Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Som vanligt många fina matcher i Serie B kl 15:00 imorgon, lördag. Cagliari spelar på Del Duca mot Ascoli. Svår och tuff match. Kommer inte att vara briljans, men jag vill fan se helhjärtad inställning. Visst att Dessena och numera Melchiorri är borta för säsongen. Men vafan i helvet, grinta. In och kriga för fan.
...
Så Cagliari gör sig av med Conti och Cossu. Lagets härförare och hjärta. Bandiere!
Av alla spelarna på planen så var Canini den som spelat flest matcher för Cagliari, och han spelade fan för Ascoli.
Cagliari spelar menlöst och laget har fan ingenting i Serie A att göra.
Orkar inte kommentera matchen, men 2-0 till Ascoli efter första halvlek, direkt i andra utvisning och straffmål av Cagliari, som inte kan utnyttja överläget. Sconvolts borde fan ha ett kvartssamtal med spelarna.
Jag vill istället lyfta fram
Cacia, som gör två mål för Ascoli.
Grävde lite i arkivet..
Första gången jag nämnde Cacia var Fiorentina mot Rosenborg i UEFA-cupen 2008-02-14:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Fiorentina ställde nog upp med ett starkare manskap mot Rosenborg än vad Prandelli hade planerat. Vieri blev skadad någon dag före match, så Mutu var tvungen att spela. Donadel var avstängd och Liverani skadad.
Jag tror att Fiorentina var ganska nöjda med vinsten (0-1, Mutu). Tror inte att de tog ut sig alltför mycket, kampen om fjärdeplatsen i ligan är trots allt prioriterad. Jag läste igenom matchkrönikan på La Gazzetta, och det verkade som att Fiorentina hade bra kontroll på matchen. Man tog bl a ut Pazzini som visat god form på sistone och satte in Cacia i mitten av andra halvlek.
Prandelli har varit slug med sitt matchande under UEFA-cupen, tagit de poäng som de ska ta utan att direkt övertyga. Allt för att inte slita ut spelarna i onödan. Det gäller bara att inte vara för cool inför returen, Rosenborg har visat tidigare att de kan överraska ur underläge.
Sedan ett av mig från 2012-09-25:
”
I skuggan av Fiorentina – Juventus var det full omgång i Serie B. Vinnaren var Hellas Verona, som vann med 0-3 borta mot Varese. Alla målen gjorda av Daniele Cacia, som tidigare främst spelat i Piacenza. Hans första säsong i Hellas och han har redan gjort fem mål (alla målen gjorde i de tre senaste matcherna).
Både Sassuolo och Livorno spelade oavgjort medan Varese som sagt förlorade. Så nu är Hellas med på allvar igen…”
(FB) Allt om Calcio!
Men också ett träffande inlägg av den gode Stivali från 2013-08-24:
”
Visst måste väl Hussfelt ha blandat ihop Daniele Cacia med Nicola Caccia? När Cacia byttes in sade Hussfelt att det är en gammal klassisk Serie A-anfallare med näsa för mål som kom in för Verona. Men inte fan har väl Cacia gjort sådär jädra många mål i Serie A?
Både Caccia & Cacia spelade mycket med Piacenza med den skillnaden att Caccia skickade in mål för dem i Serie A medan Cacia väl snarare gjort mål i Serie B. Menar inte att totalsåga Hussfelt nu, tycker ofta att folk är orättvisa & överdrivet kritiska mot kommentatorer & experter, men nog gick det väl lite för fort där för Jesper?
Enligt statistiken på Hellas Veronas hemsida så har Daniele Cacia bara gjort 2 mål totalt i Serie A, dessa kom för Lecce 08/09. Tror nog inte att både jag & hemsidan är ute på cykeltur här. Därmed inte sagt att Cacia är någon dålig spelare, han vann skytteligan i Serie B förra säsongen.
Men Cacia är inte Caccia. ”
(FB) Allt om Calcio!
För Cacia har visserligen spelat i Serie A för Fiorentina, Lecce, Hellas samt hade kontrakt med Bologna under våren 2015 men spelade nog ingen match? Men det är i Serie B han är kung. Cacia har nu gjort 115 mål i Serie B. Av de nu aktiva spelarna är det endast Tavano som gjort några fler mål, men han är fyra år äldre. Och det finns inget som tyder på att Cacia ska spela i Serie A i framtiden, eller att han inte kan fortsätta att göra mål i Serie B. Han kommer att fortsätta att härja och göra mål i Serie B. Vackert så!
Skrev 2015-12-18 ett inlägg om Granoche, som också är en Serie B-hjälte:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
...
Modena besegrade Salernitana med 2-0. Granoche gjorde mål. Igen...
Om jag har förstått det rätt så är han den utlänning som gjort flest mål i Serie B genom tiderna. Fantastiskt onödig statistik som dock på något vis karakteriserar honom som spelare. Var 24 år då han kom till Italien, och har tillbringat tre säsonger i Serie A, men lyckas bäst i Serie B.
Samtidigt ligger han såklart under hjältar som Tavano, Cacia, Caracciolo, Vantaggiato, Calaiò, Sansovini och Sforzini, som även de fortsätter att leverera.
Men enligt den något ouppdaterade listan på Wiki så ligger han på plats 48 genom tiderna. Dock bästa icke-italienaren!
https://it.wikipedia.org/wiki/Classifica_dei_marcatori_della_Serie_B