2016-01-18, 17:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Backar ditt inlägg till 100%.
Ska man sitta och konspirera så är väl det okej, underhållande med människor som tror jorden är platt. chemtrail geocentrism. Då är det stor underhållning. Men som i detta fallet gäller ett mord på 17 årig tjej där man även misstänker Lisas pappa. Då har man passerat en gräns som jag tycker man ska fundera väldigt länge innan man tvärsäkert uttalar sig.

Väldigt obehagligt.

I ett scenario har pappa hittat henne hängd, hon har begått självmord. Sedan tejpat, dragit ner kläder, planterat DNA från NB och kört till Martorp. Så har han, tror man, behandlat sin dotter. Detta för att maskera självmordet.

I ett annat har han även mördat henne, detta bevisas av att han inte kände på mopeden om den var varm och sen till råga på allt startade den. Han ville heller inte att hon skulle ha utmanande kläder på sig. Framför allt hade hon pappas namn som lösenord till sin dator.

Enligt ett scenario togs hon från mopeden i bil, har levt några dagar, aldrig varit i ladan. Brottsplatsen är inte funnen. Spår i ladan beror på att hon har lekt där.

Ett annat säger att hon åkt iväg på mopeden och överfallits på vägen. Mopeden har sedan körts tillbaka till cafeet.

Ett säger att det var en olycka. Istället för att ringa polis arrangeras hela brottsplatsen i ladan enligt ovan och Lisa körs till Martorp.

En säger att hon begick självmord och hittades av NB som gjorde resten.

Finns säkert fler.

Det verkar som om de flesta faktaresistenter tar lite av varje scenario, blandar och ger. Ingen har en händelsekedja som hänger ihop IRL.
2016-01-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Därför Lisas far startade mopeden saboterade han bevismaterial, som skulle ha visat om Lisa hade kört mopeden och blev kidnappad från den.
En sådan moped blir motorn mycket het snabbt när den körs och det hade varit mycket lätt att veta om den blivit körd i samband med att Lisa försvann.
Det finns två alternativ som Lisa togs från platsen där mopeden fanns, det ena är att hon körde iväg med mopeden, eller att hon åkte med bil från platsen.
Enligt polisens hundar gick hon aldrig mot ladan utan spåren försvann vid platsen där mopeden var parkerad.
Lisa har aldrig varit inne i ladan utan alltsammans är ett "set up" för att vilseleda. Man kan påstå att det är mycket klantiga planteringar gjorda.
Polisens hundar markerade aldrig i ladan, som visar det var aldrig någon brottsplats som påståtts, Lisa hade aldrig satt sin fot där.
Den här anordningen där Linda skulle ha hängts är någonting som aldrig skulle ha fungerat i praktiken.
Först och främst att hänga en levande människa för annan person, skulle bli ett enormt problem, som är orealistiskt.
I det här fallet om det teoretiskt skulle ha gått att få snaran om halsen, men enligt hårstrån och annat skulle kroppen ha firats upp ca 2 meter från marknivån.
Om vi antar att personen vägde ca 50 kg finns det ingen möjlighet att hissa upp personen genom att ett snöre dras över ett rör som måste ha gjorts i det här fallet.
Det blir så stora friktionskrafter mot röret att det finns ingen möjlighet för en normalkraftig person att rubba tyngden 1 mm.
När man gör sådana här lyft med den tyngden måste det vara block och kanske flera block.
Mycket svårt att lyfta upp en sådan tyngd med ett block och sedan måste man kunna fästa snöret vid omtagen.
Hela den här anordningen kan avföras som helt orealistiskt, den som trott på det här bör nog tänka till.

Men för helvete människa nu är det 4 e ggr jag påtalar hur Polisen arbetar och värderar hundarnas arbete.
Ett tag trodde jag att du inte läste kommentarerna, nu tror jag att det värre du förstår inte vanlig kommunikation du är oförmögen att ta till dig argument.

Till alla läskunniga att en hund markerar eller inte markerar är inte ett absolut bevis för att det finns döda kroppar. I Quick rättegången och böckerna kring dessa konstaterade man att hunden Zampo markerade på ett 50 till 100 tal ställen det gjorde att polisen gjorde utgrävningar där hunden markerat. Men de hittade som alla vet inte ett skit.

