2013-02-04, 05:41
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
En sak som sällan lyfts fram är följande.

De missbrukare av Petterssons sort jag har känt och träffat genom åren har ett antal saker gemensamma. Bland annat följande:

De har aldrig varit bra på att hålla käften och de har alltid haft en notorisk brist på pengar. De har i huvudsak umgåtts med andra missbrukare i samma situation.

50 miljoner, som belöningen var (inte en aning om den är något annat nu) om man hittade och fällde någon som skyldig har mig veterligen inte ens varit i närheten av att behöva betalas ut eller hänvisats till eller att någon berättat frivilligt saker om Christer Pettersson.

För mig är det därför helt osannolikt att en man som Pettersson inte har mängder av umgänge som gladeligen satt dit honom och cashat hem 50 miljoner så fort de någonsin kunnat, om de haft minst lilla bevis för att han faktiskt var skyldig. Hade det funnits info som var värd något så hade någon rätt snart pratat brevid mun på fyllan, även om de själva inte talade om det för polisen.

Att det däremot var någon som i en stressad situation påminde om Pettersson rent fysiskt kan jag mycket väl tänka mig och att Lisbeth Palme sett fel helt enkelt.

Men att en missbrukare med missbruksumgänge varit tyst nog för att inte åka dit mot 50 millar som någon av hans vänner haft finns inte.

Några stycken i CPs krets försökte komma åt belöningen så redan där har du fel. Jag förstår inte hur ni kan vara så säkra på er sak när inte ens har koll på enkla faktiska omständigheter.

Ni som är inne på polisspår, säpo, sydafrika osv osv och helt utesluter att en nedkörd kriminell pundare kunde skjuta Palme är inte tillräckligt insatta eller så lider ni av foliehattesjukan.
Det var CP, jag är helt övertygad om det. Kommer posta en del av utredningen mot C.P. som jag har i en annan burk nu i veckan förhoppningsvis.
Citera
2013-02-04, 06:01
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Kommer posta en del av utredningen mot C.P. som jag har i en annan burk nu i veckan förhoppningsvis.

Bra, lägg upp alla förhör med Lisbeth så alla får se hur hon ändrat sig i beskrivningen av GM. Icke tillförlitligt vittnesmål.
Citera
2013-02-04, 15:26
Medlem
Intressant tråd! Har länge varit intresserad av mordet men fört på senare tid har jag tagit mig tid att börja läsa böcker i ämnet, plöjde nyligen "En iskall vind drog genom Sverige" och håller just nu på med "Inuti labyrinten", jag försöker även kolla det mesta som finns på youtube. Eftersom jag noterat att det finns väldigt kunniga och pålästa personer i tråden tänkte jag komma med lite frågor

1 Vilka böcker om mordet anser ni vara bäst?

2 Finns det något på Youtube som man ej bör missa?

3 I dagens står denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16179145.ab Skulle någon kunna ge mig dom korrekta namnen på dessa, alltså Polisman A= osv. Både namn och bild på poliserna finns ju ute på nätet men jag skulle bli glad om någon kunde koppla samman dom med bokstäverna i länken som sagt.

Edit. På olika sidor på nätet beskrivs polisman B som Anti Avsan men det är väl knappast han som åsyftas i dagen Aftonbladet?
Senast redigerad av Arnie 2013-02-04 kl. 15:30.
Citera
2013-02-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Bra, lägg upp alla förhör med Lisbeth så alla får se hur hon ändrat sig i beskrivningen av GM. Icke tillförlitligt vittnesmål.
Här är alla förhör:
http://www.itdemokrati.nu/page36.html
Lisbeth Palmes förhör:
http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html
Citera
2013-02-05, 15:02
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jodå, det fanns polare till C.P som försökte komma åt de 50 mille.
T.ex vittnet Roger som gjorde bort sig på rättegång när han svamlade bort sig. Polis försökte banka in de rätta orden i Roger men han fick inte ihop sin story om att C.P var mördaren.

