Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Då förmodar du helt fel
Det är ju just det jag menar. Frågan synes onödig.
Han hade kunnat fråga "varför dödade du min dotter?" Men han ber den tilltalade att börja berättelsen vid byxknäppningen. Vad ni åklagartroll än skriver kommer jag att tycka att det är lite underligt.
Du verkar vara skojfrisk ikväll, både kommentaren om "klassens ljus", att jag skulle haft fel när jag förmodade att du aldrig blivit benämnd som det och sen att du kallar oss "åklagartroll", vi som haft rätt i allt hela tiden. Nerijus fick livstid, men det kanske du missat.
Resten du skriver är inte så "skojigt".
Vad DU tycker och tror om pappans fråga visar att du har en MYCKET underlig fantasi.
Det visar också att du har noll poäng i inlevelseförmåga, logiskt tänkande samt empatisk förmåga.
Dina kommentarer är helt enkelt bara jävligt underliga och osmakliga.
Pappan ber inte Nerijus "att börja berättelsen vid byxknäppningen", det är din UNDERLIGA fantasi som spelar dig spratt.
Pappan ber ödmjukt att mördaren ska stå för vad han gjort, att han ska erkänna sitt brott istället för att sitta och vagga i stolen och titta ner i bordet.
Han ber mördaren att åtminstone VISA LITE RESPEKT FÖR LISA och erkänna sitt brott.
Han ber mördaren att tala om vad hans fingrar gjorde just där, för det är det mest avslöjande beviset, det som berättar att MÖRDARENS FINGRAR var där.
Det beviset är inget man kan slingra sig undan nämligen, det förstår Lisas pappa, därför frågar han om just det.
Han vill bara att mördaren ska förstå att ALLA VET att han är skyldig och vad motivet var.
Han vill bara att Nerijus åtminstone ska visa sitt offer den respekten - att han ska erkänna vad han gjort.
Men, Nerijus har varken heder, värdighet eller samvete så han förblev tyst.
Han är bara ett ynkligt, fegt kräk som överföll och dödade en ung flicka.