Så om nu alla andra utan Fargo kan läsa vidare så finns massor om hundar och polis arbete.

Fargo somna om.
2016-01-18, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men för helvete människa nu är det 4 e ggr jag påtalar hur Polisen arbetar och värderar hundarnas arbete.
Ett tag trodde jag att du inte läste kommentarerna, nu tror jag att det värre du förstår inte vanlig kommunikation du är oförmögen att ta till dig argument.

Till alla läskunniga att en hund markerar eller inte markerar är inte ett absolut bevis för att det finns döda kroppar. I Quick rättegången och böckerna kring dessa konstaterade man att hunden Zampo markerade på ett 50 till 100 tal ställen det gjorde att polisen gjorde utgrävningar där hunden markerat. Men de hittade som alla vet inte ett skit.

Så om nu alla andra utan Fargo kan läsa vidare så finns massor om hundar och polis arbete.

Fargo somna om.

Och för andra gången ska jag berätta för dig att Zampo är ett illa valt exempel. Jag stödjer mitt påstående med följande artikel som beskriver vad Zampo är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20793969.ab

Fagro har rätt, hunden hittade inga utgånde spår kring mopeden, det är intressant. Det kan beror på flera olika orsaker, den sannolikaste är att det fanns inget utgående spår. Det betyder inte att ingen människa har rört sig kring mopeden, min slutsats är att vädret har påverkat doftspåret, det gick ett antal timmar mellan försvinnandet och hundsöket.
2016-01-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den hunden kan du glömma, inte certifierad och kvalitetssäkrad, den är inte relevant och ett dåligt exempel.

Jag håller inte med i mycket som Fagro säger, om ens något, men i det här fallet har hen rätt. Det fanns inga utgående spår ifrån mopeden. Och inte heller kring ladan, hunden visade intresse i ett kaklat utrymme samt ett par ställen till.

Kan du förklara varför hunden inte fick upp något utgående spår ifrån ringen runt mopeden? En förklaring kan vara att det blåste rätt så friskt den dagen, doften borta. Dock, i lada, märkligt att hunden inte fick upp in och utgående spår där.

Så enkelt negligerade mitt argument, Zampo som hund gillas inte. Vet inte vad du arbetar ned men Zampo är testad ett antal ggr och jämförd med andra hundar och dessa tester har han klarat.

Men om du så enkelt kastar mitt argument så kan du väl berätta hur polisen använder sina hundar och om ett sök på stora platser om hundarna kan missa en kropp.
2016-01-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och för andra gången ska jag berätta för dig att Zampo är ett illa valt exempel. Jag stödjer mitt påstående med följande artikel som beskriver vad Zampo är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20793969.ab

Fagro har rätt, hunden hittade inga utgånde spår kring mopeden, det är intressant. Det kan beror på flera olika orsaker, den sannolikaste är att det fanns inget utgående spår. Det betyder inte att ingen människa har rört sig kring mopeden, min slutsats är att vädret har påverkat doftspåret, det gick ett antal timmar mellan försvinnandet och hundsöket.

Men vad är det du inte förstår, Zampo var med i den dyraste och mest omfattande utredning i Norsk och svensk historia. Du menar att man i denna utredning hade med sig en hund lite vem som helst.

ag har läst att man testade Zampo noggrant mot andra hundar ch det bråk om vad hundar letar efter vilket ledde till bråk mellan Lambertz och Leif GW var om dessa hundar bara markerar för mänskliga lik eller även djur.

Men du kan väl ta fram en bra källa på att Poliser litar till 100% om hundar går igenom ett stort område och inte markerar är det samma som bevis för att där inte finns en människa.

Lycka till, det kan du behöva för du kommer inte hitta ett dugg.

M
2016-01-18, 20:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men vad är det du inte förstår, Zampo var med i den dyraste och mest omfattande utredning i Norsk och svensk historia. Du menar att man i denna utredning hade med sig en hund lite vem som helst.

ag har läst att man testade Zampo noggrant mot andra hundar ch det bråk om vad hundar letar efter vilket ledde till bråk mellan Lambertz och Leif GW var om dessa hundar bara markerar för mänskliga lik eller även djur.

