Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-04, 17:55
  #1
Medlem
colds avatar
Det kommer vi aldrig att få reda på, för den sanningen är inte så bekväm..
Citera
2003-07-04, 18:01
  #2
Medlem
xytrass avatar
Troligtvis är den svenska underrättelsetjänsten inblandad, annars hade mordet klarats upp för länge sedan.
Citera
2003-07-04, 18:03
  #3
Medlem
colds avatar
mycket tyder på det...
Citera
2003-07-04, 18:04
  #4
Medlem
Azraels avatar
..

Faktum är att den mest sannolika mördaren fortfarande är Crille. Allt trams om nazister, USA, sydafrika m.m. är ju bara löjligt eftersom ingen av de teorierna visat sig hålla vid en närmare granskning.
Citera
2003-07-04, 18:05
  #5
Medlem
colds avatar
Crille på uppdrag av någon, är min gissning
Citera
2003-07-04, 18:07
  #6
Medlem
Azraels avatar
..

På uppdrag av utomjordingar...?
Citera
2003-07-04, 18:09
  #7
Medlem
xytrass avatar
Tror nog mest att Crille var ett desperat försök från polisens sida att "klara upp" mordet. Ser ju inte så bra ut internationellt att inte klara upp ett sådant mord.
Citera
2003-07-04, 18:10
  #8
Medlem
colds avatar
Re: ..

Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
På uppdrag av utomjordingar...?


ja, om du vill kalla underättelsetjänsten det så är det ok
Citera
2003-07-04, 19:48
  #9
Medlem
Azraels avatar
..

Inte ens den svenska underättelsetjänsten skulle utföra mordet så klantigt och amatörmässigt.
Vad vi med absolut säkerhet kan säga är att det INTE utfördes av ett proffs.
Citera
2003-07-04, 19:50
  #10
Medlem
colds avatar
om det var amtörmässigt så skulle vi gripit mördaren för länge sen.
Citera
2003-07-04, 20:03
  #11
Medlem
Azraels avatar
..

Mordet VAR amatörmässigt. Ett proffs skulle aldrig ha gjort på det sättet (jag lovar!). Orsaken till att mördaren aldrig greps (och inte kommer att gripas) var att polisen vid den tidpunkten var en samling inkompetenta Sigge Fürst-kopior.
Citera
2003-07-04, 22:17
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Det är ju inte ens säkert att mordet på Palme var överlagt. Tänk om det faktiskt är så som vissa tror, dvs att CP var ute för att knäppa Sigge Cedergren (den där spelklubbsägaren) och råkade knäppa en person som han tyckte var lik honom istället. Inte helt omöjligt faktiskt.

Tidigare trodde jag också på polisspåret men rimligtvis borde det ha funnits någon läcka. Någon gång, någonstans borde någon ha pratat bredvid mun.

Det är inte omöjligt att det faktiskt var nazistiska polismän som planerade mordet men frågan är om de själva mördade Palme eller om de hyrde in någon utomlands ifrån. Och isåfall, hur stor är chansen att mördaren fortfarande är i livet?

Hade jag varit i en sån position att jag ville mörda någon så hade jag definitivt röjt undan alla spår som pekar åt mitt håll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback