2016-01-19, 04:38
Medlem
Sedan fanns det en joggande dam Adriana som påstod att det fanns en lådbil parkerad efter vägen hon sprang och en gubbe hade stått bredvid bilen och frågat efter en plats Medelplana, som visar att de var en person som inte kände till trakten det minsta, därför Medelplana är ett mycket känt ställe i området.
Adriana fick för sig att gubben önskade att hon skulle sätta sig i lådbilen, men hon hade pekat med mobilen åt vilket håll Medelplan låg och fortsatt joggingen.
Några dagar senare när det blev känt att Lisa saknades gjorde hon polisanmälan och kom fram till att det var NB som hon sett vid lådbilen. Ser man till bilen som NB ägde stämde det inte alls med bilen som hon beskrev. Nu togs lådbilen och NB upp som ett hett tips och alla resurser sattes in för att få honom fälld som gärningsmannen när Lisa hittades mördad , därför det ansågs väl finnas kopplingar som de trodde, eller en lämplig person att få skulden för mordet.

NB kom den tiden det var frågan om från affären i Källby och hade helt säkert passerad Adriana, att han skulle ha försökt fråga efter vägen eller platsen Medelplana är helt osannolikt, därför han känner trakten mycket väl.
Adrianas svärfar är godsägaren Arne som är bossen för NB, det kan ses som en omöjlighet att han skulle ha försökt antasta Gudfaderns svärdotter.
Sedan var de grannar till NB, när Henrik och Adrina besökte Arne som är Henriks far. Samma dag som det hände blev också Adriana presenterat för de båda bröderna NB och Aivaras, därför borde hon känt igen NB på direkten om det var han som hon såg bredvid lådbilen.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-19 kl. 04:57.
2016-01-19, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Man skulle väll låta bli men du blir faktiskt dummare genom att du trasslar in dig i dina egna argument.

Denna gången är det varm moppe som startas och pappa som uppför sig underligt.

Kan det vara så att pappan är orolig då Lisas sista SMS sa att hon var på väg hem, med kom inte.

Jag tycker det är naturligt att den orolige fader då kör ut för att leta. Vart åker han ...... jo till LH arbetsplats.

NOTERA NU ATT JAG INTE VET UTAN SPEKULERAR.

LH pappa tänker två saker
1. moppen fungerar inte
2 LH mobil slut på batteri eller annat

För att försöka förstå testar han att starta moppen och när den startar omgående då tror jag att han blir riktigt rädd då han inser att oavsett allt annat så hade LH kört hem och fixat telefonen vid annat tillfälle.

Fargo ovanstående har jag inga källor eller bevis för men det är logiskt i min värld, du håller säkert inte med så låt oss höra din version.
Jag anser med den bakgrunden som Lisas far har måste han vara en relativ "cool" person och även tänka logiskt.
När inte Lisa svarade i mobilen och inte kom hem den tiden som hon borde, gjorde han det enda rätta han åkte mot cafeet och kanske hoppades att hon fått motorfel på vägen, som han skulle kunna åtgärda.
Men när han kom till platsen där mopeden fanns hade det gått ca 2,5 timmar, sedan hon skulle ha startat och nycklarna satt i tändningslåset men hjälmen var borta.
Med hans bakgrund måste han ha tänkt att något allvarligt har hänt dottern, och att starta mopeden var dumdristigt därför bevis förstördes, som hade visat om Lisa hade kört mopeden.
Om det skulle ha gått att bevisa Lisa körde mopeden hade ladan blivit helt ointressant som någon mordplats och NB borde aldrig ha blivit misstänkt.
Jag tror absolut inte att fadern har något med Lisas försvinnande att göra, utan han sörjer dottern , som alla skulle göra.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-19 kl. 06:06.
2016-01-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Anhöriga till offret är inte säkra på (lämnar olika uppgifter om) vad som egentligen stod i det påstådda sista SMS:et?

Man kan inte vara säker på att Lisa skickade sms till sin pappa. Likaså med fickringningen. Det är pappas påståenden som vi har läst. I media har många av dessa påståneden blivit faktauppgifter som kanske inte ens poliser har kollat upp. Har någon läst slasken, om det finns där några uppgifter om pappan, hans telefon osv.
2016-01-19, 09:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Man kan inte vara säker på att Lisa skickade sms till sin pappa. Likaså med fickringningen. Det är pappas påståenden som vi har läst. I media har många av dessa påståneden blivit faktauppgifter som kanske inte ens poliser har kollat upp. Har någon läst slasken, om det finns där några uppgifter om pappan, hans telefon osv.
Både SMS och telefonsamtal finns i Telias uppgifter i FUP. Innehållet i någotdera finns naturligtvis inte.
2016-01-19, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser med den bakgrunden som Lisas far har måste han vara en relativ "cool" person och även tänka logiskt.
När inte Lisa svarade i mobilen och inte kom hem den tiden som hon borde, gjorde han det enda rätta han åkte mot cafeet och kanske hoppades att hon fått motorfel på vägen, som han skulle kunna åtgärda.
Men när han kom till platsen där mopeden fanns hade det gått ca 2,5 timmar, sedan hon skulle ha startat och nycklarna satt i tändningslåset men hjälmen var borta.
Med hans bakgrund måste han ha tänkt att något allvarligt har hänt dottern, och att starta mopeden var dumdristigt därför bevis förstördes, som hade visat om Lisa hade kört mopeden.
Om det skulle ha gått att bevisa Lisa körde mopeden hade ladan blivit helt ointressant som någon mordplats och NB borde aldrig ha blivit misstänkt.
Jag tror absolut inte att fadern har något med Lisas försvinnande att göra, utan han sörjer dottern , som alla skulle göra.
Stefan Holm anlände till platsen flera timmar efter Lisas försvinnande. Du vet inte om mopeden varit startad innan Stefan kom dit. Oavsett så kallnar motorn om det går ett antal timmar. Du vet inte heller om Stefan när han anlände kände på motorn. Ditt resonemang är totalt ologiskt och rent ut sagt korkat i kubik.
2016-01-19, 14:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Han startade väl mopeden för att se om den fungerade. En moppe som inte gick att starta kunde ju vara anledningen till att Lisa inte kunde ta sig hem. Han tänkte också att Lisas mobil kanske hade dåligt batteri och att hon därför inte kunde ringa. Därför sökte man henne först på olika busstationer ifall hon stod och väntade på någon buss.