Okej då, jag får revidera vad jag sa innan, det var utifrån missbruks- och penningbristomständigheterna väldigt få som försökte göra anspråk på de där 50 miljonerna...
Citera
2013-02-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Intressant tråd! Har länge varit intresserad av mordet men fört på senare tid har jag tagit mig tid att börja läsa böcker i ämnet, plöjde nyligen "En iskall vind drog genom Sverige" och håller just nu på med "Inuti labyrinten", jag försöker även kolla det mesta som finns på youtube. Eftersom jag noterat att det finns väldigt kunniga och pålästa personer i tråden tänkte jag komma med lite frågor

1 Vilka böcker om mordet anser ni vara bäst?

2 Finns det något på Youtube som man ej bör missa?

3 I dagens står denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16179145.ab Skulle någon kunna ge mig dom korrekta namnen på dessa, alltså Polisman A= osv. Både namn och bild på poliserna finns ju ute på nätet men jag skulle bli glad om någon kunde koppla samman dom med bokstäverna i länken som sagt.

Edit. På olika sidor på nätet beskrivs polisman B som Anti Avsan men det är väl knappast han som åsyftas i dagen Aftonbladet?

Har genom GW:S "En pilgrims död" fått en lite vidare syn på hur komplex det kan vara.
Citera
2013-02-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harettliv
Har genom GW:S "En pilgrims död" fått en lite vidare syn på hur komplex det kan vara.
Har följt serien med stort intresse då böckerna den baseras på är något av favoriter
Citera
2013-02-06, 20:52
Medlem
Citat:
Har följt serien med stort intresse då böckerna den baseras på är något av favoriter

Nog blir man lite nyfiken på hur de polischefer som verkade då recenserar teorin
Citera
2013-02-06, 22:03
Medlem
GW fabulerar helt fritt.
Den som tror på hans romansagor,bara för att de har sett det totalt uppdiktade på TV är helt felnavlade.
Palmeutredningen är världens största polisutredning.
Den som verkligen vill ta till sig Palmemordets nakna fakta torde fundera över varför mordet anses polisiärt uppklarat.
Christer Pettersson sköt Olof Palme den 28 Februari 1986.
INGEN konspirationshaverist eller annan alternativallan har ens kunnat komma i promilles närhet när det gäller alternativ GM..det inbegriper den gamle stofilen GW som haverar sig fullständigt gällande det största fallet under hans yrkeskarriär.
Han är inte bättre än Hans Holmer eller Lars Krantz vad det anbelangar.
Vad detta anbelangar är han stolle...knäppgök.
Citera
2013-02-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
GW fabulerar helt fritt.
Den som tror på hans romansagor,bara för att de har sett det totalt uppdiktade på TV är helt felnavlade.
Palmeutredningen är världens största polisutredning.
Den som verkligen vill ta till sig Palmemordets nakna fakta torde fundera över varför mordet anses polisiärt uppklarat.
INGEN konspirationshaverist eller annan alternativallan har ens kunnat komma i promilles närhet när det gäller alternativ GM..det inbegriper den gamle stofilen GW som haverar sig fullständigt gällande det största fallet under hans yrkeskarriär.
Han är inte bättre än Hans Holmer eller Lars Krantz vad det anbelangar.
Vad detta anbelangar är han stolle...knäppgök.
Du som är övertygad om att CP är mördaren, har du någon teori om motivbild? Givetvis är det omöjligt för dig att veta men du måste ju funderat på det.
Citera
2013-02-06, 23:32
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Mm, många efterblivna, bortgjorda och oinsatta personer tycker det. Det är bra - på ett sätt - att du med dina inlägg fortsätter visa att så är det, men ditt inlägg #1375 i tråden var ganska bra och sakligt. (Fortsätt så istället!)
Citera
2013-02-06, 23:40
Medlem
Citat:
Du som är övertygad om att CP är mördaren, har du någon teori om motivbild? Givetvis är det omöjligt för dig att veta men du måste ju funderat på det.

Jag har inget faktamässigt belägg för att misstro mördaren själv.
Han gjorde det för bombmannen..påverkad av åtminstone alkohol och möjligen amfetamin oxå.
Chrille idoliserade Tingström,det hade bevisligen varit en enkel match för den försåtlige bombmannen att fascinera den lättledde Pettersson.Ett enkelt motiv för ett slumpmässigt mord utfört på ett slumpmässigt sätt av en dussinperson.
Så ser sanningen ut bakom mordet på Sveriges dåtida statsminister.
Det kunde varit Reagan till exempel,det vart Anna Lindh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in