2016-12-21, 19:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Dessa sista rader var väl en ganska onödig kommentar. Jag tror inte ni som ältar teorin om självmord har en aning om hur verkligheten ser ut för dessa ungdomar som är inne på detta spår.

Ni åberopar någon statistik och helt käckt anser att Lisa hängt sig i mjölkrummet. Hade ni bättre insikt i verkligheten hade denna teori aldrig uppstått.

Att ungdomar släcker sitt eget liv är ingen nyhet men om det skulle gjorts på detta sätt hade det inte varit första gången. Hen hade i så fall ett antal försök vid tidigare tillfälle. Hen hade dessutom lidit av svår depression och varit föremål för utredning inom psykvården.

Lisa hade inget av detta utan var en glad tjej på väg hem. Att Lisa skulle klivit av moppen hängt sig i mjölkrummet är ett ytterst osmakligt påstående som inte hör hemma tråden. Det är endast att betrakta som ett påhopp på Lisas familj.
Jag tror aldrig jag tidigare sett ett mordoffer och dennes nära anhöriga kränkas så pass
mycket som skett i fallet med Lisa och hennes pappa.
En oerhörd illvilja ger sig till känna. Inga goda och empatiska människor bär sig åt så.

Ingen kan vara så jävla korkad så man går ut och påstår på allvar att en bevisat mördad ung
flicka istället har tagit sitt eget liv. Så det görs mot bättre vetande, för att dels provocera fram
ilskna och upprörda reaktioner och erhålla den uppmärksamhet man så intensivt har
behov av att få, och dels för att kunna foga mer smärta till det redan onda.
Det är inte bara illvilja, det är ren ondska faktiskt.
Och dessutom är det vedervärdiga tilltaget åtalbart.
Senast redigerad av Grandioso 2016-12-21 kl. 20:35.
2016-12-21, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Vad du tycker och inte tycker har ju inget betydelse har du gastat om i tid och otid så även nu så har det fortfarande inget betydelse alls. Att du fortfarande fortsätter att kränka och förtala anhöriga visar ju på vilken sorts människa du är.
Helt stupdumt. Nåt så störd kognitiv verksamhet och påföljande slutsatser får man leta efter:

Snacka om att inte ha nåt på fötterna när argumenten nu ska handla om vad pappan borde ha sagt. Omg...

Xenia påstår nu att HAN ÄR MER UPPRÖRD över skändningen ÄN ATT HAN FÖRLORAT SIN DOTTER!
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet.
Edit.
SEDVANLIGT anmält för OT/trams - jag anser att det ÄR urbota korkade reflektioner för att hävda en självmordsteori, jag håller med PantherE, så ta diskussionen istället. Det kommer inte stående ovationer via dessa reflektioner.
Senast redigerad av develi 2016-12-21 kl. 20:48.
2016-12-21, 21:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt stupdumt. Nåt så störd kognitiv verksamhet och påföljande slutsatser får man leta efter:

Snacka om att inte ha nåt på fötterna när argumenten nu ska handla om vad pappan borde ha sagt. Omg...

Xenia påstår nu att HAN ÄR MER UPPRÖRD över skändningen ÄN ATT HAN FÖRLORAT SIN DOTTER!
Citat:
Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet
Edit.
SEDVANLIGT anmält för OT/trams - jag anser att det ÄR urbota korkade reflektioner för att hävda en självmordsteori, jag håller med PantherE, så ta diskussionen istället. Det kommer inte stående ovationer via dessa reflektioner.
Man ska väl egentligen inte kasta pärlor åt svin.
Det är ett uttryck som lämpar sig mycket väl i denna diskussion och betyder ju att det är meningslöst att slösa intellektuell möda på de som ändå inte uppskattar eller förstår vad man menar.

När det gått så långt att inga argument finns kvar, man har förlorat diskussionen för länge sen då väljer man istället att angripa offret och hennes sörjande far.

Människor som själva saknar empatisk förmåga och förmåga att känna skam, som inte heller har ett fungerande logiskt tänkande eller förmågan att leva sig in i hur andra människor tänker och känner - de kastar sig som hyenor över både den avlidna och hennes far.

Bara goddag-yxskaft-kommentaren: "Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet" av #XeniaOnatopp säger väl egentligen allt.

Sådana kommentarer har inte med fallet att göra - det säger mer om skribenten.

Att lyssna på pappans fråga i tingsrätten är så förbannat sorgligt. Det skär i ens hjärta när han ödmjukt ber om att Nerijus ska erkänna sitt brott, ta sitt ansvar, visa lite jävla respekt.

