Citat:
Ok, jag ska förtydliga min teori och känsla lite, plus spalta upp det så folk blir mer roade att läsa. Samt eftersom denna tråd bygger på konspirationer och alternativa teorier, kände jag att den var bäst lämpad att "svamla" i, men ska se om jag kan förtydliga mig lite:Sammanställning:
Bevis 1. Det är uppenbart.
Bevis 2. Utredningar med rätt gärningsman går snabbt.
Bevis 3. Riktiga gärningsmän erkänner.
Bevis 4. Svammel. För många "inte"?
Bevis 5. Frågor
Ok, jag hade kanske förväntat mig lite mer. Har du något med mer substans?
Vad syftar du på?
Varför skulle man använda något som inte fungerar?
Jag trodde idén med forum var att andra skulle vilja läsa det man skrev och diskutera. Om en textvägg är det du gillar kan jag avslöja att det är något de flesta andra ogillar, då det är svårläsligt. I ditt fall är det nog dock allt svammel som gör det svårt att tränga in i vad du vill ha sagt.
Bevis 1. Det är uppenbart.
Bevis 2. Utredningar med rätt gärningsman går snabbt.
Bevis 3. Riktiga gärningsmän erkänner.
Bevis 4. Svammel. För många "inte"?
Bevis 5. Frågor
Ok, jag hade kanske förväntat mig lite mer. Har du något med mer substans?
Vad syftar du på?
Varför skulle man använda något som inte fungerar?
Jag trodde idén med forum var att andra skulle vilja läsa det man skrev och diskutera. Om en textvägg är det du gillar kan jag avslöja att det är något de flesta andra ogillar, då det är svårläsligt. I ditt fall är det nog dock allt svammel som gör det svårt att tränga in i vad du vill ha sagt.
Lisa Holms pappa uttrycker sig under rådande omständigheter mycket underligt under flera tillfällen, hans röstläge och sätt att prata på, ur psykologisk synvinkel, låter nervöst, han pratar både för fort och säger mycket oväsentligheter, och man frågar sig, "vad har det med saken att göra?" och "det där är väl faktiskt rent självklart och naturligt eller?". Det har jag reagerat över, samt att han har kontrollbehov och verkar föra ett privat regemente hemma.
Enligt kompisar/personal på kafét skulle Lisa Holm haft en "pojkvän", ja förmodligen en hemlig sådan då, och min teori och känsla här säger mig helt enkelt att, hon kanske ville åka till honom efter jobbet, vad är det egentligen som sägs när hon "fickringer" pappa? Pappa blir vansinnig(han har nog ett jäkla temperament också!)och det spårar ur någonstans, pappa får ringa "kompisar" som fixar situationen och eftersom dom är "special ops" som han, så gör dom en: "we take over from here" åt honom.
Ja, och NB och brorsan vill jobba på som vanligt, sitter å röker och bryr sig inte så mycket om karusellen som pågår om sökandet efter en försvunnen tjej, eftersom det i Litauen är rätt vanligt att folk försvinner och ingen direkt bryr sig. Lätt nonchalanta och korkade som dom är blir dom bra "offer". Jag skulle vilja säga "utomordentligt korkade", som G W skulle sagt. "Kompisarna fixar" till allt pararellt med sökandet, genom att ligga ett steg före, för dom vet hur man gör helt enkelt. Pappa är nervös, kläcker ur sig konstigheter, vet att allt gick åt skogen, men försöker just nu bara se till att komma undan.
Sen tror jag att pappa Holm med "kompisar" har kommit undan med mycket i sin dag, därav att jag skrev att det är "proffs"'som ligger bakom. Och visst fungerar lögndetektorer, bara dyrt och väldigt "osvensk" metod, men används flitigt av utländsk underrättelsetjänst, Säpo undantaget då.