Citat:
Tack för ditt svar
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag har inget faktamässigt belägg för att misstro mördaren själv.
Han gjorde det för bombmannen..påverkad av åtminstone alkohol och möjligen amfetamin oxå.
Chrille idoliserade Tingström,det hade bevisligen varit en enkel match för den försåtlige bombmannen att fascinera den lättledde Pettersson.Ett enkelt motiv för ett slumpmässigt mord utfört på ett slumpmässigt sätt av en dussinperson.
Så ser sanningen ut bakom mordet på Sveriges dåtida statsminister.
Det kunde varit Reagan till exempel,det vart Anna Lindh.
Han gjorde det för bombmannen..påverkad av åtminstone alkohol och möjligen amfetamin oxå.
Chrille idoliserade Tingström,det hade bevisligen varit en enkel match för den försåtlige bombmannen att fascinera den lättledde Pettersson.Ett enkelt motiv för ett slumpmässigt mord utfört på ett slumpmässigt sätt av en dussinperson.
Så ser sanningen ut bakom mordet på Sveriges dåtida statsminister.
Det kunde varit Reagan till exempel,det vart Anna Lindh.
. Dock är jag skeptisk till teorin, enligt Lars borgnäs bok "en iskall vind drog genom Sverige" så är CPs och Tingströms relation till varandra kraftigt överdriven. Personligen tycker jag att det känns osannolikt att det skulle vara CP, för det första skall han springa på Palme av en slump när, bestämma sig för att vänta ett par timmar på att Palme skall komma ut från bion, dessutom skall han som av en tillfällighet vara beväpnad med en revolver denna kväll( CP har enl samstämmiga uppgifter aldrig andvänt sig av skjutvapen och bar dessutomExtremt oteknisk). Vidare har CPs kriminella karriär helt dominerats av typiska impulshandlingar något som t.ex bekräftas av hans vän Harri som berättar att det inte gick att planera något brott med CP då han var totalt oförmögen att planera något. För övrigt skall väl CP röstat på sossarna hela sitt liv?. Jag tror att CP var inne i stan för handla amfetamin och sedan ville åka hem och punda i lugn och ro precis som tjackpundare brukar göra. Skriver från min lur så mitt inlägg kanske inte ser helt briljant ut