2015-07-29, 04:23
Medlem
Läser man kommentarerna på videon så blir man ju mörkrädd. Flera som skriver att deras liv är över.
Vad är det med folk?
Seriöst så tror jag det kommer att ske en enorm ökning av droger, självmord osv då "deras liv är förstört". Maken till att överdriva bland dessa är makabert.
Citera
2015-07-29, 04:26
Medlem
CzeLiouss avatar
Kasst med mer fängelsetid åt fildelare än mördare och våldtäktsmän.

Håller också med vad många andra säger och tycker själv att filmbolagen tjänar tillräckligt med pengar genom att folk går på bio. Vilket är jävligt dyrt för en arbetslös person.
Citera
2015-07-29, 05:02
Medlem
Sänk skatten då så man kanske har råd att köpa 10 filmer i månaden. Kommer ändå inte bli någon ökad försäljning av filmer fast skiten läggs ner. Vem betalar 150 kr för en film i butik som man ser 1 gång liksom. Jag betalar 99 kr för Spotify men då spammar jag alla låtar jag vill lyssna på.

En sak som får mig att skratta är att skaparna till Swefilmer kommer lida resten av livet. Skulder, fängelse m.m. Medans mördare som åker och slåss för ISIS går fri med bidrag. Dra åt helvete hela Sverige.
Citera
2015-07-29, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsunghassan
Sänk skatten då så man kanske har råd att köpa 10 filmer i månaden. Kommer ändå inte bli någon ökad försäljning av filmer fast skiten läggs ner. Vem betalar 150 kr för en film i butik som man ser 1 gång liksom. Jag betalar 99 kr för Spotify men då spammar jag alla låtar jag vill lyssna på.

En sak som får mig att skratta är att skaparna till Swefilmer kommer lida resten av livet. Skulder, fängelse m.m. Medans mördare som åker och slåss för ISIS går fri med bidrag. Dra åt helvete hela Sverige.

Vädigt många som känner sig nödgade att dra in invandrare i denna tråd. Patetiskt.

Men har dock 2 svar.
De som ljög om anledningen bakom Viet-Nam kriget sitter fortfarande och ger råd i usa.
tony (b)LIAR fick nått töntigt fredspris efter att han sett till att nära 1 miljon irakier dog och sen åkte han på bokturné som om inget hänt.
Det är skillnad på folk och maktens män.
Citera
2015-07-29, 05:24
Medlem
Hejhopens avatar
Men om man skulle vara lite realistisk nu. Vad kommer detta göra för verklig skillnad? Absolut 0! Kommer det köpas en enda jävla dvdfilm mer för att sidan blir nerlagd? Ja, kanske ett fåtal, men ingenting som kommer göra någon skillnad för dessa mångmiljonföretag. Den enda verkliga skillnaden som kommer ske, det är att snubbarna som låg bakom skiten kommer leva ett förjävla tufft liv nu. Ingen kommer att tjäna någonting på detta. Det är bara folk som förlorar på det. Tråkigt, men vad fan, de har valt att göra det och de vet om konsekvenserna.

Jag tackar de iallafall. En bondpojke som sitter på ett internet med 2ner så är swefilmer / dreamfilm en perfekt plats för mig.
Citera
2015-07-29, 06:37
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Det ska vara gratis, jag pröjsar aldrig för online-stream.
Hur resonerar du när en film som kostar (hundratals)miljoner att producera ska vara gratis bara för du inte ser filmen på en bioduk?
Citera
2015-07-29, 06:40
Medlem
Ils avatar
Synd att sidan gick ner den var väldigt bra.
Förhoppningsvis börjar vanligt folk använda torrents igen!
Citera
2015-07-29, 07:08
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Kasst med mer fängelsetid åt fildelare än mördare och våldtäktsmän.

Håller också med vad många andra säger och tycker själv att filmbolagen tjänar tillräckligt med pengar genom att folk går på bio. Vilket är jävligt dyrt för en arbetslös person.

Är det verkligen mer fängelse än för mord? Hur många fildelare har suttit över 15 år?

Hur mycket tjänar filmbolagen i Sverige då? Nej just det, du eller de andra som skriver så har ingen aning.

Är det fler branscher som tjänar tillräckligt? Om inte, varför är det alltid mediabranschen som anses tjäna för mycket? Det är bara en dåligt ursäkt för fildelare att rättfärdiga sitt handlande. Ska kriminella avgöra vem som tjänar tillräckligt? Kanske en tjuv som tar någons cykel, eller snatta lite i affären
Citera
2015-07-29, 07:15
Medlem
Sweeper80s avatar
Vad var detta för sida? Vad gick den ut på?
Citera
2015-07-29, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Är det verkligen mer fängelse än för mord? Hur många fildelare har suttit över 15 år?

Hur mycket tjänar filmbolagen i Sverige då? Nej just det, du eller de andra som skriver så har ingen aning.

Är det fler branscher som tjänar tillräckligt? Om inte, varför är det alltid mediabranschen som anses tjäna för mycket? Det är bara en dåligt ursäkt för fildelare att rättfärdiga sitt handlande. Ska kriminella avgöra vem som tjänar tillräckligt? Kanske en tjuv som tar någons cykel, eller snatta lite i affären

Likställ aldrig brott mot person med brott mot företag. Jag instämmer i att det ska vara olagligt att lägga ut film men varje sund människa använder tjänster som swefilmer och agerar utifrån sina egna intressen. I dagens värld har företagen ingen moral gentemot sina kunder och givetvis ska även det omvända gälla.
Citera
2015-07-29, 07:28
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vad var detta för sida? Vad gick den ut på?
Har du svårt att läsa eller? Det är en streamingsida där man kan se filmer gratis.
Citera
2015-07-29, 07:30
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Har du svårt att läsa eller? Det är en streamingsida där man kan se filmer gratis.

Tio sidor.

Vad hade de för bitrate och upplösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in