Att Nerijus DNA finns just innanför byxlinningen är ju det viktigaste DNA-spåret som verkligen sätter dit den sexualsadistiske mördaren, det är ett "facit" på vad som hänt och varför.
Därför frågar han såklart om just det för det finns inget annat svar än att det är MÖRDARENS FINGRAR som varit där.
Just denna bevisning är ju så talande, så utmärkande för gärningen och motivet.

Det enda pappan begär av det förbannat fega mördarkräket, det är att han ska säga:
JA, det var JAG som mördade din dotter, jag vet att mitt DNA finns där och så kanske ett "förlåt mig för min djävulska ondska".
Senast redigerad av magiciadehex 2016-12-21 kl. 21:53.
2016-12-21, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Låt oss säga att Lisa ringde och berättade om sina avsikter, och pappan inte tog henne på allvar utan lade på. Han insåg i efterhand att polisen skulle kunna se att telefonsamtalet hade ägt rum, så han hittade på en förklaring för att ingen skulle veta att hans dotter hade begått självmord.

Först 1,5 timmar efteråt började han att ringa till Lisa.
Efter 1 timme och 10 minuter blir de oroliga. Förväntad restid är c:a 50 minuter. Det verkar dock ha tagit längre tid dit. Hon åkte hemifrån 08.20-08.30 och skriver in att hon är där kl 09.30.
Det är blåsigt och kan givetvis skapa längre restid.
Han hör att hon är lugn när hon talar kl 18.26. Sen ringer de hennes mobil.
Citat:
När Lisa inte kommit hem vid klockan 19:50 den 7/6-15 ringde de till hennes telefon men då gick det inte att få kontakt med den. Numret kunde inte nås för tillfället.
Ljudfil TR:
Så kommer hon ju inte då, men så väntar vi väl tio minuter sådär, sen klarar inte mamma att vänta längre utan då ringer hon och då svarar hon ju inte. Då är hon utanför Timmerstala för där är det ju skugga där liksom där funkar inte telefon, det vet jag ju så lugna ner dig liksom.
Men hon kände ju nånting min fru där då, att det där var inget bra, så hon ligger på mig som en igel att nu får du minsann åka och möta henne, nu får du kolla.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg men hon var tre minuter över åtta, nåt sånt och då sätter jag mig i bilen och åker baklänges då vägen som vi har bestämt och pulsen steg ju allt eftersom, blicken vidgas ut efter dikena, jag letar efter en trafikolycka helt enkelt, vad kan ha hänt nu, och jag blir mer och mer nervös

Du anklagar pappan att ljuga; att inte bry sig om att dottern sagt att hon tänkt ta livet av sig.
Han ska enligt dig sitta hemma i godan ro, lugnar mamman om radioskugga.

Från att noggrant ha övat färdväg, ha erbjudit sig att köra hem mopeden pga av kastvindar så rycker han på axlarna när hon enligt dig säger typ:
- "Hej pappa, jag tänker ta livet av mig. "

Du har uppenbart ingen inlevelseförmåga om vad ett så extremt samtal från en dotter skulle medföra för en förälder.
Ingen som mottog ett sådant samtal oavsett vem som ringde skulle ignorera allvaret.
Pappan letar i dikena om hon skulle ha varit med om en trafikolycka och blir mer och mer orolig.

Allt detta ljuger du om att det är fejkat beteende från pappan - enbart för att få en helt stört fix idè att verka trovärdig.

Det enda som sker är att du totalt tappar mark samt visar att du är helt gränslös i din fanatiska kamp att vinna genomslag.

Ingen tror dig. Du är en looser.
Senast redigerad av develi 2016-12-21 kl. 22:14.
2016-12-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Man ska väl egentligen inte kasta pärlor åt svin.
Det är ett uttryck som lämpar sig mycket väl i denna diskussion och betyder ju att det är meningslöst att slösa intellektuell möda på de som ändå inte uppskattar eller förstår vad man menar.

När det gått så långt att inga argument finns kvar, man har förlorat diskussionen för länge sen då väljer man istället att angripa offret och hennes sörjande far.

Människor som själva saknar empatisk förmåga och förmåga att känna skam, som inte heller har ett fungerande logiskt tänkande eller förmågan att leva sig in i hur andra människor tänker och känner - de kastar sig som hyenor över både den avlidna och hennes far.