Men du kan väl ta fram en bra källa på att Poliser litar till 100% om hundar går igenom ett stort område och inte markerar är det samma som bevis för att där inte finns en människa.

Lycka till, det kan du behöva för du kommer inte hitta ett dugg.

Japp, och just därför blev slutresultatet också lite hur som helst, det vet alla som har följt det fallet.

Saken handlar inte om det i det här fallet, människor eller djur, det handlar om att du använder Zampo som ett exempel, en hund tränad av en privat företagare, var inte certifierad och kvalitetssäkrad vid tillfället, en totalt värdelös hund.

Ta vilken annan hund som helst men inte Zampo.

Att göra ett cirkelsök kring mopeden med en certifierad och kvalitetssäkrad hund är så gott som hundra säkert, finns det ett spår så tar hunden upp det. Att hunden inte tog upp ett utgående spår betyder att det inte fanns ett sådant spår. Jag har förklarat för dig, det hade gått ett antal timmar efter försvinnandet tills hunden var på plats och sökte. Jag var inte där men vet att det blåste friskt den kvällen, doftmolekyler far iväg med väder och vind och det är sannolikt förklaringen till att hunden inte hittade ett utgående spår.

Det här handlade inte om ett stort område. Hunden hade i princip enbart marken(marknära) att förhålla sig till, det är så när man söker efter ett ingående eller utgående spår.
Senast redigerad av OY 2016-01-18 kl. 20:43.
2016-01-18, 23:21
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Väldigt obehagligt.

Ja det är knappast behagligt med mord.

Citat:
I ett scenario har pappa hittat henne hängd, hon har begått självmord. Sedan tejpat, dragit ner kläder, planterat DNA från NB och kört till Martorp. Så har han, tror man, behandlat sin dotter. Detta för att maskera självmordet.

Detta skulle då vara för att inte självmordet skulle utredas och orsaken skulle komma fram. Sexuellt utnyttjande. Inte så långsökt som man kan tro då förövare i båda fallen är överrepresenterad av familjemedlemmar och att självmord är vanligaste dödsorsaken hos unga. Hägning är dock pojkars/mäns sätt att ta livet av sig och gift eller överdos flickors/kvinnors.

Citat:
I ett annat har han även mördat henne, detta bevisas av att han inte kände på mopeden om den var varm och sen till råga på allt startade den. Han ville heller inte att hon skulle ha utmanande kläder på sig. Framför allt hade hon pappas namn som lösenord till sin dator.

Vad har lagts fram som motiv för denna alternativa hypotes? Att det sker i vredesmod och som en olycka? Att han inte menade det men att det blev så. Svårt att få in strypningen.

Citat:
Enligt ett scenario togs hon från mopeden i bil, har levt några dagar, aldrig varit i ladan. Brottsplatsen är inte funnen. Spår i ladan beror på att hon har lekt där.

Ta bort det med lekt. Det finns väl inte några definitiva bevis på att hon varit i ladan. Om jag förstått denna hypotes korrekt så ska allt som rör Lisa som hittats där (handske, örhängen, repstumpar, hårstrå) ha placerats där i efterskott.

Citat:
Ett annat säger att hon åkt iväg på mopeden och överfallits på vägen. Mopeden har sedan körts tillbaka till cafeet.

Ska detta vara någon slags planerad hämndauktion mot NB då?

Citat:
Ett säger att det var en olycka. Istället för att ringa polis arrangeras hela brottsplatsen i ladan enligt ovan och Lisa körs till Martorp.

Kanske övningskörde föraren, kanske var föraren även alkoholpåverkad. Kanske var passageraren så pass alkoholpåverkad att denne inte minns något alls av vad som hände just den kvällen. Oaktsamhet och vållande till annans död är ju saker som kan förstöra livet för de flesta. Kanske bättre då att iscensätta ett sexualsadistiskt mord och plantera lite DNA.

Citat:
En säger att hon begick självmord och hittades av NB som gjorde resten.

Nekrofilispåret är kanske det mest osannolika. Rent statitiskt och rent logiskt.

Citat:
Det verkar som om de flesta faktaresistenter tar lite av varje scenario, blandar och ger. Ingen har en händelsekedja som hänger ihop IRL.

