Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
GW:s palmetriologi är utan tvekan det bästa som han skrivit och bland det bästa kriminalromaner som skrivits här i Sverige. Jag tror att han är på rätt spår i böckerna, det visar ju "C" och personer som rört sig i samma kretsar. Vi vet att det var flera palmehatande militärer och poliser i den skytteföreningen, det är inte helt omöjligt att "C" fick info från nån polis med insyn om att Palme var utan livvakter den kvällen.
Reportaget "Jag såg mordet på Olof Palme" är rent strunt, det finns helt enkelt inte en chans att det skulle vara CP som mördade Palme, inte ens polisen tror på det längre även om de försökte med det spåret länge.
Varför ta fast den riktiga mördaren när man kan skylla på ett fylllo, bättre måltavla liksom.
Reportaget "Jag såg mordet på Olof Palme" är rent strunt, det finns helt enkelt inte en chans att det skulle vara CP som mördade Palme, inte ens polisen tror på det längre även om de försökte med det spåret länge.
Varför ta fast den riktiga mördaren när man kan skylla på ett fylllo, bättre måltavla liksom.

Nej jag förstår din poäng med att dokumentären är strunt, man får dessutom känslan av att dom gamla rävarna gör sig mer betydelsefulla än vad dom egentligen är.
Menar du att "C" var medlem i samma skytteklubb som palm-hatande polismän ?
Vad finns det för mer info om "C"?.
Ingen som sitter på en gammal svt special om mordet där dom filmar hemma hos en polisman som skall ha hatat Palme och dessutom bott i krokarna, på filmen ser man en jävla massa vapen om jag minns rätt.
Nästan 100 på att Hans Ölvebro medverkade i programmet, kan ha gått för ca 15 år sedan.
Trevlig helg och fortsätt posta kul att läsa spekulationer från folk med kunskap!