Bara goddag-yxskaft-kommentaren: "Det verkar som om pappan är mer upprörd över skändningen av dotterns kropp än själva mordet" av #XeniaOnatopp säger väl egentligen allt.

Sådana kommentarer har inte med fallet att göra - det säger mer om skribenten.

Att lyssna på pappans fråga i tingsrätten är så förbannat sorgligt. Det skär i ens hjärta när han ödmjukt ber om att Nerijus ska erkänna sitt brott, ta sitt ansvar, visa lite jävla respekt.

Att Nerijus DNA finns just innanför byxlinningen är ju det viktigaste DNA-spåret som verkligen sätter dit den sexualsadistiske mördaren, det är ett "facit" på vad som hänt och varför.
Därför frågar han såklart om just det för det finns inget annat svar än att det är MÖRDARENS FINGRAR som varit där.
Just denna bevisning är ju så talande, så utmärkande för gärningen och motivet.

Det enda pappan begär av det förbannat fega mördarkräket, det är att han ska säga:
JA, det var JAG som mördade din dotter, jag vet att mitt DNA finns där och så kanske ett "förlåt mig för min djävulska ondska".

BRA talat!

Hur kan man vara ihopskruvad i hjärnan för att få för sig att en levnadsglad tjej skulle begå självmord? När man har en tvåfaldigt dömd mördare som har strösslat sitt DNA "all over the place".

Det övergår sannerligen mitt förstånd.
2016-12-21, 22:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag är lite besviken på dig.

Du har inte förstått vad jag menade. Jag ska förtydliga.
Jag skrev :
Att poliser kan/vill skydda henne eller att hon är självmordsbenägen som kan uppfattas som att hon kan "hittas" död om den misstänkte inte säger det som polisen vill?

Hur tror du NB upplevde att Fl drog upp hans frus dåliga hälsa och att de är "oroliga" för att hon är självmordsbenägen? Är det inte polisens uppgift att i så fall förhindra självmord när de har henne i förvar?
Det är alldeles uppenbart att detta anmärkningsvärda uttalande från NL ( i stil med hans övriga småsadistiska tendenser som att hota via barn och att visa fotot för IB i Litauen) skulle oroa och knäcka NB. Hur mycket litade/litar NB på svensk polis tror du? Och vad de skulle vara i stånd till att göra?
Det är inte svårt att förstå för de som har det minsta empati, vad detta hotet om ens kärestas hälsa och liv innebär. TROTS det uttalandet att om bara NB "erkänner" så blir allt bra med frun, så erkänner han inte. För att han inte kan erkänna det han inte vet något om (och inte har gjort).

Var snäll och sluta trakassera mig med svordomar. Ditt sätt att skriva kan upplevas som hotfullt.
Detta skriver jag i sann "kollegial" anda, du vet.
Dina tolkningar och efterhandskonstruktioner doftar paranoida vanföreställningar och en mycket skev verklighetsuppfattning.

Du verkar tro att svensk polis hotade och skrämde Nerijus med att Irina kunde hittas död om han inte erkände?

Jag tycker att du ska sluta att måla upp ett JÄTTEHOT som inte finns eller har funnits.
Vad DU upplever som ett hot är inte detsamma som att det är ett verkligt hot eller att det ens hänt i verkligheten.
Enligt dig så verkar svensk polis - i vart fall i LH-fallet - vara grovt kriminella och syssla med både dödshot, utpressning och misshandel.
Det är grovt förtal och ett mycket förvirrat skitsnack från dig.

Vi övriga som sett inspelningar av förhören reagerar över hur fruktansvärt lugn, respektfull och pedagogisk förhörsledaren är mot det baltiska mördarsvinet Nerijus.
En eloge till polisen som klarar av att jobba på det viset när de förhör den ljugande, ondskefulle, sexualsadisten och flickmördaren Nerijus.
Att de pallar att behålla lugnet, det är verkligen proffessionellt.
DU borde också testa att försöka behålla lugnet, vore nyttigt för dig.
2016-12-21, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så det görs mot bättre vetande, för att dels provocera fram
ilskna och upprörda reaktioner och erhålla den uppmärksamhet man så intensivt har
behov av att få
, och dels för att kunna foga mer smärta till det redan onda.
Det är inte bara illvilja, det är ren ondska faktiskt.
Och dessutom är det vedervärdiga tilltaget åtalbart.
Så är det nog. Skillnaden är att ingen tror, ingen kommer någonsin att tro Lisa tagit livet av sig och att NB är en liten försynt nekrofil som "bara kikar under förlåten" som det hette och upplever en så enorm skam.
Stackars liten. Så förorättad och kränkt han måste känna sig som helt oskyldigt fått livstid för ett groteskt mord.

