2010-12-03, 18:15
Medlem
Crime-boys avatar
Och Victor Gunnarsson mördades några veckor före rättegången mot Expressen. Ja..ja..så det kan bli?
Citera
2011-01-17, 16:30
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.2294431/nya-uppgifter-om-palme-mordet-kom-fram-i-forhor
Citera
2011-01-17, 18:45
Medlem
5iF3Rs avatar
Va! hur kan det vara så att förhöret skedde 2008 och polisen hävadar att man känt till det hela sedan 88???

Killen Vinko Sindicic's golande har ju medverkat till andra fällande domar dessutom så han verkar ju vara trovärdig dessutom.
Citera
2011-01-17, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5iF3R
Va! hur kan det vara så att förhöret skedde 2008 och polisen hävadar att man känt till det hela sedan 88???

Killen Vinko Sindicic's golande har ju medverkat till andra fällande domar dessutom så han verkar ju vara trovärdig dessutom.

Han körde det här blufförsöket när han greps för ett mordförsök i Scotland men det funkade inte. Han har helt enkelt inget påtagligt. Han är en ökänd kriminell som ständigt är jagad.

Fråga istället varför han först går med detta till polisen igen 20 år senare och sedan till pressen ytterligare 2år senare trots att det avskrivits sedan länge.

Han har själv varit jagad för inblandning i fler attentat under sin karriär men lyckades komma undan t ex genom att utpeka andra. Trevlig kille!

Tänk efter. Exilkroater och andra opositionella förde de mer eller mindre krig mot underrättelsetjänsten och tvärt om. Tyvärr är det väldigt svårt att avgöra vad som var politiskt och vad som var kriminella affärer. Aldrig har dock dessa gett sig på ickejugoslaver. Bara därigenom är det otroligt ör att inte säga fantasifullt.
Citera
2011-01-20, 07:58
Medlem
Säkerhetstjänst: Vi mördade Palme

Citat:
Mordet på Olof Palme utfördes av den jugoslaviska säkerhetstjänsten UDBA. Mördaren, en idag 67-årig serb, lever numera i Zagreb där han arbetar för ett privat säkerhetsbolag. Det uppger den tyska tidningen Focus som publicerar hittills okända förhör med den före detta jugoslaviska säkerhetsofficeren Vinko Sindicic.

Läs mer.......
http://www.friatider.se/sakerhetstja...-mordade-palme
Citera
2011-01-20, 08:21
Medlem
Och vad va motivet till att serbisk säkerhetspolis skulle fimpa Palme?
Citera
2011-01-20, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Och vad va motivet till att serbisk säkerhetspolis skulle fimpa Palme?

Kolla den riktiga palmetråden angånde uppgifterna och uppgiftslämnaren. Detta är skåpmat från 1988 och Tidningen Fokus har tidigare kommit med felaktiga uppgifter.
Citera
2011-01-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Kolla den riktiga palmetråden angånde uppgifterna och uppgiftslämnaren. Detta är skåpmat från 1988 och Tidningen Fokus har tidigare kommit med felaktiga uppgifter.

Ok men jag undrar fortfarande vad serbiska säkerhetspolis har att vinna på att döda en svensk statsminister...
Citera
2011-01-20, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Ok men jag undrar fortfarande vad serbiska säkerhetspolis har att vinna på att döda en svensk statsminister...

Det framgår inte riktigt men antyds att det skulle vara någon komplex tanke att smutskasta exiljugoslaver dvs ustasja. Väldigt dunkelt tänkt!
Citera
2011-01-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Det framgår inte riktigt men antyds att det skulle vara någon komplex tanke att smutskasta exiljugoslaver dvs ustasja. Väldigt dunkelt tänkt!

Ja det låter väldigt långsökt, men kan muslimer gå igång på småsaker så kan väl juggar det med
Citera
2011-01-21, 12:28
Medlem
Förundersökning/förhörsprotokoll från Palmeutredningen

Jag söker information (sådant som polisen satt samman) kring utredningen av mordet på Olof Palme. Jag har ringt SÄPO, Rikskriminalpolisen och Riksarkivet. Alla dessa säger sig inneha information av något slag men det är också där samarbetsviljan försvinner.

Det finns en möjlighet att få ut material om man skriver ett formellt brev och skickar in till dom, alltså vanlig post (email diareförs tydligen inte, vilket också betyder att ärendet inte "prioriteras", konstigt nog) och sedan skall ett beslut fattas kring huruvida man är lämplig eller ej att ta del av detta material. Då min tid är ytterst begränsad vänder jag mig nu därför till flashback forum.
Citera
2011-01-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casualsthlm
Jag söker information (sådant som polisen satt samman) kring utredningen av mordet på Olof Palme. Jag har ringt SÄPO, Rikskriminalpolisen och Riksarkivet. Alla dessa säger sig inneha information av något slag men det är också där samarbetsviljan försvinner.

Det finns en möjlighet att få ut material om man skriver ett formellt brev och skickar in till dom, alltså vanlig post (email diareförs tydligen inte, vilket också betyder att ärendet inte "prioriteras", konstigt nog) och sedan skall ett beslut fattas kring huruvida man är lämplig eller ej att ta del av detta material. Då min tid är ytterst begränsad vänder jag mig nu därför till flashback forum.

Här har du massa förhör och en del teknisk bevisning från polisen: http://www.itdemokrati.nu/page15.html

Domen mot CP borde inte heller vara så svår att få tag på via nätet.

Kan även rekommendera dessa 1000 sidor (inte från polisen, men väl statens papir): http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/1244
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in