2016-01-09, 13:29
Medlem
intensifieras avatar
Carlo Laudisa på Gazzetta dello Sport påstår att Augustinsson är klar för Palermo:
https://twitter.com/carlolaudisa/status/685776177567535104
Citera
2016-01-09, 16:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker det känns som att den dagen redan kommit. I vanliga fall håller jag alltid tummarna för roma. Nu utan totti på planen i flera månader är det noll,zip, nada. Jaha så borell har lyckats ta sig upp ett steg. Det var ju fan. Jag ska såklart ge det en chans då jag alltid lyssnat på calciomania, men det var som bäst och dynamiskt när det var gusten,birro, wilbacher. Risken är att det blir för få röster och att det dras ner i en sportchefsgyttja i serie b som det brukar göra med borell. Dessutom kryddat med en massa fantasipåståenden om allt möjligt.

Det blev rätt nördigt kan vi konstatera men jag gillar't. Borell och Wilbacher passar bättre ihop, Gusten var ju rätt bra men det var lite för stor skillnad på hur mycket man bottnade i den italienska fotbollen, han och Wilbacher emellan. Dessutom slängde han sig med något konstigt stockholmstugg som i alla fall fick en som mig som inte är bekant med det där att få tankarna på nåt alkishäng på söder eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Carlo Laudisa på Gazzetta dello Sport påstår att Augustinsson är klar för Palermo:
https://twitter.com/carlolaudisa/status/685776177567535104

Tydligen kräver danskarna mer pengar har det kommit fram. Intressant att Palermo har riktat stjärnkikaren mot Norden så tydligt det senaste. Zamparini himself var ju djupt besviken att man inte lyckades plocka Simon Gustafsson.
Citera
2016-01-09, 16:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det blev rätt nördigt kan vi konstatera men jag gillar't. Borell och Wilbacher passar bättre ihop, Gusten var ju rätt bra men det var lite för stor skillnad på hur mycket man bottnade i den italienska fotbollen, han och Wilbacher emellan. Dessutom slängde han sig med något konstigt stockholmstugg som i alla fall fick en som mig som inte är bekant med det där att få tankarna på nåt alkishäng på söder eller liknande.

Tydligen kräver danskarna mer pengar har det kommit fram. Intressant att Palermo har riktat stjärnkikaren mot Norden så tydligt det senaste. Zamparini himself var ju djupt besviken att man inte lyckades plocka Simon Gustafsson.
Jag vet inte riktigt. Ibland känns det som att han inte kan något om fotboll. Själva spelet på planen. Det mesta är "fint" och "självklart" utan förklaring. Aldrig något om taktik eller spelares egenskaper. Och han drar in Wilbacher i den här gyttjan. Det känns som att Borell hade kunnat läsa på ett tag om NHL, inte se en enda match, och sen klarat sig lika bra där. Dvs dra lite historier om geografi, ägarna och sportcheferna, någon rivalitet och en konspirationsteori om något samarbete som gör att ett lag byter stad. Helt utan att ha något bevis på det.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-01-09 kl. 16:59.
Citera
2016-01-09, 20:46
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt. Ibland känns det som att han inte kan något om fotboll. Själva spelet på planen. Det mesta är "fint" och "självklart" utan förklaring. Aldrig något om taktik eller spelares egenskaper. Och han drar in Wilbacher i den här gyttjan. Det känns som att Borell hade kunnat läsa på ett tag om NHL, inte se en enda match, och sen klarat sig lika bra där. Dvs dra lite historier om geografi, ägarna och sportcheferna, någon rivalitet och en konspirationsteori om något samarbete som gör att ett lag byter stad. Helt utan att ha något bevis på det.

Haha summerar Borell ganska bra. Även om jag gillar karln! Förresten, dom svamlade nått om Romas nya arena och att den inte skulle bli klar inom 10 år! Någon som sitter på mer info om detta?
Citera
2016-01-09, 20:53
Medlem
tjenaretjenares avatar
Kan inte med Borell jag tycker det är en tillgjord tölp som är ett vandrande konstprojekt med någon sorts femtioårskris som han inte har någon aning om hur han ska bemästra. Han försöker att bemästra det på så vis att blir till en blandning där han ena stunden tror att han är en hiphopare från förorten och i andra stunden bli till en vilsen filosof som sitter i Hammarbyhamnen och röker cigarr.
Citera
2016-01-09, 21:42
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Ska man fördjupa sig i taktik & sekvenser på planen så måste man ha tillgång till TV-bilder, eller att det sker i skrift med teckningar som kräver utrymme, eller att det bakas in i matchreferat. Inget av detta sysslar väl Borell med. Det är inte hans nisch. Spelares egenskaper pratar han däremot ofta om. Han kan såklart fotboll mycket bra ur åskådarperspektiv. Så extremt komplicerat är inte fotboll. Har man följt sporten ingående i några år så har man hyfsad koll på det grundläggande. Eftersöker du ingående expertanalyser så är det väl snarare de som varit aktiva inom proffsfotboll som ska stå för det.
Citera
2016-01-09, 23:02
Medlem
myskankans avatar
Il Fenomeno Vero, Del Piero, ryktas få en roll i Mallorca. Han har kompisar i NBA som tydligen äger den klubben.

