2015-09-02, 10:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Fan vad sugen jag blev på att vara med här efter att ha läst Ezzelinos inlägg i Calcio-tråden. Får se om det fortfarande finns en plats över när jag får tid över att fixa ihop ett lag... Måste också kolla igenom hur spelet fungerar, fantacalcio-oskuld.

Kul om du blir med under höstsäsongen! Regga dig kan du göra direkt, och en preliminär budgivning tar inte så mycket tid i anspråk med rätt verktyg. Sedan är det fråga om hur man disponerar sina 260 miljoner krediter, och gossarna och gubbarna här har väl inget entydigt svar på vad som är bäst att göra. Skulle nog säga att en viss slagsida för offensiva spelare, anfallare och de mer poängbenägna bland mittfältarna, kan vara vettigt. Och så får man fråga sig om det finns enskilda spelare som man "måste" ha, och hur mycket man är beredd att satsa på dem. Tror jag satsade stora summor på Buffon, Hamsik och Higuain i vårens budgivning, och fick dem alla tre. Men jag vet inte om de hade varit nödvändiga för att segra, det är också av stor vikt att ha ett jämnt lag, med spelare som normalt är ordinarie och så säkra på sina startplatser som möjligt.

När säsongen för spelet är i gång kommer admins för Fantacalcio att fortlöpande registrera vilka spelare som är "indisponibili" (skadade/avstängda), och vilka som är tveksamma till spel.

Den här sajten sysslar med samma sak i de stora ligorna, inklusive Serie A, tycker den är rätt nyttig:

http://www.online-betting.me.uk/italy-serie-a-injuries-and-suspensions.php

Det borde väl finnas statistik på Fantacalcio som visar vilka snittbetyg spelarna fått, men jag hittar den inte. På Fantasyfoot kan man enkelt, även utan att regga sig, kolla all möjlig statistik från nuvarande och tidigare säsonger:

http://www.fantasyfoot.fr/

Gå till menyns "Fantasy Football", klicka, gå till "Stats championnat" för Serie A, klicka - där finns sedan högt upp en ruta där man kan välja vilken säsong man vill titta på; scrolla ner, där finns spelarstatistiken, man kan undersöka deras Fantasyfootpoäng (de som samlat mycket poäng där har också lyckats väl i Fantacalcios poängsystem), mål, assist, antal matcher spelade, antal minuter spelade, gula och röda kort: man väljer där också om man vill kolla på spelare i specifika positioner och i enskilda klubbar, eller samtliga spelare i samtliga klubbar osv.

Uppstår problem med att komma i gång med Fantacalcio, fråga i tråden eller i PM.
Citera
2015-09-02, 19:29
Medlem
Ferry31s avatar
Lagt klart buden nu. Tog några timmar, men jag känner mig nöjd i alla fall.

Välkommen, Smerch. Du kommer behövas i ligan
Citera
2015-09-03, 15:34
Medlem
Smerchs avatar
Tackar för välkomnandet och introduktionen, ska fixa ihop något innan helgen tar slut... Fast det kanske är bra om jag registrerar redan idag?
Citera
2015-09-03, 19:07
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Tackar för välkomnandet och introduktionen, ska fixa ihop något innan helgen tar slut... Fast det kanske är bra om jag registrerar redan idag?

Du kan gå med när du känner för det, men bra om det blir gjort så fort som möjligt. Deadline för när buden ska vara klara börjar närma sig.
Citera
2015-09-06, 21:32
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Du kan gå med när du känner för det, men bra om det blir gjort så fort som möjligt. Deadline för när buden ska vara klara börjar närma sig.

Gick med nu, kallar mig för caravaggio, och mitt lag fick heta åldringspung för att påminna mig om avsmaken jag kände som fick mig att bestämma mig för att vara med

Men det är alltså två som inte reggat sig än?

edit: kommer ni kunna se mina bud i efterhand sen, eller får ni bara se vilken trupp jag fick?
Senast redigerad av Smerch 2015-09-06 kl. 21:55.
Citera
2015-09-06, 22:10
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Gick med nu, kallar mig för caravaggio, och mitt lag fick heta åldringspung för att påminna mig om avsmaken jag kände som fick mig att bestämma mig för att vara med

Men det är alltså två som inte reggat sig än?

edit: kommer ni kunna se mina bud i efterhand sen, eller får ni bara se vilken trupp jag fick?

Ja, två har inte reggat sig. De måste ha gått med senast tisdag 23:59 eller så reducerar jag antalet lag till 6 st.

Vi kommer inte kunna se dina bud. Bara det laget du får. Mitt tips är att kolla upp lite angående budgivningen så du har lite på fötterna när du ska lägga dina bud.
Citera
2015-09-06, 22:28
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ja, två har inte reggat sig. De måste ha gått med senast tisdag 23:59 eller så reducerar jag antalet lag till 6 st.

Vi kommer inte kunna se dina bud. Bara det laget du får. Mitt tips är att kolla upp lite angående budgivningen så du har lite på fötterna när du ska lägga dina bud.

Okej, får kika på det när jag är mindre trött, fast inte så många dar kvar. Sidan buggar en del, håller på att testa lägga mina bud, men plötsligt hamnar jag någon helt annanstans när jag trycker på conferma... Kanske blir det så när man överskrider budgeten? Drygt i så fall att behöva räkna och hålla koll själv.

Det blir en del pill, vill väl inte lägga 1-miljonsbud på några av default-spelarna, lär ju vara flera som bjuder mer än en mille för Totti t.ex...
Citera
2015-09-08, 17:56
Medlem
Ezzelinos avatar
ISCRIVITI AL GIOCO PIÙ BELLO DEL MONDO DOPO IL CALCIO!!!

Bara 6 av 8 registrerade, mercatodeadline i övermorron. Tummen ur, per favore, mina herrar.
Citera
2015-09-08, 19:33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
ISCRIVITI AL GIOCO PIÙ BELLO DEL MONDO DOPO IL CALCIO!!!

Bara 6 av 8 registrerade, mercatodeadline i övermorron. Tummen ur, per favore, mina herrar.

Jag ger de båda en stund in på dagen imorgon att gå med. Sedan ändrar jag formatet så vi spelar 6 st och då lägger jag till att vi möter alla fyra gånger istället för två. Blir en maffig höstsäsong i så fall, men 20 omgångar är ändå ok.

Eller?
Citera
2015-09-08, 19:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag ger de båda en stund in på dagen imorgon att gå med. Sedan ändrar jag formatet så vi spelar 6 st och då lägger jag till att vi möter alla fyra gånger istället för två. Blir en maffig höstsäsong i så fall, men 20 omgångar är ändå ok.

Eller?

Jag är helt klart för kvadrupel-möten om vi bara blir sex stycken.

Vilka saknas? Jag är vildarna från norr.
Citera
2015-09-08, 20:03
Medlem
snillet_1s avatar
snillet med laget Il Buffone är nu reggat. Pillar lite med buden osv inatt och imorrn.
Citera
2015-09-09, 07:19
Medlem
Amors avatar
Ursäkta fördröjningen, ska vara inskriven nu, får börja med buden under dagen. eurogol1 heter jag. Nu har jag dock min skapade mailadress, ska ändra det.
Senast redigerad av Amor 2015-09-09 kl. 07:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in