Det finns ju flera som lagt fram sammanhängande teorier om alternativa förlopp. De kanske inte alltid är så trovärdiga eller logiska men att fabulera kring tider och antagna händelseförlopp där det inte finns någon fakta att gå på verkar ju även ligga sexualsadisterna varmt om hjärtat.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-18 kl. 23:26.
2016-01-19, 00:10
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22109611.ab

Det ligger en hund begraven i den där inavlade byn alltså. Något säger mig att ex-polisen är ett viktigt vittne. Eller vad tror ni?

Det luktar lite olof palme-mordet fiffel?

"Det var någon i Stockholm som tog emot mitt samtal och jag tror att de hade svårt med min Skaraborgsdialekt. De har angivit att jag körde förbi Blomberg klockan 17.45 när det egentligen var mellan 18.10 och 18.11."
Senast redigerad av dirtydave82 2016-01-19 kl. 00:24.
2016-01-19, 00:25
Medlem
Ladan var ingen brottsplats som bevisas med att det fanns massor med planteringar där, som den här anordingen för hängning, som aldrig har fungerat i praktiken.
En handske hittades i en grop där elevatorer var installerade, den kunde inte kommit dit på annat sätt utan någon placerat den där.
Örhängen från Lisa var bevisligen placerad i ladan av någon.
DNA går att plantera från en sak till annan, därför att det funnits DNA är inget bevis att den personen varit på platsen. Det bevisar endast att den personens DNA fanns där.
Googla: The Trouble With DNA Evidence
Däremot med fingeravtryck, det bevisar att personen varit på stället där det hittas, som inte går att plantera.
NB som är den misstänkte för mordet av många, använde aldrig handskar när han jobbade.
Det skulle ha funnits massor med fingeravtryck efter honom om han var gärningsmannen, men det fanns endast DNA och blodspår som går att plantera och som också är planterat.
NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra, som är också mycket lätt att bevisa.
Han blev utsett att få skulden genom mycket klantiga och ologiska planteringar.
Om ladan hade varit en brottsplats borde hundarna markerat, men ingen av hundarna markerade för något sådant.
Alltsammans är en stor bluff och ingenting annat.
Senast redigerad av Fagro 2016-01-19 kl. 01:12.
2016-01-19, 00:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ladan var ingen brottsplats som bevisas med att det fanns massor med planteringar där, som den här anordingen för hängning, som aldrig har fungerat i praktiken.
En handske hittades i en grop där elevatorer var installerade, de kunde inte kommit dit på annat sätt utan någon placerat den där.
Örhängen från Lisa var bevisligen placerad i ladan av någon.
DNA går att plantera från en sak till annan, därför att det funnits DNA är inget bevis att den personen varit på platsen. Det bevisar endast att den personens DNA fanns där.
Googla: The Trouble With DNA Evidence
Däremot med fingeravtryck, det bevisar att personen varit på stället där det hittas, som inte går att plantera.
NB som är den misstänkte för mordet av många, använde aldrig handskar när han jobbade.
Det skulle ha funnits massor med fingeravtryck efter honom om han var gärningsmannen, men det fanns endast DNA och blodspår som går att plantera och som också är planterat.
NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra, som är också mycket lätt att bevisa.
Han blev utsett att få skulden genom mycket klantiga och ologiska planteringar.
Om ladan hade varit en brottsplats borde hundarna markerat, men ingen av hundarna markerade för något sådant.
Alltsammans är en stor bluff och ingenting annat.

En hund markerade bland annat i det kaklade utrymmet bredvid det påstådda hängningsrummet, jag minns dock inte vilken typ av hund det var.
2016-01-19, 01:19
Medlem
Finns det några här i tråden som också bor i området som VET ngt om vilka från åklagarmyndighet och polismyndighet i skara som ingår i samma ordenssällskap som säteriets ägare? Och vilka som jagar/jagat på Blomberg?
2016-01-19, 01:30
Medlem
Anhöriga till offret är inte säkra på (lämnar olika uppgifter om) vad som egentligen stod i det påstådda sista SMS:et?
Senast redigerad av Pilsnerfilm 2016-01-19 kl. 02:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in