2015-11-20, 22:07
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Sammanställning:

Bevis 1. Det är uppenbart.

Bevis 2. Utredningar med rätt gärningsman går snabbt.

Bevis 3. Riktiga gärningsmän erkänner.

Bevis 4. Svammel. För många "inte"?

Bevis 5. Frågor

Ok, jag hade kanske förväntat mig lite mer. Har du något med mer substans?

Vad syftar du på?

Varför skulle man använda något som inte fungerar?

Jag trodde idén med forum var att andra skulle vilja läsa det man skrev och diskutera. Om en textvägg är det du gillar kan jag avslöja att det är något de flesta andra ogillar, då det är svårläsligt. I ditt fall är det nog dock allt svammel som gör det svårt att tränga in i vad du vill ha sagt.
Ok, jag ska förtydliga min teori och känsla lite, plus spalta upp det så folk blir mer roade att läsa. Samt eftersom denna tråd bygger på konspirationer och alternativa teorier, kände jag att den var bäst lämpad att "svamla" i, men ska se om jag kan förtydliga mig lite:

Lisa Holms pappa uttrycker sig under rådande omständigheter mycket underligt under flera tillfällen, hans röstläge och sätt att prata på, ur psykologisk synvinkel, låter nervöst, han pratar både för fort och säger mycket oväsentligheter, och man frågar sig, "vad har det med saken att göra?" och "det där är väl faktiskt rent självklart och naturligt eller?". Det har jag reagerat över, samt att han har kontrollbehov och verkar föra ett privat regemente hemma.

Enligt kompisar/personal på kafét skulle Lisa Holm haft en "pojkvän", ja förmodligen en hemlig sådan då, och min teori och känsla här säger mig helt enkelt att, hon kanske ville åka till honom efter jobbet, vad är det egentligen som sägs när hon "fickringer" pappa? Pappa blir vansinnig(han har nog ett jäkla temperament också!)och det spårar ur någonstans, pappa får ringa "kompisar" som fixar situationen och eftersom dom är "special ops" som han, så gör dom en: "we take over from here" åt honom.

Ja, och NB och brorsan vill jobba på som vanligt, sitter å röker och bryr sig inte så mycket om karusellen som pågår om sökandet efter en försvunnen tjej, eftersom det i Litauen är rätt vanligt att folk försvinner och ingen direkt bryr sig. Lätt nonchalanta och korkade som dom är blir dom bra "offer". Jag skulle vilja säga "utomordentligt korkade", som G W skulle sagt. "Kompisarna fixar" till allt pararellt med sökandet, genom att ligga ett steg före, för dom vet hur man gör helt enkelt. Pappa är nervös, kläcker ur sig konstigheter, vet att allt gick åt skogen, men försöker just nu bara se till att komma undan.

Sen tror jag att pappa Holm med "kompisar" har kommit undan med mycket i sin dag, därav att jag skrev att det är "proffs"'som ligger bakom. Och visst fungerar lögndetektorer, bara dyrt och väldigt "osvensk" metod, men används flitigt av utländsk underrättelsetjänst, Säpo undantaget då.
2015-11-20, 22:29
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ok, jag ska förtydliga min teori och känsla lite, plus spalta upp det så folk blir mer roade att läsa. Samt eftersom denna tråd bygger på konspirationer och alternativa teorier, kände jag att den var bäst lämpad att "svamla" i, men ska se om jag kan förtydliga mig lite:

Lisa Holms pappa uttrycker sig under rådande omständigheter mycket underligt under flera tillfällen, hans röstläge och sätt att prata på, ur psykologisk synvinkel, låter nervöst, han pratar både för fort och säger mycket oväsentligheter, och man frågar sig, "vad har det med saken att göra?" och "det där är väl faktiskt rent självklart och naturligt eller?". Det har jag reagerat över, samt att han har kontrollbehov och verkar föra ett privat regemente hemma.

