Citat:
Ursprungligen postat av
Sudharma
Den "medkännande terapeut" NL ljög:
"Din fru misstänkte redan dagen efter att det var du, hon sa att det kanske var du eftersom du var så skitig. "
Det är inte sant. Det är NL påhitt.
NB kom hem med smutsiga byxor innan kl. 17. (enligt bror). Smutsiga byxor har ingenting med Lisas försvinnandet att göra.
Men det struntade fl NL i.
I förhör med bror, ljög han att NB's sperma hittades i mordplats. Detta gjorde väldigt stort intryck för bror och han började tveka på NB.
Sanningen är att Nb's sperma hittades i andra lokalen, inte alls i mordplatsen.
En anna fråga är - det är inte bevisat att sperma kommit i dit den 7/6. Det kanske har kommi dit två månader innan.
NL ljög när han sa att vittnena såg NB körande bil mellan kl 19:30- 20:00,
NL har inte kollat att NB pratat på skype med mamma (han var hemma) kl 19:35 - 19:51.
Denna lögnen kommit så lång även till rättegång och vittnena vittnade att de såg NB denna tiden trots att han var hemma och detta kunde bekräfta hans mamma. Det finns spår i hans dator.
Förhörsledare får inte ljuga, manipulera sanningen, men han gjorde det.
Hela fallet är präglad av lögner, manipulering av sanningen och väldigt grovt spikat och som resultat har vi en oskyldigt dömd man.
Detta innebär att mördaren går fritt.
Skam.
Alla dina inlägg är präglade av lögner, faktaresistens, manipulering av fakta samt ett omåttligt mördarkrameri där du utmålar Nerijus som ett helgon, en frälsare - den perfekte, empatiske mannen som bara vill alla så jävla väl. Finns liksom ingen måttfullhet i dina beskrivningar av den otroligt empatiske mördaren. Hallelujah!
Du
vet saker, för du
ser ju hur allt står till. Korrekt?
Nerijus spermabesudlingar i ladan visar på ett tvångsmässigt onanerande, datum för hans aktiviteter är inte det mest grundläggande. Du kanske minns professor Niklas Långströms yttrande angående sexuella sadister där det bl.a stod:
"Ofta kan de lida av en sexuell upptagenhet med ett tvångsmässigt onanerande eller konsumtion av porr."
Man behöver nog inte vara Einstein för att komma till slutsatsen att han förmodligen onanerat i samband med mordet också, som ju hade ett sexuellt motiv.
Tidsramen fungerar och stämmer med hur vittnen sett Nerijus köra t.o.r Martorp i mycket hög fart för att sen komma hem och skypa med sin mamma "som om ingenting hänt".
Allt detta är färdigdiskuterat.
Inga problem för Nerijus att hinna det han gjorde på den tiden.
Du kanske behöver friska upp ditt minne från förhören med Irina när hon var häktad, du verkar ha missförstått/misstolkat uppgifter hon lämnat?
Här är några valda delar, från FUP.
Citat:
Det är så att jag tvättade hans arbetskläder tillsammans med mina kläder, det var då.
Han har bytt kläder men jag har inte sett det. Men det är så att måndagen de sa att ta de här kläderna o använda dem men ni får inte säga att jag hade andra kläder eller nått i den här stilen.
Varför tror du Nerijus säger så här?
Han är rädd för något men jag kan inte tänka att det kan vara sant att han har med det att göra Jag är helt chockad, Jag vet inget om det.
Det som Aivarus sagt, stämmer det om tvätten och klockslaget?
Om tvätten ja, att han inte blir misstänkt.
Vi byter och prata om tidigare på söndagen din relation med Nerijus, du älskar honom mycket?
Jag vet inte nu längre nu när han är inblandad i någonting, just nu är jag bara förvirrad och förstår inte vad som händer. Om han gjort något dåligt är jag rädd om mig och min son
Är du rädd för din o din sons säkerhet?
Ja och jag vet inte, eftersom jag vet inte vad som hänt, jag svär att jag vet ingenting
Vi förstår, innan den här söndagen har du varit rädd för Nerijus?
Nej han kunde avreagera sig då o då
Har han aldrig slagit dig?
Han försökte en gång men jag sa att han kommer aldrig se mig om det upprepas
Brukar han bestämma hemma?
Ja han säger att mannen är huvudperson i familjen
Aivarus säger i förhör att du har sagt till Nerijus det kanske är du som mördat henne när kläderna är så smutsiga
Jag kanske kastade ut något sådant att du hade gjort något med henne, men det var inte söndag minns inte vilken dag, det var dagen när de hittade hanskar och då frågade jag om du gömde henne någonstans för igår var dina byxor smutsiga och då undrade han om jag en dåre
Eh, har Nerijus sagt till er att ni skulle tala om någon speciell tid som han var hemma, efter att polisen har varit där?
Mmm, det var på måndagen när han sa, men det var inte, det var ingen order, det var bara så, sa han, tänk inte berätta att tvättade kläder annars kan dom tänka att det är ja som är inblandad
Mmm
Och sen var han själv som frågade mig, hur, hur lång tid var jag borta, och då pratade vi om det och ja sa, en och en halv timme max två timmar, och så ( ohörbart ) sa han till mig och Aivaras att ni får säga att jag kommit hem innan klockan sex, inte efter
Mmm, men då var han ju inte hemma?
Mmm
Vet du att, också det, varför sa han så tror du?
Nu vet vi inte vad jag kan tänka
Mmm, berätta vad du tänker
Jag vill inte tänka illa
Hur såg han ut och må, hur såg han ut och må?
Han suckade, rökte, och var hela tiden var nedstämd och fundersam, då frågade jag honom, tänker du på din, jag fick inget svar på det, det händer som han ( ohörbart ) när jag frågade honom, varför är du så orolig, mmm, då svarade han skulle du inte varit orolig om din arbetsplats och dina avtryck och dina spår skulle varit på ett ställe där det hände, så var det
Mmm, hur har han mått efteråt fram tills ni blev gripna?
På söndagen då märkte jag inget ovanligt, men sedan måndag och resten av veckan vägrade han och äta, och var ute på trappan och rökte hela tiden, mmm drack öl, mmm varken lördagen eller söndagen drack han, men under veckan började han dricka öl