Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Jag kan inte svara på vad Lisbet Palme har sett eller inte har sett. Det är knappt att hon kan det själv. Jag tror inte att LP har sett mördarens ansikte. Hade hon gjort det så hade hon beskrivit det redan i de första förhören. Nej, hennes bild växer fram inuti hennes huvud åren efter mordet.
Så här skriver vittnespsykolog Holgersson som kallades som sakkunnig i rättegången mot Christer Pettersson:
http://www.leopoldreport.com/Astrid.html
Jag vet inte hur insatt du är i vittnespsykologi men jag tycker att du borde forska lite i ämnet, det är faktiskt väldigt intressant.
Men man behöver inte vara någon expert för att räkna ut att ett vittnesmål inte är så mycket värd efter 3 år. Sen att det fattas små detaljer så som mordvapnen, teknisk bevisning och motiv kanske är bagateller?
Men allvarligt talat, Christer Pettersson blev friad av Hovrätten. Alla bevis och indicier som talar mot honom har prövats i en svensk domstol och han friades. Du kanske borde börja kolla på andra lösningar? Det behöver ju faktiskt inte vara en konspiration bara för att det inte var Christer. Det finns faktiskt fler ensamma galningar som rör sig i de här kvarteren på mordnatten.
Sant,och hade det funnits den indicieflora samt ett direkt och konsekvent utpekande från det enda ögonvittnet gällande mördarens ansikte angående NÅGON av dem..så hade jag inte intresserat mig för Christer Petterssons förehavanden överhuvudtaget.
Nu föreligger dock saken inte så.
Jag vidhåller att din teori att LP förväxlar ABs ansikte med mördarens(CP enligt LP)såsom varande ytterligt osannolik utifrån det faktamaterial som föreligger.
Det är för övrigt den överväldigande gängse meningen också,på synnerligen solida grunder.
Att Christer Pettersson frikändes av Hovrätten behöver inte betyda att han trots det inte var den skyldiga.Oskyldiga människor råkar illa ut i rättsapparaten,och skyldiga slipper undan på frekvent basis.
Pettersson bedömdes såsom oskyldig utifrån den bevisning som förelåg.Den ansågs för mager.That´s all.