Enligt kompisar/personal på kafét skulle Lisa Holm haft en "pojkvän", ja förmodligen en hemlig sådan då, och min teori och känsla här säger mig helt enkelt att, hon kanske ville åka till honom efter jobbet, vad är det egentligen som sägs när hon "fickringer" pappa? Pappa blir vansinnig(han har nog ett jäkla temperament också!)och det spårar ur någonstans, pappa får ringa "kompisar" som fixar situationen och eftersom dom är "special ops" som han, så gör dom en: "we take over from here" åt honom.

Ja, och NB och brorsan vill jobba på som vanligt, sitter å röker och bryr sig inte så mycket om karusellen som pågår om sökandet efter en försvunnen tjej, eftersom det i Litauen är rätt vanligt att folk försvinner och ingen direkt bryr sig. Lätt nonchalanta och korkade som dom är blir dom bra "offer". Jag skulle vilja säga "utomordentligt korkade", som G W skulle sagt. "Kompisarna fixar" till allt pararellt med sökandet, genom att ligga ett steg före, för dom vet hur man gör helt enkelt. Pappa är nervös, kläcker ur sig konstigheter, vet att allt gick åt skogen, men försöker just nu bara se till att komma undan.

Sen tror jag att pappa Holm med "kompisar" har kommit undan med mycket i sin dag, därav att jag skrev att det är "proffs"'som ligger bakom. Och visst fungerar lögndetektorer, bara dyrt och väldigt "osvensk" metod, men används flitigt av utländsk underrättelsetjänst, Säpo undantaget då.

Du har uppenbarligen noll erfarenhet av hur människor reagerar i förhör eller då man tror att en i ens familj är i trubbel.
Du baserar hela din teori på att pappan lät "konstigt".

Don't quit your day job
2015-11-21, 01:01
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du kan inte använda förhören till att bevisa något. Polisen använder skrämseltaktik och hittar på detaljer i förhören.

Och helikopterna hittade inte jackan? Jackan och hjälmen har placerats där i ett senare skede. Kanske kvällen innan av militärkompisarna. Med tanke på hur de smutskastar litauerna tex för att de är hemma i sitt eget hus,, hittar på om katten, svamlar om utstrålning m m så är de inte pålitliga.
SH ringde in och ändrade sig om hjälmen. På torsdagen. Varför tror du han gjorde det? Varför visste inte han vilken hjälm Lisa hade - han som "startat" Lisa? Antingen ljuger han om det eller så ljuger han om orsaken till hjälmsamtalet.

NB lämnade blod två gånger. Första gången "slarvades" det tydligen bort.
Och SH släpptes in i häktet. Hur är samarbetet mellan polis och militär?

Dig går egentligen inte att diskutera med, jag tycker du i de flesta trådar i princip har en och samma inställning till saker och ting.
Men men.

- Ge exempel på hur polisens skrämseltaktik går till och vad de hittar på för detaljer i förhören?

- Skulle helikoptrarna hittat jackan menar du, den låg flera km från caféet och var inte lätt att se?

- Jaså, jacka och hjälm placerats där i efterhand och att SH ljuger om hjälmen. Vart har du läst det?

- Det här med att NB blod slarvades bort, vart står det att läsa? Du är pinsam med dina teorier!!

Generellt kommer jag med trolig och rätt info, t.ex ang det här att den sjuke jävla mördaren NB enligt bror och fru sagt till dem redan på mån 8/6 att han sa till dem att han var hemma före kl 18.
Din info är värt mindre än det som katten gör ifrån sig i lådan!!
2015-11-21, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Känner att det är nog läge att yttra sig lite. Det här mordet är bara toppen på isberget. Det är ett "proffs" som gjort detta. Finns många skelett i garderoben som kommer att ramla ut om man börjar rota här. Han(ja en "han" ja) sitter just nu och är lika nöjd som vanligt när han utfört "det perfekta mordet" och ser till att någon oskyldig åker dit. Ja men just det! Det är ju precis så man utför "det perfekta mordet" eller "morden", du ser ju till att någon annan åker dit eller hur? Och nu sitter han här och läser alla trådar och följer allt som händer och gnider sina händer nöjd och belåten, även om det varit en något utdragen process denna gången.

