Citat:
Ursprungligen postat av
Hallowen
Man skulle väll låta bli men du blir faktiskt dummare genom att du trasslar in dig i dina egna argument.
Denna gången är det varm moppe som startas och pappa som uppför sig underligt.
Kan det vara så att pappan är orolig då Lisas sista SMS sa att hon var på väg hem, med kom inte.
Jag tycker det är naturligt att den orolige fader då kör ut för att leta. Vart åker han ...... jo till LH arbetsplats.
NOTERA NU ATT JAG INTE VET UTAN SPEKULERAR.
LH pappa tänker två saker
1. moppen fungerar inte
2 LH mobil slut på batteri eller annat
För att försöka förstå testar han att starta moppen och när den startar omgående då tror jag att han blir riktigt rädd då han inser att oavsett allt annat så hade LH kört hem och fixat telefonen vid annat tillfälle.
Fargo ovanstående har jag inga källor eller bevis för men det är logiskt i min värld, du håller säkert inte med så låt oss höra din version.
Jag anser med den bakgrunden som Lisas far har måste han vara en relativ "cool" person och även tänka logiskt.
När inte Lisa svarade i mobilen och inte kom hem den tiden som hon borde, gjorde han det enda rätta han åkte mot cafeet och kanske hoppades att hon fått motorfel på vägen, som han skulle kunna åtgärda.
Men när han kom till platsen där mopeden fanns hade det gått ca 2,5 timmar, sedan hon skulle ha startat och nycklarna satt i tändningslåset men hjälmen var borta.
Med hans bakgrund måste han ha tänkt att något allvarligt har hänt dottern, och att starta mopeden var dumdristigt därför bevis förstördes, som hade visat om Lisa hade kört mopeden.
Om det skulle ha gått att bevisa Lisa körde mopeden hade ladan blivit helt ointressant som någon mordplats och NB borde aldrig ha blivit misstänkt.
Jag tror absolut inte att fadern har något med Lisas försvinnande att göra, utan han sörjer dottern , som alla skulle göra.