2015-07-27, 16:36
Medlem
I ett videoklipp berättar en av Swefilmers skapare att sidan stänger ner för gott: https://www.youtube.com/watch?v=mJ4iCu0vVSE
Den 31 Juli ska sidan alltså stängas ner för alltid. Varför just så många år efter den skapades?

Undrar lite vilka brott de gjort sig skyldiga till och vad de kan vänta sig för straff. Är även intresserad av att följa rättegången mot dessa samt vilka de är som ligger bakom Swefilmer. Vad tror ni?
Citera
2015-07-27, 17:12
Medlem
HiiriHazes avatar
Fyfan vad jag hatar snuten, jaga och trakassera människor som lägger ut gratis filmer på nätet istället för att skicka hem alla illegala tiggare som varit här i över 3 månader...
Citera
2015-07-27, 17:18
Medlem
Fan. Vad väntar skaparna för straff?
Citera
2015-07-27, 18:43
Medlem
Fan så ledsen han ser ut. Dock väldigt förståeligt.

De kommer givetvis få ett straff de inte förtjänar...
Citera
2015-07-28, 02:35
Medlem
Är detta verkligen på riktigt då? Enligt hans talan åkte dreamfilm dit också. Ingen som vet mer om allt det här? Är nyfiken och vill veta hur det blir med allting o;
Citera
2015-07-28, 02:50
Medlem
tigertompas avatar
Både dreamfilm och Swefilmer har ju bytt adress ala som piratebay gjorde en gång i tiden. Intressant framtid vi går till mötes. Har hela crew hoppat av ang Swefilmer? Tekniken finns här! Bara hopppas att det kommer något som är lika bra som Spotify för en rimlig kostnad i framtiden
Citera
2015-07-28, 03:03
Bannlyst
Det ska vara gratis, jag pröjsar aldrig för online-stream.
Citera
2015-07-28, 03:04
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tråkigt för honom men han visste om att han sysslade med något olagligt. I vanlig ordning vill 90/00-talister ha massa rättigheter men inga skyldigheter. Alla betalade för att se film före 2000, kanske dags att göra det igen för vissa bortskämda tonåringar *mitt liv är över om inte Swefilm finns*.
Citera
2015-07-28, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tråkigt för honom men han visste om att han sysslade med något olagligt. I vanlig ordning vill 90/00-talister ha massa rättigheter men inga skyldigheter. Alla betalade för att se film före 2000, kanske dags att göra det igen för vissa bortskämda tonåringar *mitt liv är över om inte Swefilm finns*.

Precis min mening.
Många skryter om sin månadslön osv att den är såååååå stor men nog fan laddar de ner filmer hela tiden.
Nej, betala 700 för en film är grejer det. Ska tilläggas att det skett endast 5ggr som den summan kommit på tal för min del.
Gratis ska det vara, bortskämda människor
Citera
2015-07-28, 07:01
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Precis min mening.
Många skryter om sin månadslön osv att den är såååååå stor men nog fan laddar de ner filmer hela tiden.
Nej, betala 700 för en film är grejer det. Ska tilläggas att det skett endast 5ggr som den summan kommit på tal för min del.
Gratis ska det vara, bortskämda människor
Det ni missar är att skadeståndet är helt åt helvete. Lägre skadestånd till mordoffer. Dessutom har bolagen sig själva att skylla. Dom borde kommit med vettiga lagliga alternativ istället för att stämma folk.
Citera
2015-07-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Fyfan vad jag hatar snuten, jaga och trakassera människor som lägger ut gratis filmer på nätet istället för att skicka hem alla illegala tiggare som varit här i över 3 månader...
De visste att det var olagligt och de la inte ut några filmer.
Citera
2015-07-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Undrar lite vilka brott de gjort sig skyldiga till och vad de kan vänta sig för straff.

brottet borde rimligen bli "brott mot upphovsrättslagen" och straffet kommer troligen hamna i samma nivå som pirate bay rättegången gissar jag på..

Citat:
Ursprungligen postat av helpannkaka
De visste att det var olagligt och de la inte ut några filmer.

att dem inte la ut filmer är en kraftig försköning skulle jag vilja säga.. Det dem har gjort är att dem har suttit på flera trackers bla sparvar där dem har laddat hem serierna till sina datorer och sedan från sina datorer har dem laddat upp på vk.com detta kommer domstolen anse som att dem har laddat upp filmerna gissar jag på....

jag tycker personligen att det är lite små komiskt att kidsen tror att dem har varit helt säkra när dem har laddat upp klippen på vk. För alla som har minsta kunskap om vk och politiken bakom den sidan vet att dem med glädje delar med sig om info till myndigheter mm faktum är att dem vid upprepade fall även kontaktat utländska antipiratorganisationer såsom mpaa brein och försett dem med kompletta loggar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in