2015-07-29, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Jag tror att tanken inte bara är att folk ska se den. Tanken är även att det som gjort filmen ska få betalt.

Precis! Jag ville mest belysa att filmen fyller sitt syfte, oavsett om det är stream, skiva eller bio. Allt är kopior och upphovsägaren bör rimligen få betalt. Det är knappast masterfilmen vi tittar på när vi går på bio, det är en... kopia.
Citera
2015-07-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anutss
Förstår inte grejen?

Dreamfilm togs bort för att någon dag senare ersättas av ett annat namn med samma innehåll

EXAKT samma sak med swefilmer som nu heter swehd med exakt samma innehåll.

Kan någon förklara hur detta är möjligt, och varför det är ens lönt av polisen att göra något?

Tja anders nilsson & co går till rätten för att babbla om domänen swefilmer.se och begär att den ska tas ned, grejjen där är då att någon kan (om det är möjligt) hämta en backup på sidan och contentsen som finns på nån server nånstans och bara skapa en ny domän. Dock så har polisen beslagtagit swefilmer.se domänen och således kommer tappa en massa trafik från folk som inte vet att swehd finns.
Om herr nilsson kan bevisa att swehd = swefilmer så kan den också tas ned snabbt, men då kan man ju skapa en ny domän med annan design och liknande som gör det svårare att bevisa att den är en derivering av swefilmer
(rätta mig om jag har fel)
Citera
2015-07-29, 11:04
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Om vi tar ett gammal film som var svindyr att göra ex. Titanic. Hur mycket har den gått minus på fildelningen? Har filmbolaget konkat ännu?
Citera
2015-07-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tråkigt för honom men han visste om att han sysslade med något olagligt. I vanlig ordning vill 90/00-talister ha massa rättigheter men inga skyldigheter. Alla betalade för att se film före 2000, kanske dags att göra det igen för vissa bortskämda tonåringar *mitt liv är över om inte Swefilm finns*.

Jag håller delvis med. För samtidigt som det är lite töntigt att tycka att man ska ha allt gratis så är det ändå det enda som de vet om. Hade jag vuxit upp med att kunna streama vad jag ville gratis och i HD hade jag också tyckt att livet sög om dessa sidor försvann.

Nu är jag gammal nog att ha levt med att man fick betala för det man ville ha och visst är Netflix och liknande lösningar inte optimalt, men det är ändå tio gånger bättre än när man var tvungen att hyra VHS/DVD.
Citera
2015-07-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios

Biopriser höjs hela tiden pga att folk struntar i att betala, vilket är ett jävla sätt. Alla vi som betalar får ju i slutändan betala för idioterna som laddar ner film.

Där har du helt fel. Du bör nog ta reda på hur människors tankar angående ekonomi och pengar fungerar innan du uttalar dig sådär tvärsäkert, det finns många bra böcker skrivna om ämnet.

Filmer på bio drar in mer pengar än någonsin och nya skyhöga rekord slås ständigt. Med ditt resonemang borde en biobiljett till en storfilm år 1985 kosta 400 kronor. Ja, det är bara en siffra som jag drog ur röven sådär, men du förstår poängen.

Det är ett stort misstag att tro att alla som laddar ner filmer skulle ha gått och sett filmen på bio. De flesta skulle inte ens för en sekund överväga att gå och se de flesta filmer som de laddar ner på bio även om det var omöjligt att ladda ner filmer. Många laddar ner en film för att de har tråkigt och vill ligga och slökolla på något i soffan, som tidsfördriv helt enkelt, de skulle aldrig gått och sett filmen på bio.

Om de hade sänkt priserna så skulle fler människor troligtvis att överväga att gå på bio.

160 kronor för en film i 3D är knappast hållbart, särskilt inte då många storfilmer riktar sig till en yngre publik som hellre lägger pengarna på annat.
Citera
2015-07-29, 11:17
Medlem
Happymasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Om vi tar ett gammal film som var svindyr att göra ex. Titanic. Hur mycket har den gått minus på fildelningen? Har filmbolaget konkat ännu?

Roligt att intelligensen på folk är så otroligt låg att man jämför en av världens mest belönade filmer med hela filmindustrin...
Citera
2015-07-29, 11:32
Medlem
Stjäl = produkt borta ergo företaget kan aldrig mer tjäna pengar på den.
Kopiera= produkten finns kvar ergo företaget kan fortsätta tjäna pengar (om än lite mindre pengar än från början). inga verderingar i övrigt. men lär er skilja på äpplen och päron.
Citera
2015-07-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Fyfan vad jag hatar snuten, jaga och trakassera människor som lägger ut gratis filmer på nätet istället för att skicka hem alla illegala tiggare som varit här i över 3 månader...
Ja det är nättre vi jagar fattiga människor än bi jagar brottslingar som tillgidoser att snålisar får sin ranson.
Citera
2015-07-29, 11:43
Medlem
tråkigt bra sida för film
Citera
2015-07-29, 11:48
Medlem
Allt som stjäl APBs uppmärksamhet från scenen och torrenttrackers är välkommet
Citera
2015-07-29, 12:01
Medlem
Grisjävlar

Dom där filmföretagen tjänar miljarder och ändå vill dom ha mer
Citera
2015-07-29, 12:07
Medlem
Firewaias avatar
Hur kunde någon på allvar tro att det skulle få fortsätta? Man måste vara så gravt cementerad som privilegierad 2000-talist att det är löjligt om man inte förstod att detta var på gång sedan start. Och folk som gapar på polisen? Hahahahaha!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in