2015-09-15, 13:55
Medlem
Ferry31s avatar
Ale Viola - I Selvaggi Nord 1-1
Go Ahead Farmers - AC Bosman 3-1
Il Buffone - Eurogol1 1-1
Risorgimento - Åldringspung 1-2

Härlig start som innebär att jag är den första som tar ledningen i ligan. Även en stark omgång för Smerch som inkasserade sin första Fantacalcioseger.
Citera
2015-09-15, 18:45
Medlem
Amors avatar
Nu har jag budat på en spelare? Men jag antar att jag måste göra mig av med en spelare om det ska gå i lås? Hur går det till?
Citera
2015-09-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nu har jag budat på en spelare? Men jag antar att jag måste göra mig av med en spelare om det ska gå i lås? Hur går det till?
Inget problem förrän du fått din spelare. Då tvingas du reglera din trupp.
Citera
2015-09-15, 18:51
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inget problem förrän du fått din spelare. Då tvingas du reglera din trupp.
Tack

Ber om ursäkt för alla frågor från en nybörjare. Men har någon kommit underfund med huruvida det har delats ut poäng för hemmaplanfördel? Det pratades om det tidigare.
Citera
2015-09-15, 18:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Vilka ser du på auktionen? Just nu ser jag din lirare De Roon och Juan Jesus, finns det fler? Det borde väl finnas en pool av spelare som inte köptes i första mercaton?
Citera
2015-09-15, 18:59
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilka ser du på auktionen? Just nu ser jag din lirare De Roon och Juan Jesus, finns det fler? Det borde väl finnas en pool av spelare som inte köptes i första mercaton?
Klicka på "cercha un nuovo calciatore" så kan du söka på de spelare som finns tillgängliga, sedan kan du också bjuda emot mig och Ale Viola
Citera
2015-09-15, 19:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Klicka på "cercha un nuovo calciatore" så kan du söka på de spelare som finns tillgängliga, sedan kan du också bjuda emot mig och Ale Viola

Ah, tack. Valde inget under squadra, i tron att alla spelare på den aktuella positionen skulle listas.
Citera
2015-09-15, 20:51
Medlem
Ferry31s avatar
Kom ihåg att det ni lägger på en spelare är det ni måste betala. Budgivningen skiljer sig från förra.
Citera
2015-09-15, 22:24
Medlem
anteri17s avatar
Bra med en poäng i den tuffa bortapremiären för mitt I Selvaggi da Nord.
Förhoppningsvis kan någon av de skadade spelarna återhämta sig till helgen. Zappacosta kommer förmodligen få chansen för första gången i år också. Perotti var redan tillbaka nu i helgen med ett inhopp. Han blir såklart superviktig i kampen om titeln.

Men först ska det kammas hemma några värvningar.
Citera
2015-09-16, 19:41
Medlem
anteri17s avatar
Bassi in, Perin ut.
Souprayen in, Zukanovic ut.
Kone in, Izco ut.
Matri in, Bernardeschi ut.

Perin är långtidsskadad. Bassi fungerar som en utmärkt back-up om Sportiello blir avstängd eller skadad.
Zukanovic småskadad, och har en inte helt given plats i Sampdoria. Souprayen har börjat säsongen lysande med 6,5 i snittbetyg. Han är dessutom en offensiv ytterback, och kan nog hitta Tonis huvud några gånger under hösten.
Kone är en fin spelare. Han kommer göra stor nytta i Udinese. Bara ett mål förra säsongen, men har ett fruktat skott. Han är lite mer offensivt balanserad än mina många hållande mittfältare. Han kommer dessutom öka min lagmångfald då jag inte har någon Udinese-spelare i truppen. Izco är långtidsskadad, så han fick släppas.
Matri har en enorm uppsida. Bör ges chansen nu efter sina två mål senast och med vetskapen att Klose och Djordjevic fortsatt är skadade några veckor till. Lazio är offensiva, och Matri kommer göra mål. Han kommer främst tas ut till min elva när Lazio spelar hemma. Jag behåller Klose (förväntas missa fyra matcher till), och släpper istället Bernardeschi. Han fick en chans senast, men tog den inte. Med Rossi tillbaka, och en målskjutande Babacar är konkurrensen hård. Dessutom har jag redan Viola-spelande Ilicic i min trupp.

Jag är riktigt nöjd med mina förstärkningar. Matri och Kone var dyra, men samtidigt mina transfermål från den öppna marknaden. Pengar behöver liksom inte sparas.
Citera
2015-09-16, 19:52
Medlem
anteri17s avatar
Preliminär elva i nästa tuffa match, mot Go Ahead Farmers:

Sportiello

Alonso Barzagli Paletta Souprayen

Benassi Suarez Kone

Ilicic Vazquez Perotti

Det är ganska många osäkra starters i detta gäng. Så det kan mycket väl ske ett par, tre förändringar tätt innan deadline för laguppställningarna.
Citera
2015-09-17, 01:45
Medlem
Ferry31s avatar
Jag svarar nog med:

Viviano

Rodriguez - Murillo - Danilo - Bonucci

Florenzi - N.Rigoni - Hetemaj

Paloschi - Meggiorini - Eder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera