2013-02-15, 22:04
Medlem
Yep.
Du får en ursäkt ifrån mig.Jag låter onekligen väldigt i mitt svar.
Jag är bara sååå trött på frifabulerandes diversekonspiratörer som skiter i all fakta som inte passar deras egna hopkok.
Jag ber om ursäkt.Mer kan jag inte göra.
Angående källor på att någon preövervakning av Palme inte kunnat påvisas så hänvisar jag till granskningskommissionens rapport från 98..det finns för övrigt i all annan dokumentation rörande mordet.Det är faktiskt bara att Googla.

Man kan inte misstro ett helt kader av duktiga poliser och jurister.Misskötseln av mordet på Olof Palme slutar med Hans Holmers entledigande.Vad hände när en kompetent utredning tar över?
Strålkastaren på Chrille som befann sig på platsen.
Mordet anses polisiärt uppklarat.Juridik är en heeelt annan femma och en sak är 100 säker.
Christer Pettersson var icke den första som gick fri i detta land.Icke den sista heller...shit happens när advokater inblandas..men det ändrar icke riktig sanning.

Jag älskade på inga sätt Palme,och har aldrig haft något emot CP personligen.
Saker är dock såsom saker är och var.

Palmemordet sköttes kompetent av högkaratig utredningspersonell så fort Holmer med kurdspåret försvann som bromskloss.

Saken är biff.CP sköt OP.Faktum Paktum.
Senast redigerad av Lookalike 2013-02-15 kl. 22:12.
Citera
2013-02-15, 22:18
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Yep.
Du får en ursäkt ifrån mig.

Bra där

Jag har säkerligen långt mindre kunskap i ärendet än de flesta här inne på forumet. Där av min fråga.
Jag har heller ingen direkt teori om hur mordet gick till utan försöker svälja så mycket kunskap som möjligt och hålla alla dörrar öppna.

Hoppas få se dig tillbaka i vintersportforumet nu när det nalkas Vasalopp och allt
Citera
2013-02-15, 22:24
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Man kan inte misstro ett helt kader av duktiga poliser och jurister.

Klart man kan. Ser man till det tragiska resultatet som dessa "duktiga poliser och jurister" åstadkommit så är det den enda kloka slutsatsen.

Citat:
Vad hände när en kompetent utredning tar över?

Den frågan går icke att svara på eftersom inget helkompetent utredningsteam haft utredningen hittills. Det har varit skandaler och fiaskon och misslyckanden hit och dit. PKK-floppen och det supersvaga åtalet mot Christer säger det mesta.

Citat:
CP sköt OP.

Ja, i din fantasi kanske. För oss som är mer kritiska gäller tunga fakta. Det saknar Christer-spåret helt.
Citera
2013-02-16, 08:57
Medlem
Om det utförts av någon underrättelsetjänst elller liknande så hade väl ljuddämpare använts?
Citera
2013-02-20, 07:08
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ja, i din fantasi kanske. För oss som är mer kritiska gäller tunga fakta. Det saknar Christer-spåret helt.
Vilka fakta är det du saknar?
CP står utanför Grand när Palme går in, CP blev sedd, igenkänd och t.o.m. tilltalad där vid Grand.
CP blir sedd när han följer efter paret Palme från Grand på Sveavägen.
CP blir sedd när han skjuter mot Palme. Han blev sedd och utpekad som mördaren av ett mycket trovärdigt vittne på mycket nära håll.
CP blir sedd ett antal ggr när han flyr tunnelgatan, David Bagares gata osv osv bort mot Centralen.
CP hade tillgång till mordvapnet via Sigvard Cedergren.
CP hade ett motiv att skjuta Palme och det var att hämnas sin vän Lars Tingströms "orättvisa" öde.
Sigvard Cedergren pekar ut CP som mördaren på dödsbädden.
CP erkänner mordet i förtroende för Gert Fylking kort före sin död. CP gav även uttryck för en önskan att få samtala med Mårten Palme kort före sin död.

Vad är det du saknar och vad är det du inte förstår?
Citera
2013-02-20, 07:21
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Tack för ditt svar . Dock är jag skeptisk till teorin, enligt Lars borgnäs bok "en iskall vind drog genom Sverige" så är CPs och Tingströms relation till varandra kraftigt överdriven. Personligen tycker jag att det känns osannolikt att det skulle vara CP, för det första skall han springa på Palme av en slump när, bestämma sig för att vänta ett par timmar på att Palme skall komma ut från bion, dessutom skall han som av en tillfällighet vara beväpnad med en revolver denna kväll( CP har enl samstämmiga uppgifter aldrig andvänt sig av skjutvapen och bar dessutom
Extremt oteknisk). Vidare har CPs kriminella karriär helt dominerats av typiska impulshandlingar något som t.ex bekräftas av hans vän Harri som berättar att det inte gick att planera något brott med CP då han var totalt oförmögen att planera något. För övrigt skall väl CP röstat på sossarna hela sitt liv?. Jag tror att CP var inne i stan för handla amfetamin och sedan ville åka hem och punda i lugn och ro precis som tjackpundare brukar göra. Skriver från min lur så mitt inlägg kanske inte ser helt briljant ut

