2013-02-01, 23:38
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Eller avlyssnad tfn eftersom O.P måste haft en viss kontakt med sin son om biobesöket.
Eller så kan dem haft "span" på Palme och sett att han inte hade livvakter när han gick till bion. Det talar dessutom för GWs teori om ett fåtal personer med polis/militär/säpobakgrund.
Citera
2013-02-01, 23:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Eller så kan dem haft "span" på Palme och sett att han inte hade livvakter när han gick till bion. Det talar dessutom för GWs teori om ett fåtal personer med polis/militär/säpobakgrund.
Vad jag förstått så avsa sig O.P livvaktsskydd för mordkvällen. Och då är inte tfn avlyssning främmande till att få info om hans ändrade planer om att gå på bio med sin son som han säkerligen haft kontakt med via tfn.
Citera
2013-02-02, 08:02
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Christer Pettersson mördade Olof Palme den 28 Februari 1986.

Mm, många efterblivna, bortgjorda och oinsatta personer tycker det. Det är bra att du med dina inlägg fortsätter visa att så är det.
Citera
2013-02-02, 09:08
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad jag förstått så avsa sig O.P livvaktsskydd för mordkvällen. Och då är inte tfn avlyssning främmande till att få info om hans ändrade planer om att gå på bio med sin son som han säkerligen haft kontakt med via tfn.
Dem hade ju inte behövt det alls. Hade dem bara haft span på Palmes hem hade de ju vetat att han inte hade livvaktsskydd. De kan ju stått där i evigheter och väntat på rätt tillfälle bara.
Citera
2013-02-02, 09:08
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Mm, många efterblivna, bortgjorda och oinsatta personer tycker det. Det är bra att du med dina inlägg fortsätter visa att så är det.
Var inte Christer Pettersson både skyhög och full precis innan mordet på Palme?
Citera
2013-02-02, 09:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nu var det några år sen jag läste om Palmemordet och jag minns att det framkom att två personer oberoende av varann gav C.P alibi.
De hade sett C.P på pendeltåget tiden för mordet men de två personerna avfärdades av polis som icke trovärdiga.
Citera
2013-02-02, 18:44
Medlem
Christer Pettersson har exakt noll alibi för mordet.
Enligt Svea Hovrätt föreligger det STOR sannolikhet att Christer Pettersson var den s.k Grandmannen.Grandmannen anses av de flesta vara liktydig med mördaren.

Pettersson ljög om sina förehavanden mordkvällen.Det är bevisat.

Man kan inte välja att bortse från faktamaterial ovan och fabulera ihop annat.
Pettersson hade TILLFÄLLE att mörda Palme.
Inte snack om någon annan sak..såtillvida man inte ägnar sig åt fria fantasifoster.
Citera
2013-02-02, 18:49
Medlem
Citat:

Att Pettersson initialt var ute efter amfetamin mordkvällen är icke omtvistat.
Jobbigt dock när Sigge C inte var hemma.Crille tvingades vänta på sitt godis.
Han väntade utanför biografen Grand.
Citera
2013-02-03, 08:14
Medlem
J.Ns avatar
En sak som sällan lyfts fram är följande.

De missbrukare av Petterssons sort jag har känt och träffat genom åren har ett antal saker gemensamma. Bland annat följande:

De har aldrig varit bra på att hålla käften och de har alltid haft en notorisk brist på pengar. De har i huvudsak umgåtts med andra missbrukare i samma situation.

50 miljoner, som belöningen var (inte en aning om den är något annat nu) om man hittade och fällde någon som skyldig har mig veterligen inte ens varit i närheten av att behöva betalas ut eller hänvisats till eller att någon berättat frivilligt saker om Christer Pettersson.

För mig är det därför helt osannolikt att en man som Pettersson inte har mängder av umgänge som gladeligen satt dit honom och cashat hem 50 miljoner så fort de någonsin kunnat, om de haft minst lilla bevis för att han faktiskt var skyldig. Hade det funnits info som var värd något så hade någon rätt snart pratat brevid mun på fyllan, även om de själva inte talade om det för polisen.

Att det däremot var någon som i en stressad situation påminde om Pettersson rent fysiskt kan jag mycket väl tänka mig och att Lisbeth Palme sett fel helt enkelt.

Men att en missbrukare med missbruksumgänge varit tyst nog för att inte åka dit mot 50 millar som någon av hans vänner haft finns inte.
Citera
2013-02-03, 11:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N

De missbrukare av Petterssons sort jag har känt och träffat genom åren har ett antal saker gemensamma. Bland annat följande:

De har aldrig varit bra på att hålla käften och de har alltid haft en notorisk brist på pengar. De har i huvudsak umgåtts med andra missbrukare i samma situation.

50 miljoner, som belöningen var (inte en aning om den är något annat nu) om man hittade och fällde någon som skyldig har mig veterligen inte ens varit i närheten av att behöva betalas ut eller hänvisats till eller att någon berättat frivilligt saker om Christer Pettersson.

För mig är det därför helt osannolikt att en man som Pettersson inte har mängder av umgänge som gladeligen satt dit honom och cashat hem 50 miljoner så fort de någonsin kunnat, om de haft minst lilla bevis för att han faktiskt var skyldig. Hade det funnits info som var värd något så hade någon rätt snart pratat brevid mun på fyllan, även om de själva inte talade om det för polisen.

Att det däremot var någon som i en stressad situation påminde om Pettersson rent fysiskt kan jag mycket väl tänka mig och att Lisbeth Palme sett fel helt enkelt.

Men att en missbrukare med missbruksumgänge varit tyst nog för att inte åka dit mot 50 millar som någon av hans vänner haft finns inte.
Jodå, det fanns polare till C.P som försökte komma åt de 50 mille.
T.ex vittnet Roger som gjorde bort sig på rättegång när han svamlade bort sig. Polis försökte banka in de rätta orden i Roger men han fick inte ihop sin story om att C.P var mördaren.
Citera
2013-02-03, 12:21
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Christer Pettersson har exakt noll alibi för mordet.
Enligt Svea Hovrätt föreligger det STOR sannolikhet att Christer Pettersson var den s.k Grandmannen.Grandmannen anses av de flesta vara liktydig med mördaren.

Pettersson ljög om sina förehavanden mordkvällen.Det är bevisat.

Man kan inte välja att bortse från faktamaterial ovan och fabulera ihop annat.
Pettersson hade TILLFÄLLE att mörda Palme.
Inte snack om någon annan sak..såtillvida man inte ägnar sig åt fria fantasifoster.

Christer stämmer egentligen inte in på nåt i gärningsmanna-profilen. Dessutom gick han som en skade-skjuten elefant. Vittnen som såg mördaren springa uppför trappan beskrev en mycket snabb och smidig gärningsman.
Citera
2013-02-03, 12:24
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N

Instämmer. Och detta gäller även polisspåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in