Intressant nog kämpas det mer än NB som knappt lagt två strå i kors och mer verkat uttråkad under rättegångarna.
2016-12-21, 22:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...

...

Nä, det stämmer inte.
Citat:
Det verkar som om pappan är mer upprörd ...
Det är inget påstående utan en egen reflektion.
Precis samma som min, f.ö. Utifrån den fråga pappan riktade "direkt till" NB (enligt flera referat).
2016-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nä, det stämmer inte.

Precis samma som min, f.ö. Utifrån den fråga pappan riktade "direkt till" NB (enligt flera referat).

DU förstår inte pappans fråga? Den är essensen i det hela. Den som haft fingrarna där har Mördat hans dotter.
Senast redigerad av Remark 2016-12-21 kl. 22:54.
2016-12-21, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä, det stämmer inte.

Denna reflektion, skapad i er hjärna, är resultatet av en förvanskning av vad som hänt. Den är oetisk och oempatisk och kränkande samt helt osannolik vid ett sådant samtal.
Det samma gäller din rubbade slutsats om hans ord i rätten.
Citat:
Men nu slog det mig, att han visste att det var självmord.
Senast redigerad av develi 2016-12-21 kl. 22:57.
2016-12-21, 23:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Då förmodar du helt fel

Det är ju just det jag menar. Frågan synes onödig.

Han hade kunnat fråga "varför dödade du min dotter?" Men han ber den tilltalade att börja berättelsen vid byxknäppningen. Vad ni åklagartroll än skriver kommer jag att tycka att det är lite underligt.
Du verkar vara skojfrisk ikväll, både kommentaren om "klassens ljus", att jag skulle haft fel när jag förmodade att du aldrig blivit benämnd som det och sen att du kallar oss "åklagartroll", vi som haft rätt i allt hela tiden. Nerijus fick livstid, men det kanske du missat.
Resten du skriver är inte så "skojigt".

Vad DU tycker och tror om pappans fråga visar att du har en MYCKET underlig fantasi.
Det visar också att du har noll poäng i inlevelseförmåga, logiskt tänkande samt empatisk förmåga.
Dina kommentarer är helt enkelt bara jävligt underliga och osmakliga.

Pappan ber inte Nerijus "att börja berättelsen vid byxknäppningen", det är din UNDERLIGA fantasi som spelar dig spratt.
Pappan ber ödmjukt att mördaren ska stå för vad han gjort, att han ska erkänna sitt brott istället för att sitta och vagga i stolen och titta ner i bordet.

Han ber mördaren att åtminstone VISA LITE RESPEKT FÖR LISA och erkänna sitt brott.
Han ber mördaren att tala om vad hans fingrar gjorde just där, för det är det mest avslöjande beviset, det som berättar att MÖRDARENS FINGRAR var där.

Det beviset är inget man kan slingra sig undan nämligen, det förstår Lisas pappa, därför frågar han om just det.
Han vill bara att mördaren ska förstå att ALLA VET att han är skyldig och vad motivet var.
Han vill bara att Nerijus åtminstone ska visa sitt offer den respekten - att han ska erkänna vad han gjort.

Men, Nerijus har varken heder, värdighet eller samvete så han förblev tyst.
Han är bara ett ynkligt, fegt kräk som överföll och dödade en ung flicka.
2016-12-21, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Det slog mig just, en sak jag funderat mycket över tidigare. Faderns utbrott i rätten "Vad gjorde dina fingrar innanför min dotters byxor?!" eller liknande. Jag tyckte det var så konstigt, inte utbrottet i sig men just de orden. I händelse av sexmord är den ordagranna frågan nästan absurd. Men nu slog det mig, att han visste att det var självmord. Kanske inte genast, när söket pågick och direkt efter "kammarspelet i Martorp" men senare, vid tidpunkten för rättegången hade han insett det. Det skulle förklara det märkliga i hans ordval.
Nu tar vi det igen. Att han inte haft ett utbrott är klargjort. Att han inte behöver uttrycka sig på nåt annat sätt är givet.

Nu ska du däremot förklara hur följande ord från pappan visar att han vet att det är ett självmord.

" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."
Senast redigerad av develi 2016-12-21 kl. 23:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in