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
många palmehatare och gamla överklass-uvar tycks ha lagt stor vikt vid att inympa sina bergsfasta teorier om CP till sina nu flashbackmogna ungar.

visst kan det vara jobbigt när faderns sanningar kommer på skam, men man måste väl få ifrågasätta en osannolik "sanning"? att en random fyllkaja med svagt motiv och ännu svagare politiskt engagemang knatar omkring med en bamserevolver vid biografen just den dag då palme avsagt sig bevakning tycks vara gospel för somliga.

Han knatade inte runt med revolvern på sig nej. Och han stod inte utanför Grand och väntade i två timmar, han gick ned till Tegnergatan 16 (Sigges lägenhet) och hämtade revolvern sen gick han tillbaka och resten vet vi (vi insatta).
Citera
2013-02-21, 00:04
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=FDzDeZV0_e8
6,30 in i det här klippet säger GW något väldigt intressant och är det som han säger så tycker jag att det är väldigt märkligt att det inte fått mer uppmärksamhet i media.
Gör ett nytt försök med det här... Någon som kan bekräfta att det GW säger i reportaget stämmer?
Citera
2013-02-22, 22:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Gör ett nytt försök med det här... Någon som kan bekräfta att det GW säger i reportaget stämmer?
Precis vid 6:30 är det ju ljudcensurerat (förmodar att man nämner namnet på vittnet vid barackerna på Tunnelgatan), men jag antar att du menar om det stämmer att vittnet i förhören inte pekat ut CP som den som sprang förbi honom och sagt till förhörsledaren då han fått Petterssons bild framför sig att "nej den där skulle jag känt igen, det är ju Christer Pettersson"?

Ja, det kan man verkligen undra. Och om så är fallet, att det här vittnet, som GW påstår har sagt att han sett CP säkert femtio gånger under senaste halvåret så bestämt nekar till att det var han som sprang förbi honom där på Tunnelgatan så får man väl anse att det ger en högst tvivelaktig bild av att CP så bestämt skulle vara mördaren (eller iallafall ha varit den som sprang uppför Tunnelgatan = mördaren).

Så frågan blir ju: hur tillförlitligt är egentligen vittnet och de uppgifter GW hänvisar till?
Citera
2013-02-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Han knatade inte runt med revolvern på sig nej. Och han stod inte utanför Grand och väntade i två timmar, han gick ned till Tegnergatan 16 (Sigges lägenhet) och hämtade revolvern sen gick han tillbaka och resten vet vi (vi insatta).

Sannolikt är det Sucksdorffspickan vi pratar om.På drift sedan 77 i undre världen som betalning för knarkgodis.Sigges son gjorde för övrigt en prickfri ritning på det unika mönster som hölstret utgjorde.SC hade således den stora puffran i sin ägo tills CP la vantarna på den..sköt OP med den..och dumpade den sannolikt mellan Stockholm och Helsingfors.
Allt i Lars Tingströms skugga.
Citera
2013-02-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Precis vid 6:30 är det ju ljudcensurerat (förmodar att man nämner namnet på vittnet vid barackerna på Tunnelgatan), men jag antar att du menar om det stämmer att vittnet i förhören inte pekat ut CP som den som sprang förbi honom och sagt till förhörsledaren då han fått Petterssons bild framför sig att "nej den där skulle jag känt igen, det är ju Christer Pettersson"?

Ja, det kan man verkligen undra. Och om så är fallet, att det här vittnet, som GW påstår har sagt att han sett CP säkert femtio gånger under senaste halvåret så bestämt nekar till att det var han som sprang förbi honom där på Tunnelgatan så får man väl anse att det ger en högst tvivelaktig bild av att CP så bestämt skulle vara mördaren (eller iallafall ha varit den som sprang uppför Tunnelgatan = mördaren).

Så frågan blir ju: hur tillförlitligt är egentligen vittnet och de uppgifter GW hänvisar till?

Menar du knäppgöken Lars Jeppson?
Den gubben hade inte alla pållarna i stallet.
Citera
2013-02-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Exakt. Grejen är att jag inte känner igen uppgifterna från ngn bok eller liknande därför vore det ju intressant om någon annan källa än GWs uttalande.
Citera
2013-02-22, 23:24
Medlem
Citat:
Menar du knäppgöken Lars Jeppson?
Den gubben hade inte alla pållarna i stallet.
Inte första gången man hör att han skall vara lite suspekt. Något specifikt du syftar på eller tycker du bara att han gör ett allmänt dåligt dåligt intryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in