2015-07-28, 18:51
Medlem
Havremopedens avatar
Riktigt tråkigt att Swefilmre lägger ner, har varit med sen starten och myst med filmer&serier.

Men Sweflix.to verkar kötta igång deras sida igen med fler filmer som laddas upp varje dag nu så vi får se till att göra sweflix.to till nästa stora svenska sida!

HA DET BÄST SWEFILMER, ett bra jobb har ni gjort!
Citera
2015-07-28, 18:55
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tråkigt för honom men han visste om att han sysslade med något olagligt. I vanlig ordning vill 90/00-talister ha massa rättigheter men inga skyldigheter. Alla betalade för att se film före 2000, kanske dags att göra det igen för vissa bortskämda tonåringar *mitt liv är över om inte Swefilm finns*.

Absolut alltid lika produktivt att basha på 90-talister och 00.
Inte så att 80-talister eller så laddat ner en jävla massa när majoriteten utav 90-talisterna satt och lirade quake och inte fattade vad en torrent var?

Drar också en grov spekulation att du är 88-89a, märkt att folk födda dessa årtal har någon form av komplex och alltid bölar hur jävliga alla 90-talister är.
Citera
2015-07-28, 18:55
Medlem
RaketStrump0rnas avatar
Aldrig riktigt gillat swefilmer, men jävligt synd för dem som gjorde samt skaparen såklart.
Citera
2015-07-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det ni missar är att skadeståndet är helt åt helvete. Lägre skadestånd till mordoffer. Dessutom har bolagen sig själva att skylla. Dom borde kommit med vettiga lagliga alternativ istället för att stämma folk.

Eller så ser folk till att betala för sig och inte vara så bortskämda.
Citera
2015-07-28, 19:27
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Eller så ser folk till att betala för sig och inte vara så bortskämda.
Trams. Vem fan vill köpa färdiga skivor 2015? Att detta ens händer är för att vi har ministerstyre i Sverige och Svenska politiker älskar att slicka Usa i röven.
Citera
2015-07-28, 19:30
Medlem
Citat:
Trams. Vem fan vill köpa färdiga skivor 2015? Att detta ens händer är för att vi har ministerstyre i Sverige och Svenska politiker älskar att slicka Usa i röven.

Snatta på då och glöm inte vilka som äger filmbolagen.
Citera
2015-07-28, 19:37
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Det ni missar är att skadeståndet är helt åt helvete. Lägre skadestånd till mordoffer. Dessutom har bolagen sig själva att skylla. Dom borde kommit med vettiga lagliga alternativ istället för att stämma folk.
Industrin börjar anpassa sig till streamingvärlden så det blir bättre och bättre men vissa lär väl aldrig välja att betala så länge de kan få allt gratis, hur billigt det än skulle vara. Att Hollywood är långsamma är ganska irrelevant för vem fan vill se deras filmer?

Jag laddar för övrigt fortfarande också ner när jag inte kan få tag i filmen snabbt eller till en rimlig summa på annat sätt men i den mån jag kan betalar jag mer och mer för film eftersom möjligheterna blir bättre. Den senaste lyckan är att om man kör HuluPlus får man större delen av Criterions katalog för typ 70kr i månaden.
Senast redigerad av BlackMetal 2015-07-28 kl. 19:41.
Citera
2015-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Tråkigt för honom men han visste om att han sysslade med något olagligt. I vanlig ordning vill 90/00-talister ha massa rättigheter men inga skyldigheter. Alla betalade för att se film före 2000, kanske dags att göra det igen för vissa bortskämda tonåringar *mitt liv är över om inte Swefilm finns*.

Visa mig en tjänst där man kan köpa film och serier som inte är stream eller på fysisk media.
Många serier finns inte ens på blu-ray i Sverige, måste importera...

Har själv aldrig använt swefilm eller liknande. Dålig kvalité och subs? Nej tack.
Citera
2015-07-28, 19:59
Medlem
Citat:

Varför tror du man tittar på reklam?
Nej problemet är snarare att "filmstjärnorna" är vana vid högre löner.
Citera
2015-07-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Fyfan vad jag hatar snuten, jaga och trakassera människor som lägger ut gratis filmer på nätet istället för att skicka hem alla illegala tiggare som varit här i över 3 månader...

Vet du hur mycket det kostar att göra en film? Vet du hur tufft det är i dagens filmvärld att överhuvudtaget få skiten att gå runt? Isåfall skulle du inte uttrycka dig på detta ofattbart korkade sätt.

Att Zigenarpacket måste bort har inget med saken att göra. Två fel gör inte ett rätt.
Citera
2015-07-28, 20:18
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Vet du hur mycket det kostar att göra en film? Vet du hur tufft det är i dagens filmvärld att överhuvudtaget få skiten att gå runt? Isåfall skulle du inte uttrycka dig på detta ofattbart korkade sätt.

Att Zigenarpacket måste bort har inget med saken att göra. Två fel gör inte ett rätt.

Box office / business for
Fast & Furious 7 (2015)
Budget
$190,000,000 (estimated)

Opening Weekend
$147,187,040 (USA) (5 April 2015) (4,004 Screens)

ja verkar ju vara tungt att tjäna pengar nuförtiden...
Citera
2015-07-28, 20:20
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Citat:
Du glömmer att det är skillnader på olika brott. Deras sida har orsakat direkt ekonomisk skada vilket medför ett högre skadestånd än vid mord eller våldtäkt där den ekonomiska skadan är relativt försumbar.

Det finns redan jättebra lagliga alternativ till denna sida som Netflix, Hulu eller Hbo.

Det är rätt att de blir stämda för den ekonomiska skadan de orsakar.

//Lolitasyndrome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in