2015-08-12, 14:05
Medlem
Ferry31s avatar
Hejsan! Snart dags för en ny säsong och det är dags att kicka igång tråden.

Kan börja med att skriva att jag i det här inlägget kommer undvika att skriva om så mycket regler om spelet osv. Jag vill till en början kolla av hur stort intresset är och sedan se hur många vi blir. Skulle det vara så att du är en ny och till en början känner dig helt lost så är det inga problem. Vi som varit med tidigare hjälper till och kommer ge dig den informationen du behöver.

Sidan vi spelar på
Tidigare tråd (med mer information i första inlägget)

2012/13: 4522
Hösten 2013: David.
Våren 2014: Pellebelle
Hösten 2014: Ferry31
Våren 2015: Ezzelino

Varje fantacalciosäsong spelas i en liga bestående av 8 eller 10 lag. Oftast har det varit fler än 10 lag anmälda och då har vi spelat med två serier. Är du ny finns möjligheten att du kommer starta i Serie B, men därifrån finns såklart möjligheten att avancera och redan vara med i Serie A till våren.

Anledningen till att jag startar tråden så här tidigt är utifall vi skulle bli exakt 10 lag. Då kommer det bli en lång säsong med 18 matcher och då känner jag att vi bör komma igång redan 29 augusti. Skulle vi bli fler eller färre, vilket innebär att vi inte spelar med mer än 8 lag per liga så blir det nog bäst att vi börjar veckan efter landslagsuppehållet i september.

Eftersom vi spelade utan andradivision i våras så är det inga som kvalade in till Serie A. Därför är de som deltog senaste säsongen garanterade en plats i Serie A.

Vi startar därför första anmälningen nu och låter den pågå en vecka framåt. Fram till 19 augusti 14:00 och så får vi se då om vi har 10 spelare eller inte.
Citera
2015-08-12, 14:10
Medlem
snillet_1s avatar
Jag blev så förgrymmad av Balotellis totala fiasko 13/14 att jag drog mig ur förra årets säsonger. Men räkna med mig i år!
Citera
2015-08-12, 21:53
Medlem
anteri17s avatar
Jag är med! I de fyra "riktiga" säsongerna jag deltagit i har det blivit tre av fyra pallplatser. 2:a i Serie B 2013, uselt i Serie A vt2014, 3:a Serie A ht2014, 2:a Serie A vt2015.

Ranieri någon.
Citera
2015-08-12, 22:32
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag blev så förgrymmad av Balotellis totala fiasko 13/14 att jag drog mig ur förra årets säsonger. Men räkna med mig i år!

Välkommen tillbaka!

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är med! I de fyra "riktiga" säsongerna jag deltagit i har det blivit tre av fyra pallplatser. 2:a i Serie B 2013, uselt i Serie A vt2014, 3:a Serie A ht2014, 2:a Serie A vt2015.

Ranieri någon.

Det är ett bra resultat. Uppbäddat för att ta hem det den här säsongen nästan.

Jag hade ett grymt år från början av 2014 till början av 2015 då jag vann tre raka titlar (1:a i Serie B, 1:a i Serie A och vinnare i plojturneringen vi lirade i januari). Sen har jag några sämre resultat också. Typ 17/20 i min första säsong och 7/10 i min första säsong i Serie B är väl bottennappen. Sedan en alibisäsong i våras där jag slutade i mitten av tabellen och aldrig lyckades utmana om titeln.

Har varit lite spridda skurar således. Hoppas vara tillbaka nu för att kunna vinna 2-3 nya titlar
Citera
2015-08-13, 16:38
Medlem
Knugen37s avatar
Räkna med mig.
Citera
2015-08-13, 17:56
Medlem
Ferry31s avatar
Vill gärna ha något slags besked från de som var med senast också och som inte anmält sig än. Bra att ni skriver om ni är säkra på att ni inte deltar den här hösten. Jag inväntar besked från Ezzelino, Brille68, Villon, elem och Gants innan jag drar igång något förhastat.
Citera
2015-08-13, 18:01
Medlem
Gantss avatar
Skippar denna gången pga usel närvarande.
Citera
2015-08-13, 23:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Absolut, jag är med igen.
Citera
2015-08-14, 13:19
Medlem
Ferry31s avatar
Då är vi fem stycken nu. Notera att första deadline bara gäller om vi hinner bli 10 lag. Jag tvivlar dock på att vi blir 10 och räknar med att vi får ställa oss in på 8 st igen. Jag kommer i så fall förlänga deadline till början av september någon gång så de tidigare deltagarna får mer tid.

Dock lägger jag redan nu in Snillet 1 i Serie A eftersom Gants väljer att hoppa av.
Citera
2015-08-14, 14:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Då är vi fem stycken nu. Notera att första deadline bara gäller om vi hinner bli 10 lag. Jag tvivlar dock på att vi blir 10 och räknar med att vi får ställa oss in på 8 st igen. Jag kommer i så fall förlänga deadline till början av september någon gång så de tidigare deltagarna får mer tid.

Dock lägger jag redan nu in Snillet 1 i Serie A eftersom Gants väljer att hoppa av.

Jag ska i andra trådar i förbigående pusha för att folk ska ta sitt förnuft till fånga och gå med i Fantacalcio, så får vi se om det är män eller möss vi har att göra med.
Citera
2015-08-15, 14:26
Medlem
Amors avatar
Är gärna med, har inte spelat förut så jag får läsa på. Har registrerat mig som amor1. Kan man delta med lag i fler ligor. Jag tycker det vore kul att mäta krafterna även med några kompisar utanför Flashback?
Senast redigerad av Amor 2015-08-15 kl. 14:38.
Citera
2015-08-15, 17:12
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Är gärna med, har inte spelat förut så jag får läsa på. Har registrerat mig som amor1. Kan man delta med lag i fler ligor. Jag tycker det vore kul att mäta krafterna även med några kompisar utanför Flashback?

Absolut. Du kan spela både med vänner och med oss. Ett tips är dock att skapa en ny mail och använda fejkat namn om du vill förbli anonym. Man vet inte vad sidan visar av din personliga information.

Men det är skitkul detta, enligt mig det optimala fantasyspelet i fotboll. Det enda jobbiga är att lära sig allt, men det är inte jättekomplicerat och när allt sitter kommer ni ha många timmar framför er fylld med glädje, sorg och frustration

Är det så att någon mer hoppar av så lägger jag in dig i Serie A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in