Visst är det så att Lisa Holms pappa, som f ö också sitter och läser och följer allt(hoppas att hans samvete är så rent som han tror)vet mer än han säger(ursäkta men, vissa saker lät faktiskt inte så bra, fundera på det)och att det finns en militär aspekt inblandad, jag hör flygplanen på Sotenäs, ja just det, vad konstigt va? Kan undra om inte Helena Andersson också hörde dom innan hon dog, för hon är nog inte så långt ifrån och henne har dom aldrig hittat och hon försvann 1992, då började det, för man kom ju undan liksom, kanske man borde börja rota där igen och kolla lite mer noggrant än man gjort, ja absolut, tror jag börjar där. Hum? Något saknas? Ja en kropp, skynda iväg och se om det finns något kvar och flytta på? Kanske inte så smart, vi får väl se. Hoppas verkligen att vederbörande, när han läser detta, börjar svettas nu, för det borde han göra. Och ja, jag säger det direkt till berörda parter: Vad har Ni mer för gemensamt där bakom Er? Vad har Ni mer utfört för "uppdrag"? Vad var det som gjorde att Lisa blev obekväm? Vad hände egentligen? Tror absolut att jag ska gräva lite djupare i den här garderoben och se vad som ramlar ut. Det finns alldeles för många "Helenor", ja Helena ja, när man börjar kolla för att det ska vara en slump, inget är dessvärre en slump, så vi får väl se vad som händer. Och ja, jag valde att skriva här i denna tråden istället för i den stora, för jag vet att denna är lika intressant för vissa om vilka konspirationer som är i omlopp. Jag har följt detta fall sen det hände och aldrig en dag trott på att det var litauern, han må vara rätt korkad och obildad(tyvärr också därför han blev ett "offer")men nej, det är inte han nej. Sen är jag inte en skrivare utan en läsare, eller varför inte "en lösare"? Vi får väl se om någon hackar min IP-adress och hur intressant det blir? Vilken nivå det ligger på, ja men kom igen då! Ni blir nog mest förvånade över vad jag heter och hur jag kom på det här. Mycket finns det i vår värld, både synligt och osynligt, kom ihåg det, och man kommer inte undan hur många gånger som helst, det borde Ni veta!
Vad jag tycker är intressant är att Inger Rönnbäck NBs försvarare var Åklagare i Helena-fallet. Hon fick in massa tips om en viss man. Denna man släpptes pga brist på bevis. Mannen vi talar om är släkt med familjen som äger stället där Lisa blev mördad.
2015-11-21, 05:35
Medlem
Jag anser att anklagan mot att NB är gärningsmannen för Lisa, är en konspiration mot honom.
Det finns planterade bevis som alla de här sakerna, som tillhört Lisa och finns planterade efter vägen från cafeet mot Martorp. Det finns ingen möjlighet att NB skulle ha kunnat placera ut dem tidsmässigt, och något motiv för honom att leda utredningen mot en lokal som han använt och där kroppen sedan hittades kan aldrig ha funnits.
Handsken som fanns i ladan har helt säkert blivit planterat dit att söket skulle göras i ladan där spår fanns som skulle visa en mordplats.
Det hittades örhänge från Lisa i ladan, en kommissarie som dagen innan, den 8 juni sökte i ladan, uttalade med 100% säkerhet att det måste ha kommit dit senare än när han sökte där, han visste exakt platsen där det var hittat.
Eftersom planteringar har gjorts i fallet fanns det ett motiv och det enda logiska motivet är att NB skulle få skulden för mordet på Lisa.
När planteringar finns i fallet kan man lätt tro att hela brottsplatsen i ladan är fejkad.
När man ser till brottets art i ladan och den tiden som NB hade till förfogande efter vittnesuppgifter fanns det ingen möjlighet att han kunnat utföra mordet.
Det finns inga spår att Lisa har tagit sig gående från mopeden till ladan, spårhundar har använts för ändamålet, som inte har kunnat ge några sådana indikationer.
Det har också konstaterats att Lisas mobil har rört sig mot Martorp innan den stängdes, som ger en indikation att Lisa togs inte till ladan från mopeden, utan åkte sannolikt med bil från platsen där mopeden fanns mot Martorp.
Om någon kropp har transporterats från ladan bör det ha skett med bil och NB:s bil har varit inne för kontroll att hitta spår av Lisas kropp, men ingenting har hittats.
Att han skulle ha kunnat transportera någon kropp i sin bil utan att lämna spår som polisen inte kunde upptäcka kan ses som osannolikt.
Sanningen är nog den han har aldrig transporterat Lindas kropp med sin bil.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-21 kl. 05:56.
2015-11-21, 07:14
Medlem
