2015-07-28, 20:24
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitasyndrome
Du glömmer att det är skillnader på olika brott. Deras sida har orsakat direkt ekonomisk skada vilket medför ett högre skadestånd än vid mord eller våldtäkt där den ekonomiska skadan är relativt försumbar.

Det finns redan jättebra lagliga alternativ till denna sida som Netflix, Hulu eller Hbo.

Det är rätt att de blir stämda för den ekonomiska skadan de orsakar.

//Lolitasyndrome

hmmm.... så ett människoliv är värt ca, "en Hollywood rulle"?? jävla monster!
Citera
2015-07-28, 20:27
Medlem
fendadens avatar
Suck på alla som gråter efter swefilmer. Ladda ner aceplayer, in på yts.to och se 1080p filmer utan att behöva tanka en sekund.
Citera
2015-07-28, 20:45
Medlem
Tallyhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det ni missar är att skadeståndet är helt åt helvete. Lägre skadestånd till mordoffer.

Om man är ett mordoffer så behöver man inte så mycket pengar.
Citera
2015-07-28, 20:56
Medlem
.Chloes avatar
Är så klart synd att folk ska behöva straffas för att de ville erbjuda ett gratis sätt att få folk att underhållas. Men jag tycker ändå att lagen är bra.

Man kan lägga skulden på många parter, personligen lägger jag den på de ansvariga som inte gjorde bättre ifrån sig att gömma sig, servern eller filmerna. Hade de bara lagt ner mer tid i att säkerhetsställa deras infrastruktur så skulle detta aldrig ha hänt, eller dras ut på.

Men det är svårt att göra någonting vattentätt och samtidigt leverera kvalitet så jag förstår dem. Dock att deras personliga data kom i polisens händer tyder dock på dålig OPSEC så det är intressant att veta hur polisen hittade rätt person och sedan vilken information det var som gjorde att de fick han att erkänna. Detta lär vi få reda på i FUP:en hoppas jag.
Citera
2015-07-28, 21:03
Tiggare över hela Sverige, Handgranats regn i Malmö, Gängkrig i Stockholm, Gängkrig i Göteborg, Döds skjutningar var och varannan dag. Och vad väljer Polisen att prioritera? Jo att sätta dit Swefilmer, fyfan alltså. Och det värsta är att Swefilmer crew lär få hårdare straff än någon av dem ovanämnda. Fyfan, till både Swe och Dreamfilm ni har gjort ett fantastiskt jobb och tusen tack för många otroligt fina filmkvällar!!!

Om någon undrar varför jag inte tänker betala filmer? För att film industrin redan har pengar så det räcker att bli över. Det är bara kika in olika aktörers löner! Dom har för mycket redan.. Makt till folket
Senast redigerad av GetStitches 2015-07-28 kl. 21:05.
Citera
2015-07-28, 21:04
Medlem
deadhead.s avatar
Ska bli intressant att följa framtiden ur ett samhällsperspektiv

Personligen så är jag en typ som gärna betalar för att hyra en film genom TVn. Det är inte dyrt och jag ser inte en film mer än en gång. Jag tycker att dom som är upphovsmakarna ska få sin slant. Jag är även en 90-talist.
Citera
2015-07-28, 21:08
Medlem
Conatuss avatar
Så fantastiskt larvigt och bakåtsträvande...

Jag förstår faktiskt inte hur myndigheter och filmbolag inte har den minsta insikt i hur dagens situation ser ut. Ännu mer ironiskt är ju hur branschen genererar rekordintäkter de senaste åren men ska ändå motiverar jakten på tonåringar som delar (dvs skapar större exponering för artisters verk och/eller filmer).

Citera
2015-07-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Box office / business for
Fast & Furious 7 (2015)
Budget
$190,000,000 (estimated)

Opening Weekend
$147,187,040 (USA) (5 April 2015) (4,004 Screens)

ja verkar ju vara tungt att tjäna pengar nuförtiden...

För det första så redovisar inte din siffra en vinst utan en förlust, för det andra så tar du upp en kalkon-actionrulle som pirater brukar klaga på är skvalkultur de ej vill betala för, vilket uppenbarligen är allt som kvarstår, för det tredje så betyder en film som går med vinst inte att hela branschen gör det, för det fjärde så brukar du sällan fråga Abdullah som servar dig pizza till helgen ifall han tjänat för mycket pengar på sistone och nekar att betala honom ifall så är fallet, detta gäller såklart även när dina gäster på din egen pizzeria frågar dig samma sak - antingen betalar de eller så lagar du dem ingen pizza. Dubbelmoral är kul, är bra, är skönt.
Citera
2015-07-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Box office / business for
Fast & Furious 7 (2015)
Budget
$190,000,000 (estimated)

Opening Weekend
$147,187,040 (USA) (5 April 2015) (4,004 Screens)

ja verkar ju vara tungt att tjäna pengar nuförtiden...

Fast nu pratar jag inte om blockbusters från hollywood, utan Svensk film, många gånger smal Svensk film som finns/fanns uppe på Swefilmer. Men jag förstår att er generation tycker gratis är gott...
Citera
2015-07-28, 21:40
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskedamer
För det första så redovisar inte din siffra en vinst utan en förlust, för det andra så tar du upp en kalkon-actionrulle som pirater brukar klaga på är skvalkultur de ej vill betala för, vilket uppenbarligen är allt som kvarstår, för det tredje så betyder en film som går med vinst inte att hela branschen gör det, för det fjärde så brukar du sällan fråga Abdullah som servar dig pizza till helgen ifall han tjänat för mycket pengar på sistone och nekar att betala honom ifall så är fallet, detta gäller såklart även när dina gäster på din egen pizzeria frågar dig samma sak - antingen betalar de eller så lagar du dem ingen pizza. Dubbelmoral är kul, är bra, är skönt.

Okej din trötta människa, det var inte vinst på första helgen
Ska vi jämföra med din favo film?

Nyckeln till frihet (1994)The Shawshank Redemption (original title)
Budget
$25,000,000 (estimated)

Opening Weekend
$727,327 (USA) (25 September 1994) (33 Screens)

Ta och håll käften nu med ditt allt var bättre förr.
Citera
2015-07-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Drar också en grov spekulation att du är 88-89a, märkt att folk födda dessa årtal har någon form av komplex och alltid bölar hur jävliga alla 90-talister är.
Ironin i detta är att de som föddes under 88-89a faktiskt själva är 90-talister, eftersom de växte upp under 90-talet.

Citera
2015-07-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Fast nu pratar jag inte om blockbusters från hollywood, utan Svensk film, många gånger smal Svensk film som finns/fanns uppe på Swefilmer. Men jag förstår att er generation tycker gratis är gott...

Fast svensk film, speciellt smal svensk film, är ju sponsrad via skattemedel, och bör således vara just gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in