2015-07-29, 10:12
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnbär
Jo och jo.

Varför skulle internetleverantörer inte få eller kunna ge ut användarens uppgifter till polisen om ett brott uppenbarligen begås?

Om du med andra frågan menar fildelning av material som berörs av upphovsrätt, så jo, klart att det uppfattas som ett brott. Varför ska folk fritt få dela något som någon annan skapat, och uppenbarligen inte vill dela gratis?

Vilken användare? I fallet swefilmer så finns det en "utförare" och många "tittare". Att kriminalisera tittarna ä knappast en framkomlig väg. Och det kommer alltid finnas möjligheter att sätta upp servrar i världen där en site som swefilmer kan ligga. Kallas internet. om fildelningen sker som DC++, swefilmer eller annan framtida variant, känns inte så relevant. Fenomenet har pågått i +10 år och det är väl ingen som tror att det kommer att försvinna?

Slå upp rättsmedvetande.
Citera
2015-07-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Herrejösses... Som så många innan påpekat, det kostar (sinnessjukt mycket pengar) att göra film. Ekvationen blir så sjukt enkel. Vi tar exemplet någon gjorde innan i tråden: "Skulle du vilja göra en egen film och sen låta folk ladda ner den gratis?" Och så ändrar vi lite: "Skulle du vilja finansiera en film och låta folk ladda ner den gratis?". Jobbar ni gratis också eller? Bra, då kan ni ju börja jobba med film och jobba gratis! HÄRLIGT då var det löst
Mvh

Som jag förstår det tjänar filmbolagen den absoluta majoriteten av pengarna på biointäkterna för en ny film. Lösa Dvd filmer börjar bli förbannat omodernt. Har det dock inte varit så att Hollywood filmbolagen har gjort enorma vinster trots nedladdningen?

Använder f.ö Netflix som hittills är den bästa lagliga streamingtjänsten jag har använt.
Citera
2015-07-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Varför tar folk vara upp de mest framgångsrika filmerna genom tiderna?
En film med svenskintresse är ju Child 44 som kostade $50 miljoner att producera men som dragit in $3 miljoner på biograferna. Ja, det var en dålig film men var mest ett exempel på att allt inte går runt. Sedan kanske allt inte skall gå runt heller för skit skall inte premieras...

Så om du gör någonting dåligt ska du belönas för det? umm makes sense
Citera
2015-07-29, 10:26
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Varför tar folk vara upp de mest framgångsrika filmerna genom tiderna?
En film med svenskintresse är ju Child 44 som kostade $50 miljoner att producera men som dragit in $3 miljoner på biograferna. Ja, det var en dålig film men var mest ett exempel på att allt inte går runt. Sedan kanske allt inte skall gå runt heller för skit skall inte premieras...

Bill Gates var miljardär innan han fyllde 30. Därför måste alla ungdomar vara jätterika och därför är det rätt att ta vad man vill ha från dem.
Citera
2015-07-29, 10:33
Medlem
Dem har bytt till swehd.com istället, exakt samma sida. Goodjob polisen
Citera
2015-07-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Kasst med mer fängelsetid åt fildelare än mördare och våldtäktsmän.

Håller också med vad många andra säger och tycker själv att filmbolagen tjänar tillräckligt med pengar genom att folk går på bio. Vilket är jävligt dyrt för en arbetslös person.

Det första du skriver kan jag hålla med om.

Men det senare, vadå tillräckligt med pengar? Filmbolaget har gjort en bra film som många vill se och det ger mycket klirr i kassan. Tycker du då att det rättfärdigar att många skiter i att betala för att se filmen?

Biopriser höjs hela tiden pga att folk struntar i att betala, vilket är ett jävla sätt. Alla vi som betalar får ju i slutändan betala för idioterna som laddar ner film.

Dyrt för en arbetslös? Är det en mänsklig rättighet att se på bio? Man kan hyra filmen efter nåt år eller vänta tills den går på tv etc etc...

Snor du oxfilé också på ica? Jag menar det är ju dyrt om man är arbetslös också!
Citera
2015-07-29, 10:45
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Biopriser höjs hela tiden pga att folk struntar i att betala, vilket är ett jävla sätt. Alla vi som betalar får ju i slutändan betala för idioterna som laddar ner film.
Möjligen skulle man kunna börja betala något mindre till skådespelare än tidigare. Hundratals miljoner dollares till Hollywoods A-lista skulle gott kunna minska till 10 millar per film. Filmbolagen skulle också kunna korrigera sina priser så att mer film går via humant prissatta modeller som tex netflix.
- Med fler som är med och betalar, så räcker det kanske med de lägre priserna. Med den modell som gäller idag med priser på flera hundra när en film är ny på BluRay så finns incitament för en svart marknad.
Citera
2015-07-29, 10:50
Medlem
Förstår inte grejen?

Dreamfilm togs bort för att någon dag senare ersättas av ett annat namn med samma innehåll

EXAKT samma sak med swefilmer som nu heter swehd med exakt samma innehåll.

Kan någon förklara hur detta är möjligt, och varför det är ens lönt av polisen att göra något?
Citera
2015-07-29, 10:53
Medlem
En sak jag inte förstår är varför kommer det "reklam" på biograferna, jag har ju fan betalat 100:- för att se filmen inte fan vill jag sitta där och vänta i 10 min på att filmskiten skall börja och då har jag också ätit halva mina popcorn
Nä tack, jag föredrar att se på dem hemma utan någon sorts reklaminslag.
Citera
2015-07-29, 10:54
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreMunkar
Patetiskt att året är 2015 och folk "torrentar" fortfarande.
ja visst är det jobbigt att hämta hem UTorrent, gå in på valfri torrentsida och ladda ner. Puh och suck.
Citera
2015-07-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Möjligen skulle man kunna börja betala något mindre till skådespelare än tidigare. Hundratals miljoner dollares till Hollywoods A-lista skulle gott kunna minska till 10 millar per film. Filmbolagen skulle också kunna korrigera sina priser så att mer film går via humant prissatta modeller som tex netflix.
- Med fler som är med och betalar, så räcker det kanske med de lägre priserna. Med den modell som gäller idag med priser på flera hundra när en film är ny på BluRay så finns incitament för en svart marknad.

ska dom sänka sin lön? För att?

Ska folk som tjänar 50k i månaden sänka sin lön för jag menar, man klarar sig helt ok på 20k också.

Sen håller jag med om det du säger, att filmbolagen kan sänka priserna också för licenser mm, men det är säkert sponsorer och dom som har gör olika sysslor runt filmen som tjänar pengar innan den släppt till sådant som Netflix mm.
Citera
2015-07-29, 10:57
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
På vilket vis är det uppenbart?

Om jag till exempel driver en hemsida där filmer är tillgängliga, och personen eller företaget som har upphovsrätt till filmerna hittar den är det väl uppenbart eller? Jag kan ju naturligtvis inte styrka att jag får dela filmerna.

I det här fallet är det ju dock en länk till i kedjan. Egna hemsidan -> vk. Fast de har ju fortfarande inte rätt att offentliggöra andras verk på vk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in