Det fanns inte heller några spår eller märken på marken som borde blivit om Lisa tagits med våld från platsen där mopeden var placerad, allting tyder på att hon frivilligt stigit in i någons bil.
Att det skulle ha varit NB:s bil kan ses som helt osannolikt.
2015-11-21, 08:06
Medlem
Den 8 juni fick polisen en anmälan av en joggande kvinna som påstod, att en man som hon trodde skulle vara NB hade försökt få henne att sätta sig i hans bil, men hon påstod hon fortsatte jogga istället.
Det här menas att spaningen riktades mot att NB var den misstänkte, sedan hittades saker på grusvägen den 9 juni mot Martorp som tillhört Lisa.
Därför säger all logik att söket efter Lisa borde ha riktats mot Martorp och dess lokaler i första hand.
I Martorp fanns en lokal som använts av NB och varit en rastbod som ligger på ett undanskymt läge, och i närheten fanns också en stor rishög ca 20 meter från boden.
Den här boden och rishögen borde ha varit det första som genomsöktes i Martorp för att hitta Lisas kropp där.
Först den 12 juni går polisen in i lokalen och hittar kroppen, innan dess hade de hittat Lisas hjälm och jacka som låg helt öppet på rishögen mycket svårt att missa, som gjorde att de gick in i lokalen också.
Den 14 juni gör lantarbetaren CB anmälan till polisen att han hade sett in i lokalen som var olåst den 9 juni och beskrev för polisen vad han såg där och det var bland annat trasmattor framför skåpen.
Enligt fotot som polisen tog när de gick in i lokalen den 12 juni fanns det inga trasmattor framför skåpen, men däremot en massa kläder från Lisa som hängde ut från skåpet där kroppen låg.
CB kunde aldrig ha missat den här klädhögen om den funnits där när han såg in i lokalen den 9 juni, som han inte nämner i förhöret att den fanns där.
Sannolikt kom kroppen till lokalen efter den 9 juni, och det fanns ingen kropp och klädhög när CB såg in i lokalen.
Enligt förundersökningen har inte polisen sökt i lokalen, däremot kan militären ha varit inne i lokalen men deras uppgifter kommer inte in i förundersökningen.
Saken är den om kroppen inte fanns i lokalen den 7 juni när Lisa försvann, utan den kanske kom dit efter den 9 juni, om så hade varit fallet skulle det ha varit omöjligt att misstänka NB för mordet på Lisa.
Nu kan man alltid påstå att lantarbetaren CB inte såg klädhögen, man förnekar alltsammans.
Den som är intresserad att se klädhögen kan gå in på FB sid 6933 #83192 och klicka på källan för bilden.
2015-11-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser att anklagan mot att NB är gärningsmannen för Lisa, är en konspiration mot honom.
Det finns planterade bevis som alla de här sakerna, som tillhört Lisa och finns planterade efter vägen från cafeet mot Martorp. Det finns ingen möjlighet att NB skulle ha kunnat placera ut dem tidsmässigt, och något motiv för honom att leda utredningen mot en lokal som han använt och där kroppen sedan hittades kan aldrig ha funnits.
Handsken som fanns i ladan har helt säkert blivit planterat dit att söket skulle göras i ladan där spår fanns som skulle visa en mordplats.
Det hittades örhänge från Lisa i ladan, en kommissarie som dagen innan, den 8 juni sökte i ladan, uttalade med 100% säkerhet att det måste ha kommit dit senare än när han sökte där, han visste exakt platsen där det var hittat.
Eftersom planteringar har gjorts i fallet fanns det ett motiv och det enda logiska motivet är att NB skulle få skulden för mordet på Lisa.
När planteringar finns i fallet kan man lätt tro att hela brottsplatsen i ladan är fejkad.
När man ser till brottets art i ladan och den tiden som NB hade till förfogande efter vittnesuppgifter fanns det ingen möjlighet att han kunnat utföra mordet.
Det finns inga spår att Lisa har tagit sig gående från mopeden till ladan, spårhundar har använts för ändamålet, som inte har kunnat ge några sådana indikationer.
Det har också konstaterats att Lisas mobil har rört sig mot Martorp innan den stängdes, som ger en indikation att Lisa togs inte till ladan från mopeden, utan åkte sannolikt med bil från platsen där mopeden fanns mot Martorp.
Om någon kropp har transporterats från ladan bör det ha skett med bil och NB:s bil har varit inne för kontroll att hitta spår av Lisas kropp, men ingenting har hittats.
Att han skulle ha kunnat transportera någon kropp i sin bil utan att lämna spår som polisen inte kunde upptäcka kan ses som osannolikt.
Sanningen är nog den han har aldrig transporterat Lindas kropp med sin bil.

