Citat:
Ursprungligen postat av
Goonsteady
Men bästa Fagro. Vi är alla lika ovetande om bevisbördan. Dina uttalanden här i tråden är enbart dina egna gissningar som inte är trovärdiga. Varför väntar du inte till att det finns tillgång till FUP? Ponera att mgm åtalas och även döms för brottet mot Lisa. Hur hanterar du det?
Om det mot all förmodan skulle bli ett åtal då finns förundersökningen och obduktionsprotokollet, sedan läggs ett åtal fram som är offentligt och sedan kommer domen.
Det är mycket lätt att se om den dömde är skyldig eller inte, med att jämföra förundersökningen och åtalet.
Domen är efter åtalet som inte kan kritiseras, utan det är åtalet i så fall, att åklagaren plockat bort viktiga vittnesuppgifter som finns med i förundersökningen men inte i åtalet och sådant händer.
Sedan kan det vara andra händelser som plockas bort också.
De här påståenden kan jag bevisa, som inte är något eget påhitt eller gripet från luften.
Man tycker att det borde vara advokatens uppgift att se till sådant inte händer, men det händer i varje fall, vad orsaken att sådant kan hända, känner jag inte till, men kan alltid misstänka.
Därför om en oskyldig döms det går inte att gömma undan, därför det finns inga bevis mot en oskyldig och det går aldrig att få en sammanhängande beviskedja mot en oskyldig.
Det är samma sak med en förundersökning om inte den stämmer det är lätt att finna ut, därför det är vissa saker som borde undersökas.
Men om inte förundersökningen stämmer anklagar jag spaningsledningen där åklagaren finns med, jag anser att polisen gör inga fel medvetet, det är jag övertygad om.
När man ser till det här Lisa fallet, om utredningen inte har undersökt vem som kunde ha placerat sakerna som tillhört Lisa på ängen har de begått ett stort fel.
Det skulle ha undersökts om det är NB som placerat sakerna där som kunde göras med fotspår och bilspår, om utredningen kommit fram till att det kan inte vara han som placerat sakerna där som också är logiskt, skulle han blivit friad som misstänkt gärningsman.
Sedan måste det anses som mycket lätt att få fram uppgifter om NB rört sig på fälten där han hade ingenting att göra. Det är ingen som går på sådda vallar, en bonde tillåter aldrig sådant.
Nu tyder allting på att någon utredning om sakerna på ängen har inte utförts.
Därför anser jag att LGW.Persson har all rätt att kritisera utredningen, han kom med en svidande kritik men det är väl hans sätt att agera.
Sedan har sannolikt LGWP mer information i fallet än någon kan tro, han känner säkert höga dignitärer, som sannolikt inte alls är glad över vad som sker i det här fallet.
LGWP har tillgång till stora jaktmarker och det finns många som är intresserad av jakt, därför för många är det en macho grej att få hänga på sig ett gevär och dyrbara jakt kläder och sedan sitta i jaktstugan och dra historier för varann.
Därför att vara vän med LGWP kan också ha fördelar.