Innerst inne förstod nog pappa att något hemskt hade hänt men han försökte också att inte tro det värsta omedelbart.
2016-01-19, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Finns det några här i tråden som också bor i området som VET ngt om vilka från åklagarmyndighet och polismyndighet i skara som ingår i samma ordenssällskap som säteriets ägare? Och vilka som jagar/jagat på Blomberg?

Vad är det för ordenssällskap du syftar på? Frimurare? Rottery? Lions?
2016-01-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Vad är det för ordenssällskap du syftar på? Frimurare? Rottery? Lions?

Vet inte vilket det är.. Ställer därför frågan här vilka det var här i tråden som hade koll på vilket sällskap det är och vilka som tillhör brödraskapet/sällskapet.
2016-01-19, 17:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Väldigt obehagligt.

I ett scenario har pappa hittat henne hängd, hon har begått självmord. Sedan tejpat, dragit ner kläder, planterat DNA från NB och kört till Martorp. Så har han, tror man, behandlat sin dotter. Detta för att maskera självmordet.

I ett annat har han även mördat henne, detta bevisas av att han inte kände på mopeden om den var varm och sen till råga på allt startade den. Han ville heller inte att hon skulle ha utmanande kläder på sig. Framför allt hade hon pappas namn som lösenord till sin dator.

Enligt ett scenario togs hon från mopeden i bil, har levt några dagar, aldrig varit i ladan. Brottsplatsen är inte funnen. Spår i ladan beror på att hon har lekt där.

Ett annat säger att hon åkt iväg på mopeden och överfallits på vägen. Mopeden har sedan körts tillbaka till cafeet.

Ett säger att det var en olycka. Istället för att ringa polis arrangeras hela brottsplatsen i ladan enligt ovan och Lisa körs till Martorp.

En säger att hon begick självmord och hittades av NB som gjorde resten.

Finns säkert fler.

Det verkar som om de flesta faktaresistenter tar lite av varje scenario, blandar och ger. Ingen har en händelsekedja som hänger ihop IRL.
Vad finns det för faktaresistens i detta scenario? (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd) Vad fattas för en händelsekedja som hänger ihop?
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
I många fall sakligt ja, men i ännu fler fall helt huvudlösa åsikter som t.ex att Lisas pappa skulle vara inblandad i mordet, eller att Lisa begått självmord. Det sista är så barock så att det omöjligt kan ha skrivits av en person som är vid sunda vätskor. Det råder inga som helst rimliga tvivel utifrån det sammantagna materialet i fallet att Lisa Holm blev mördad. Sak samma med vem som är förövaren. Ansedda advokater och kriminologer har uttalat att det är en mycket välgjord och gedigen utredning som har gjorts i det här fallet. Trots det så sitter det byfånar och dylikt på olika forum och ifrågasätter och tror sig veta bättre. Seriöst?
Finns det något som helst fakta som talar mot självmord, eller klagar du på meningsmotståndare utan något som helst belägg?
2016-01-19, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad finns det för faktaresistens i detta scenario? (FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd) Vad fattas för en händelsekedja som hänger ihop?Finns det något som helst fakta som talar mot självmord, eller klagar du på meningsmotståndare utan något som helst belägg?
Ifrågasätter du att Lisa blivit mördad? Menar du att Fup och dom är ett falsarium?
Du citerar här ett inlägg som jag inte har skrivit i den här tråden. Varför?
2016-01-19, 18:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Ifrågasätter du att Lisa blivit mördad? Menar du att Fup och dom är ett falsarium?
Du citerar här ett inlägg som jag inte har skrivit i den här tråden. Varför?
Jag ifrågasätter att Lisa blev mördad och att FUP styrker mord. Du skrev ett inlägg i huvudtråden som inte jag inte får bemöta där.
2016-01-19, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ifrågasätter att Lisa blev mördad och att FUP styrker mord. Du skrev ett inlägg i huvudtråden som inte jag inte får bemöta där.
Jättebra att du håller dig här med dina irrläror.
Jag saknar ord för att bemöta att du ifrågasätter att Lisa Holm blev mördad och min uppfostran hindrar mig från att uttala mig om dig min gode man.
Det är fullständigt klarlagt i utredningen och i domen att Lisa Holm mördades. Inser man inte det så torde man söka akut hjälp.

Av vilken anledning anser du att polis, åklagare, domstol kokar ihop en saga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in