Nu får du väl får du väl för fan ge dig. Jag skrev i ett tidigare inlägg hur du gjorde bort dig mega time när erka förklarade språkförbristning, där du hade intagit både att han inte kunde engelska alls och sedan att han kunde engelska utmärkt. Det var bara ett exempel av hur många som helst där du byter uppfattning i en sällan skådad omfattning. Du var ju säker på att Lisa var styckmördad en längre tid och byggde den ena tesen efter den andra med en irriterande självsäkerhet.

Inte med ett ord kommenterade du mitt förra inlägg utan du fortstäter med samma orubbliga självsäkerhet att peka ut oskyldiga och skyldiga.
Det är möjligt att det är ok i detta forum men själv skulle jag vara ganska försiktig och ha rätt bra analys och källmaterial innan jag pekade ut skyldiga eller oskyldiga.

Men det är ditt stora problem det är omöjligt att ur din text förstå om dina självklara utsagor beror på att du sitter på information som gör att du kan dra salutsatser eller om det är fria fantasier.

Jag ska ge dig ett tips med respekt för att du har ett brinnande intresse för rättsfall, så försök inte lösa morden så snabbt som möjligt, tycker du något inte stämmer ställ frågor så kanske det sitter någon med svar.

Tips 2 är att trots att domstolar dömer fel, Poliser gör dåliga jobb, vittnen minns fel, anklagade ljuger ja allt detta kan hända.
Men du måste ha en sund respekt att i de flesta fall så är dessa personer väl utbildade och gör ett bra jobb, men framför allt de har tillgång till all information.

Var lite ödmjuk in för detta när du som någon domare i FB folktribunal dömer och friar med en otäck självsäkerhet och detta trots att du byter åsikt jämt och ständigt.

Slutligen om du gillar själva arbetet med att lista ut gåtor och diskutera på FB så uppmuntrar jag det och tycker att det är fantastiskt att FB är ett fantastiskt forum.

Men du kanske ska hitta ett annat ämne att diskutera. Just mord är lite vanskligt och personer som pekas ut (ex Lisas pappa) kan ta illa vid sig.
Personer som känner Lisa och är lättade över att mördaren är fälld, inte så kul för dem att läsa att självutnämnda privatspanare tvärsäkert friar NB.

