Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Om mopeden var körd när den påträffades har en mycket stor betydelse och då var motorn varm när den påträffades.
Av någon anledning startades mopeden när den påträffades, som det fanns ingen orsak till.
Om Lisa hade gått ifrån mopeden hade hon tagit nycklarna med sig och inte lämnat dem i tändningslåset. Sedan var det också mer än två timmar sedan hon skulle åkt iväg med mopeden.
En moped startas och sedan kör man iväg, det är ingen maskin som står och puttrar på tomgång i timmar.
Man skulle väll låta bli men du blir faktiskt dummare genom att du trasslar in dig i dina egna argument.
Denna gången är det varm moppe som startas och pappa som uppför sig underligt.
Kan det vara så att pappan är orolig då Lisas sista SMS sa att hon var på väg hem, med kom inte.
Jag tycker det är naturligt att den orolige fader då kör ut för att leta. Vart åker han ...... jo till LH arbetsplats.
NOTERA NU ATT JAG INTE VET UTAN SPEKULERAR.
LH pappa tänker två saker
1. moppen fungerar inte
2 LH mobil slut på batteri eller annat
För att försöka förstå testar han att starta moppen och när den startar omgående då tror jag att han blir riktigt rädd då han inser att oavsett allt annat så hade LH kört hem och fixat telefonen vid annat tillfälle.
Fargo ovanstående har jag inga källor eller bevis för men det är logiskt i min värld, du håller säkert inte med så låt oss höra din version.