Citat:
Ursprungligen postat av Rex Scaniae
Att samtliga pundare i stockholm var samlade på sveavägen vid 22.30 tiden talar för dig, men att en utdelning på 50 000 000 kronor gör detta mer troligt (eller otroligt) skapar tvivel.
Go girl

Precis hade det verkligen suttit någon gammal tjacktorsk på något värt att veta hade han sprungit så galosherna brann till polisen för att kanske få casha in de 50 millarna i belöning.
Det finns ju som bekant ingen heder tjyvar och pundare imellan.
Om det nu mot förmodan (vi leker med tanken) var CP som sköt Palme så tycker jag det är jävligt lustigt att han inte blir outad av sina gammla knarkarbröder. Jag hade banne mej sålt min morsa för 50 miljoner..plus moms!
Att alla gammla alkisar och pundare som rört sig med CP igenom alla år kunnat hålla så vattentätt ända tills han dog är ju också ett mysterium, självklart kryper dom fram nu och mjölkar födokroken när CP inte kan säga emot längre.
Min egna teori är som följer, CP var på plats men sköt icke palme. Den som sköt palme var en ensam galning, en palmehatare och enstöring (lite som Ulf Olhsson, ni vet barnamördaren).
Enstöringen har mycket bra koll på Palme's schema och vet att han inte har livvakter den här kvällen alternativt så råkar han bara snubbla på honom.
Den ensamma galningen går som alla paranoida samhällshatare omkring med en pistol på sig, skjuter palme i bara farten och kommer undan med det.
Att begå ett mord med den sorts revolver som mördaren använder tyder på att det nog inte var ett planerat brott eller att han inte kunde komma över ett bättre vapen.
Vapnet är varken smidigt eller speciellt bra att använda vid ett sådan tillfälle, jag skulle nog gått ner lite i kaliber istället för att släpa på den där kanonen med jättepipan som skulle sticka upp ur byxan.
Så med vapnet faller nästan alla teorier om att det skulle vara ett kontraktsjobb alternativt PKK spåret.