala så mycket. Du kommer få honom ifall det är högsta budet, men du kommer få betala lika mycket + 1 jämfört med vad den som la näst högsta budet gav.

En mängd spelare kommer dessutom att bli över efter budgivningen. Så har du en riktigt tunn trupp och sitter med spelare som inte får speltid så kan du bredda truppen senare eftersom det finns en fri marknad som står öppen under säsongen.

Och sen en grej till som är värd att ta upp. Skulle du ha en 90m-budget på dina anfallare är 85 det högsta du kan lägga på en spelare. Det beror på att du måste ha 6 anfallare och varje spelare kostar minst 1 fantamilioni.

Aha, tackar för redogörelsen. Trodde ett tag att jag bara kunde lägga 90-47 på en enskild anfallare, har haft dåligt med tid det senaste och inte hunnit gå igenom reglerna.

Är det 4-4-2 som gäller?

edit: Och om jag sätter 65 mille på Jovetic, men bara betalar 26, vad händer med de 39 mille som blir över? Kommer det fler fönster?
Senast redigerad av Smerch 2015-09-09 kl. 19:38.
Citera
2015-09-09, 19:56
Medlem
Villons avatar
Citat:
Är det 4-4-2 som gäller?

edit: Och om jag sätter 65 mille på Jovetic, men bara betalar 26, vad händer med de 39 mille som blir över? Kommer det fler fönster?
Uppställningen kan du ändra inför varje match. 4-4-2, 3-5-2, 4-3-3 och 5-3-2 har jag för mig är alternativen.

Dina pengar försvinner inte, men går såklart i första hand åt att finansiera dina andra bud. Har du trots allt pengar över när du skaffat hela truppen (någon summa blir det i princip alltid) så kan du handla med dem på den fria marknaden sedan.
Citera
2015-09-09, 20:09
Medlem
Ferry31s avatar
5
Citat:
Aha, tackar för redogörelsen. Trodde ett tag att jag bara kunde lägga 90-47 på en enskild anfallare, har haft dåligt med tid det senaste och inte hunnit gå igenom reglerna.

Är det 4-4-2 som gäller?

Osäker om om 3-6-1 går att välja, vågar inte svara på det.

Det andra svarade Villon bra på. Skulle du få Jovetic för 26 fantamilioni skulle det vara ett jättekap helt enkelt. Då har du fått honom så billigt att chansen är stor att du även kan plocka hem någon av dina andra högt prioriterade anfallare. Just för att du kommer ha mycket cash kvar.
Citera
2015-09-09, 20:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
5

Osäker om om 3-6-1 går att välja, vågar inte svara på det.

Det andra svarade Villon bra på. Skulle du få Jovetic för 26 fantamilioni skulle det vara ett jättekap helt enkelt. Då har du fått honom så billigt att chansen är stor att du även kan plocka hem någon av dina andra högt prioriterade anfallare. Just för att du kommer ha mycket cash kvar.

Ah, det är klart, man får tänka så, tänkte först fördela dem på ett annat sätt. Fan blir upptagen ikväll med, känner mig helt Wolodarskizombifierad, men hoppas få nån halvtimme över att ändra lite på buden ändå, behövs nog
Citera
2015-09-09, 20:15
Medlem
anteri17s avatar
Finslipning av mina bud ikväll.

Alltid lika kul när man sedan får se sin trupp. Lagen borde komma ut snabbare i år eftersom det inte lär vara lika många ligastarter för Fantacalcio så här sent i säsongen. Antar jag...

Edit: Jag vill också tacka Ferry för allt fix runt detta. Super-välkommet - jag tycker det här är skitkul!
Senast redigerad av anteri17 2015-09-09 kl. 20:20.
Citera
2015-09-09, 20:44
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Finslipning av mina bud ikväll.

Alltid lika kul när man sedan får se sin trupp. Lagen borde komma ut snabbare i år eftersom det inte lär vara lika många ligastarter för Fantacalcio så här sent i säsongen. Antar jag...

Edit: Jag vill också tacka Ferry för allt fix runt detta. Super-välkommet - jag tycker det här är skitkul!

Ja, det är skitskoj. Synd bara att intresset avtagit här på Flashback.

Det är så många som testat detta, men relativt få kommer tillbaka efter en avklarad säsong. Jag tycker det är lite konstigt. Kan bero på brist på tid eller tålamod.

Just tålamodsgrejen ligger det nog mycket i, för många av de som haft en lyckad debutsäsong i detta har fortsatt.
Citera
2015-09-09, 21:18
Medlem
anteri17s avatar
Jag släpper mina toppbud här i tråden vid midnatt. Nu är jag färdig.
Citera
2015-09-09, 22:33
Medlem
snillet_1s avatar
Fy fittan vilket tragglande detta ändå är, hade glömt det lite... Nåja, fick iväg ett drygt dussin bud i varje spelarkategori, förutom mittfältet där det nog blev uppemot tjugo bud. Känns ändå inte särskilt genomtänkt, sitter här i sista stund och jäktar mig igenom mercaton.

Nåväl, hoppas man ror hem några av sina keyplayers men även de man försöker få som man misstänker går under radarn lite.. Torino har t.ex. en hel hög sådana lirare.
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-09 kl. 22:43.
Citera
2015-09-09, 23:42
Medlem
Ferry31s avatar
20 min kvar. Någon som håller på fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in