2015-07-29, 12:20
Medlem
Harry_s avatar
varför just 31/7
stänger man inte en sån sida direkt?
Citera
2015-07-29, 12:33
Medlem
Reklamintäkter.

Förstå hur många som klickar sig in på swefilmer just under dessa dagar. Gratisreklam på nyheterna
Citera
2015-07-29, 12:41
Medlem
haha..vem ser på streamad film? Ta hem det själva i BRA kvalitet och sluta lipa
Citera
2015-07-29, 12:43
Medlem
Citat:
Åklagarsidan anklagar grundarna för att ha tjänat 13 miljoner kronor genom att tillgängliggöra upphovsrättsskyddat material på sajten.

Citat:
I samband med tillslaget greps och anhölls Ola Johansson, misstänkt för upphovsrättsintrång. Han släpptes senare men misstankarna kvarstår.
Det finns ytterligare en misstänkt i målet, en man i 25-årsåldern med turkiskt medborgarskap som är skriven i Turkiet. Mannen är häktad i sin frånvaro, misstänkt för upphovsrättsbrott och grov penningtvätt som ska ha inträffat under den första halvan av juli i år.
Tingsrätten har också beslutat att frysa 13 miljoner av mannens tillgångar, ett så kallat kvarstadsbeslut som ska täcka troliga framtida fordringar.

http://www.expressen.se/noje/swefilm...-husrannsakan/
Citera
Medlem
Att alla pokemon-relaterade videor försvinner blir surt. Till synes är (var) Swefilmer den sajt med mest svensk-dubbad Pokémon på nätet.

Undrar om det blir något initiativ av annat folk att "spegla" Swefilmers innehåll; ladda ner och lägga upp på nytt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
haha..vem ser på streamad film? Ta hem det själva i BRA kvalitet och sluta lipa

Enda jag kan tänka mig se streamat är gamla klassiska filmer som man inte sett på flera år eller kanske inte alls sett. Då betalar jag inte för en sådan film.
Citera
2015-07-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shallah
Finns det uppgifter på hur mycket dom tjänat på sidan?

Från Expressen:
Citat:
Åklagarsidan anklagar grundarna för att ha tjänat 13 miljoner kronor genom att tillgängliggöra upphovsrättsskyddat material på sajten.
Citera
2015-07-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hur kunde någon på allvar tro att det skulle få fortsätta? Man måste vara så gravt cementerad som privilegierad 2000-talist att det är löjligt om man inte förstod att detta var på gång sedan start. Och folk som gapar på polisen? Hahahahaha!?

Precis. Helt sinnessjukt
Citera
2015-07-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Enda jag kan tänka mig se streamat är gamla klassiska filmer som man inte sett på flera år eller kanske inte alls sett. Då betalar jag inte för en sådan film.

Nä, men ta hem via FTP eller torrent syftar jag på. Aldrig förstått grejen med att se streamade filmer i skitkvalla när man själv kan ta hem
Citera
2015-07-29, 12:56
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Jag har Netflix och köper mycket DVDer osv, men Swefilmer var ändå bra att ha. Folk som använt det kommer ju bara återgå till att ladda ner igen.
RIP
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-29 kl. 13:04.
Citera
2015-07-29, 13:01
Medlem
Jag är inte säker och kan inte belägga det jag tror, den uppfattningen jag har är utifrån mitt eget beteende..

Swefilmer, piratebay mfl är gynnsamma för filmindustrin. En stor del av de filmer och serier jag äger har jag köpt efter att jag sett dem, jag tvivlar på att det är något jag vill se och är inte villig att utifrån en trailer betala för just den filmen.

Det blir väldigt fel om man hävdar att varje nerladdad eller streamade film är en mindre såld, visst vissa tittar på den gratis och köper den inte men hade de fått välja mellan att betala och inte se filmen så hade det senare varit ett givet val. Vissa ser en film gratis och tycker den var bra, de köper den, köper uppföljaren eller köper en annan film med den skådisen/ regissören osv. Och några vill verkligen se filmen och tänkte köpa den men hittade den filmen gratis och ett köp uteblir. Om man ska bekämpa fenomenet gratis film så lär man vara säker på hur fördelningen ser ut mellan dessa kategorier, filmindustrin borde vara mer intresserad av att veta vilka negativa och positiva konsekvenser det ger att döda fenomenet.

Jag tror att en stor del av alla filmintresserade konsumerar mer film än de har ekonomie att betala för, det finns ett nästintill oändligt utbud och det vore orimligt att betala för alla filmer man kan tänka sig eller möjligtvis vill se för att hänga med i filmvärlden. Att begränsa dessa personer innebär antagligen att man till viss del dödar intresset, jag är iallafall en av dem som inte kommer att betala 499:- för att få se ett verk som jag kanske kommer gilla. Om jag ska betala för varje film så tror jag att jag kommer avstå många, och bland dem finns det många filmer som jag antagligen hade betalat för efter att jag sett dem. Jag kommer inte köpa dessa och de kommer därför inte stå i min hylla..

Så min tes är att ibland är en nerladdad eller streamade film faktiskt en till film såld, och det intressanta för en filmproducent bör rimligtvis vara hur många köper efter att de tittat gratis och hur många skulle betalat dör den om de inte tittade gratis.

Självklart tror jag att det är väldigt få som betalar efter att ha tittat gratis, lika så är det väldigt få som hade köpt filmen om de inte kunnat se den gratis..

Mitt förslag är att de borde sälja reklam i filmerna, ju fler som ser ju större intäkter kan de få på reklamen. Då får de betalt för de som gratistittar och samtidigt får de en stor spridning på sitt verk...
Citera
2015-07-29, 13:02
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Nä, men ta hem via FTP eller torrent syftar jag på. Aldrig förstått grejen med att se streamade filmer i skitkvalla när man själv kan ta hem

Förstår vad du menar men kollar man t.ex. random serier på datorn så spelar inte kvaliteten någon roll tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in