Vad jag menar är att man måste tänka sig för när man kommer med rena fantasier i frågor som handlar om mord.
2015-11-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Nu får du väl får du väl för fan ge dig. Jag skrev i ett tidigare inlägg hur du gjorde bort dig mega time när erka förklarade språkförbristning, där du hade intagit både att han inte kunde engelska alls och sedan att han kunde engelska utmärkt. Det var bara ett exempel av hur många som helst där du byter uppfattning i en sällan skådad omfattning. Du var ju säker på att Lisa var styckmördad en längre tid och byggde den ena tesen efter den andra med en irriterande självsäkerhet.
Adriana hade kommit joggande efter vägen när den här personen frågade om Maplana, Adriana hade visat på mobilen var det låg, men han hade önskat att hon sätter sig i hans bil, som hon inte gjorde, utan fortsatt att jogga.
Adriana gorde polisanmälan den 8 juni att en person med knagglig eller bristande kunskaper i engelska hade stått vid en vit eller ljus bil den 6 juni och frågat efter vägen till Maplana, genom att hon fick se på 12 olika foton trodde hon att det var NB som hade försökt få henne att sätta sig i hans bil.
Den här anmälan gjorde att NB blev misstänkt för Lisas försvinnande.
Nu visade det sig att NB kan engelska mycket bra eftersom förhöret var på engelska med honom.
Claes B och Björn S som haft att göra med NB genom jobb har uttalat att NB kan engelska mycket bra, men det är sämre med den andra brodern.
Därför drar jag slutsatsen att det kunde inte vara NB som Adriana såg vid den vita eller ljusa bilen, utan en helt annan person.
Eftersom NB varit bosatt i England 4 år är det inget förvånande att han har goda kunskaper i engelska.
(Du borde inse att det var Adriana som kom med att NB hade knaggliga språkkunskaper i engelska, som jag insåg att det kunde inte stämma)

När kroppen hittades i boden kom uttalande som från en kommissarie som sade ordagrant "att det var det värsta han sett". En kvinnlig polis uttalade på FB att två polismän hade satt sig ned i gräset och den ena hade gråtit helt öppet av vad han sett där inne i boden och hundföraren hade tryckt ned ansiktet mot hundens päls och sett ut att må mycket dåligt. Den här kvinnliga polisen skall ha sett dem med egna ögon.
En annan uttalade att han hade varit med om att ta hand om en person som blivit helt söndertrasad under ett tåg men det som fanns i boden var värre.
Med sådana uttalanden trodde jag att det var ett styckmord och baserade teorierna efter det.
Jag kunde aldrig tro att de här personerna som var inga privatpersoner, kom med sådana lögner.
När förundersökningen kom visade det sig, att ingenting stämde efter uttalanden som tidigare gjorts.

När man gick in i förundersökningen och såg bevisen som skulle finnas mot NB trodde jag att han var helt skyldig fanns ingen tvekan till det.
Men sedan när jag närmare började undersöka fallet genom förundersökningen kom jag fram att det finns massor med planteringar och lögner.
Därför tror jag idag att hela brottsplatsen är fejkad, alltsammans är något som inte stämmer.

Jag har tidigare följt upp en del mordutredningar, men det här är den värsta soppan jag skådat.
Nu finns det tack och lov möjlighet för NB att få upprättelse i HR, men han måste skaffa sig en advokat.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-21 kl. 11:00.
2015-11-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Jag har nu skickat två ganska utförliga inlägg där jag uppmanar dig att stanna upp och tänka efter.

Ditt inlägg ovan är skrivit som svar på mitt senaste inlägg men du fortsätter som om du inte läst mitt inlägg alls.
Samma svamlande och upprepningar som innan och då från dig som efter att du läst FUP först var övertygad om hans oskuld.

Jag säger detta i all välmening men det får bli sista gången då du inte tar till dig text,

Skaffa dig ett annat intresse eller välj något annat ämne på FB för du har en jävla energi och engagemang. Men du ska INTE syssla med mordfall och ständigt komma med självsäkra slutsatser för det kan uppfattas som kränkande för berörda personer.

