Hur fan orkar folk hålla på och älta den här historien än idag 25 år efteråt?
Christer Pettersson var gärningsmannen. Han och ingen annan. Punkt slut.
Allt annat är bara lösa spekulationer utan allt värde. Substanslösa teorier hur enträget och länge man
än torgför dem.
Den bevisning som förelåg mot CP hade i vilket annat fall som helst räckt för en fällande dom!
Detta påstående är jag långt ifrån ensam om att göra. Högt kvalificerat folk inom polisen och
juridiken delar den övertygelsen.
Hade mordoffret varit en vanlig Svensson och inte vår statsminister hade utgången i hovrätten sett
helt annorlunda ut, var förvissade om det!
En högst bidragande orsak till varför det blev som det blev är att man inte gjorde en samlad bedömning av vittnesmålen utan varje utsaga värderades enskilt och forskningen på området visar
att detta förfaringssätt är felaktigt.
Och Lisbet Palmes hundraprocentiga säkerhet vid utpekandet av Pettersson som den skyldige
kan man omöjligen bortse ifrån. Jag är säker på med den kännedom jag har om personen Lisbet
att hade det rått den minsta tveksamhet hos henne hade hon aldrig gått ut på det viset med sina
anklagelser. Hon var
fullständigt övertygad om sin sak! Därmed basta.
Och jag finner ingen som helst rimlig anledning att börja ifrågasätta henne och hennes omdöme
och minnesförmåga.
Hon såg mördaren i ansiktet på Sveavägen när mordet hade skett. Detta intygas inte minst
av det centrala ögonvittnet
Inge Morelius.
Så är det! Och så kommer det alltid att förbli hur man än vrider och vränger på det hela.
Verkligheten låter sig inte påverkas! Sanningen kvarstår!
Högt uppsatte polismannen
Lars Hamrén, numera chef för Hallandspolisen, då involverad
i utredningen kring
Christer Pettersson, tillhör dem som inte hyser värst mycket tvivel om
vem som var skyldig till mordet på statsministern!
http://hn.se/nyheter/halland/1.1133667-lars-hamren-christer-pettersson-gjorde-det-