2008-05-13, 20:02
Medlem
Tonkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av **moonshine**
Varför stannade du i skogen för att baka?

Vi hittade världens hög med mjöl, vi kunde inte motstå.
Citera
2008-05-13, 20:57
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
Citat:
Vi hittade världens hög med mjöl, vi kunde inte motstå.

Hahaha vafan i helvete

Berätta, hur i helvete hittar man en hög med mjöl i skogen, och börjar baka med den.

Skummaste någon skrivit på ett bra tag
Citera
2008-05-13, 21:12
Medlem
mowlass avatar
Finalen :/

Har uppkörning imorgon klockan 11:45. Skriver mer om den när jag fått domen.
Citera
2008-05-14, 00:38
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
Hahaha vafan i helvete

Berätta, hur i helvete hittar man en hög med mjöl i skogen, och börjar baka med den.

Skummaste någon skrivit på ett bra tag

Du är inte seriös va?
Citera
2008-05-14, 12:28
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mowlas
Har uppkörning imorgon klockan 11:45. Skriver mer om den när jag fått domen.

Går inte att misslyckas, sjukt lätt.
Citera
2008-05-14, 13:47
Medlem
mowlass avatar
:d

Uppkörningen tog c.a 45 min. Fick göra 11 av de 30 punkterna som finns. Trodde jag skulle bli kuggad, men de blev jag inte
Citera
2008-05-14, 16:44
Medlem
Gratulerar till kortet! Måste kännas oerhört skönt.
Berätta, vad fick du göra? Nervöst? Stel inspektör? Körde du upp i Stockholm?
Citera
2008-05-14, 17:51
Bannlyst
Imorn är det min tur för uppkörning, jag återkommer väl då om varför jag kuggade.

Är sjukt nervös. Känns som att jag har glömt alltihop. Är det ett måste att man innan en rondel med kö,- växlar ner från tex fyrans växel, till treans osv? Eller kan man åka på fyrans växel och bromsa in mjukt för att sedan trycka ned kopplingen och bromsa helt, och sedan lägga ur växeln?
Citera
2008-05-14, 17:52
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Imorn är det min tur för uppkörning, jag återkommer väl då om varför jag kuggade.

Är sjukt nervös. Känns som att jag har glömt alltihop. Är det ett måste att man innan en rondel med kö,- växlar ner från tex fyrans växel, till treans osv? Eller kan man åka på fyrans växel och bromsa in mjukt för att sedan trycka ned kopplingen och bromsa helt, och sedan lägga ur växeln?
Beror ju på hur stor rondellen är. Är det en mindre kör jag på tvåan då jag rullar för snabbt på trean.
Citera
2008-05-14, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Beror ju på hur stor rondellen är. Är det en mindre kör jag på tvåan då jag rullar för snabbt på trean.

Nä jag menar alltså när du ska bromsa in innan du kör in på rondellen. Vi säger att det är två bilar framför dig, och du måste bromsa!... Hur gör du?

Glider du fram på treans växel tex, och bromsar in och trycker ned kopplingen och bromsar/stannar, för att sedan lägga ur växeln? Eller....

Växlar du ner från trean, till tvåan, till ettan för att sedan trycka ned kopplingen och bromsa, och lägga ur växeln?
Citera
2008-05-14, 18:04
Medlem
Tiiituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Nä jag menar alltså när du ska bromsa in innan du kör in på rondellen. Vi säger att det är två bilar framför dig, och du måste bromsa!... Hur gör du?

Glider du fram på treans växel tex, och bromsar in och trycker ned kopplingen och bromsar/stannar, för att sedan lägga ur växeln? Eller....

Växlar du ner från trean, till tvåan, till ettan för att sedan trycka ned kopplingen och bromsa, och lägga ur växeln?

I ditt exempel när det står två bilar framför som ska också in i rondellen och jag kommer bakifrån så bromsar jag svagt för att visa de bakom mig att jag ska bromsa. Sen trycker jag ned kopplingen och växlar ner till tvåan/trean, beroende vilken rondell från eventuellt högre växel och sedan krypkör några meter. Om det är så att jag måste stanna bakom de två bilarna så stannar jag och lägger i 1:ans växel.
Du behöver inte växla ner från, 4an till 3an sen till 2an och sedan till 1an. Du kan hoppa över växlar.
Citera
2008-05-14, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tiiitus
I ditt exempel när det står två bilar framför som ska också in i rondellen och jag kommer bakifrån så bromsar jag svagt för att visa de bakom mig att jag ska bromsa. Sen trycker jag ned kopplingen och växlar ner till tvåan/trean, beroende vilken rondell från eventuellt högre växel och sedan krypkör några meter. Om det är så att jag måste stanna bakom de två bilarna så stannar jag och lägger i 1:ans växel.
Du behöver inte växla ner från, 4an till 3an sen till 2an och sedan till 1an. Du kan hoppa över växlar.

Okej, tackar för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in