Dessutom måste jag tyvärr säga att du är inte speciellt duktig på att analysera och konstruera teorier, din kunskap om polisarbete och juridik verkar allt för klent för att du ska göra annat än att vara först med någon teori som du sedan ändrar hela tiden,

Jag ber iförväg om ursäkt om detta sårar dig men det kan även vara bra för din egen person om du inte försöker vara privatspanare och jurist.

- Ta hand om dig
Jag har skrivit många inlägg men aldrig kränkt någon, jag har endast gått in i fall där jag anser att den misstänkte är oskyldig och försvarat den oskyldige med sakligheter, som tycks reta upp många.
I det här fallet har man utsett NB som gärningsmannen och sedan har man börjat söka bevis mot honom.
Du borde inse när det bevisligen finns planterade bevis av någon annan där avsikten är att få NB skyldig att hela fallet är kört.
Det är en omöjlighet att NB skulle ha kunnat placera ut de här sakerna som tillhört Lisa på vägen från cafeet till Martorp på den tid han hade till förfogande, där gjorde gärningsmannen ett stort misstag, som inte kände till hur mycket tid NB hade till förfogande.
2015-11-21, 13:39
Bannlyst
Om vi pratar om den tekniska bevis. Vilka är planterad och inte? Kan ju hända att dem har hittat avföring från nb och runkrummet men plaserat resten? Men det är ju +4 träffar? Efter dem har hittat avföring från nb så har dem bestämt sig att sätta ditt honom.
2015-11-21, 17:00
Medlem
Theforeigners avatar
NBs "DNA i blod" fynd NÄR hittades dom?, varför så sent i utredningen, pga plantering ???

Jag skulle bra gärna villa veta vilket datum NBs blodfynd gjordes, och DNA i blodet identifierades?

Polisen borde ju ha hittat blodfläckarna aldeles omgående iom att, även om dom var mycket små, var dom synliga dvs blodbesudlingen vid byxlinningen och fläcken på jackärmet.
Men som jag kommer ihåg det så hade man den 21 Juni fortfarande inte hittat några tekniska bevis alls.

Men hur kan det komma sig?

BOs kläder är vel något av det allra första man undersöker, så man skulle ju tro att krimteknikerna hittade blodfläckarna redan på tisdagen senast onsdagen den 15/16 Juni och DNA test av dessa blodfläckar tar ju inte mer än ett dygn, men låt oss bara säga 3 dygn, då har vi den 19 Juni, så då skulle polisen och åklagaren ju ha kunnat gå ut i media redan den 19 Juni och berätta att dom hittat den misstänktes blod/DNA på BOs kläder/Tillhörigheter.

Men så blev det inte...inte förens den 25 Augusti går åklagaren i media och säger att dom hittat blod på Lisas tillhörigheter, alltså drygt 2 månad efter Lisa hittades !?
Hur har det gått till?
varför SÅ länge efter?:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lis...gars-omhaktad/
Publicerad 2015-08-24 Åklagaren säger:
– Jag har tidigare sagt att det finns flera DNA som binder den misstänkta till Lisa Holm. Nu har vi flera dna-träffar, bland annat hans blod på Lisa Holms tillhörigheter. DNA i form av blod måste man säga är stark bevisning.

Själva förundersökningen tog lång tid och åtalet sköts upp igen och igen, så vad var det igentligen som tog SÅ lång tid? var det att den tekniska bevisningen inte var tillräckligt stark?

Hur blev den plötsligt SÅ stark SÅ himmla länge efter Lisa hittades ? hmmmmm.....

Jag skulle vilja se en lista i datum kronologisk ordning, som uppger vilket datum föremål är hittat, testat och vilket datum svar innkommit.
Och det gäller alla DNA och blodfynd man gjort, det samma gäller fynd av hårstrån och besudligar/DNA på rep och tejp och inte minst viket datum hittade dom IBs DNA på Lisas trosor ?

Men det går inte att få reda på iom att alla dom upplysningar är sekretessbelagda, det finns helt enkelt inga datum als att hitta på diverse prov/test i FUP, men varför är alla dessa datum skretessbelagda,
ja det kan man fråga sig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in