Men vi tittar till hans mål istället.

https://www.youtube.com/watch?v=M29L6-IGJss

Ja, jag älskar den... målen, musiken. Underbart.
Citera
2016-01-09, 23:30
Medlem
myskankans avatar
Lite bilder från Derby Della Lanterna.

http://www.ultras-tifo.net/images/stories/2016/1/Genoa-Sampdoria/Genoa-Sampdoria-6.jpg

http://www.ultras-tifo.net/images/stories/2016/1/Genoa-Sampdoria/101.jpg

http://www.ultras-tifo.net/images/stories/2016/1/Genoa-Sampdoria/Genoa-Sampdoria-1.jpg
Citera
2016-01-09, 23:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Någon som vet vart man kan få tag på gamla club calcioprogram? Saknar det.
Citera
2016-01-10, 04:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ska man fördjupa sig i taktik & sekvenser på planen så måste man ha tillgång till TV-bilder, eller att det sker i skrift med teckningar som kräver utrymme, eller att det bakas in i matchreferat. Inget av detta sysslar väl Borell med. Det är inte hans nisch. Spelares egenskaper pratar han däremot ofta om. Han kan såklart fotboll mycket bra ur åskådarperspektiv. Så extremt komplicerat är inte fotboll. Har man följt sporten ingående i några år så har man hyfsad koll på det grundläggande. Eftersöker du ingående expertanalyser så är det väl snarare de som varit aktiva inom proffsfotboll som ska stå för det.
Nej ,varför skulle man behöva visa det på bild? Har man följt sporten grundläggande i några år förstår man vad de menar utan bilder .Jag behöver inte ingående expertanalyser, men jag vill ha ett snack om vad som händer på planen. Eftersom inget annat program löpande följer serie a vill jag åtminstonde inte ha borell-nischen på det. Det finns inte ens en studio på viasat vad jag kan se.
Citera
2016-01-10, 04:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Någon som vet vart man kan få tag på gamla club calcioprogram? Saknar det.
Det fanns på tv4 play för någon månad sen. Ska rota fram det imorgon. Jag saknar det också. Med club calcio hade borell kunnat åka runt på adriatiska kusten och konspirera och jag hade ändå fått mitt veckosnack om fotboll.
Citera
2016-01-10, 07:10
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Nej ,varför skulle man behöva visa det på bild? Har man följt sporten grundläggande i några år förstår man vad de menar utan bilder .Jag behöver inte ingående expertanalyser, men jag vill ha ett snack om vad som händer på planen. Eftersom inget annat program löpande följer serie a vill jag åtminstonde inte ha borell-nischen på det. Det finns inte ens en studio på viasat vad jag kan se.

Visst kan det gå, men jag ser faran i att det blir smärtsamt tydligt att programmet är en halvmesyr/kompromiss/nödlösning. Det är ytterst viktigt att man bygger med det material man har tillgång till. Så fort man som tittare får känslan av att de hellre skulle haft TV-bilder om de bara fått det, så faller det. Man ska aldrig blotta vad som saknas. Det blir direkt smärtsamt när de i Euro Talk visar Youtube-klipp! Herrejävlar alltså! Kan det bli tydligare att sådana bilder inte skulle varit deras förstaval om resurser funnits?

Som när Eurosport gjorde något program om legender, men de hade inga matchbilder utan man fick bara se bilder från träningar! Så när kommentatorn pratade om vilka mål Van Basten gjort så fick man se honom joggandes i träningsoverall på träning! Där måste ju någon sätta ner foten & påpeka att det är för dåligt helt enkelt & man lika gärna kan skita i det istället för att skämma ut kanalen.

Att hålla på med taktiktavla i ett program som sänds som podcast (Martin Åslund i Euro Talk alltså) måste vara det mest korkade jag sett i TV-väg. Det är ju total härdsmälta! Antingen gör man ju radio eller så gör man det inte. Antingen har man TV-bilder eller så har man det inte. Men visst, du har rätt i att det går säkert att snacka taktik även i radio & matchsekvenser även utan bilder, men då gäller det att inte hamna på hal is. Man ska aldrig blotta vad som saknas. Man kan göra ett provsmakarprogram om cider, men så fort man blottar att man egentligen ville ha champagne så faller det ju.
Senast redigerad av Stivali 2016-01-10 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in