Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Nej ,varför skulle man behöva visa det på bild? Har man följt sporten grundläggande i några år förstår man vad de menar utan bilder .Jag behöver inte ingående expertanalyser, men jag vill ha ett snack om vad som händer på planen. Eftersom inget annat program löpande följer serie a vill jag åtminstonde inte ha borell-nischen på det. Det finns inte ens en studio på viasat vad jag kan se.
Visst kan det gå, men jag ser faran i att det blir smärtsamt tydligt att programmet är en halvmesyr/kompromiss/nödlösning. Det är ytterst viktigt att man bygger med det material man har tillgång till. Så fort man som tittare får känslan av att de hellre skulle haft TV-bilder om de bara fått det, så faller det. Man ska aldrig blotta vad som saknas. Det blir direkt smärtsamt när de i Euro Talk visar Youtube-klipp! Herrejävlar alltså! Kan det bli tydligare att sådana bilder inte skulle varit deras förstaval om resurser funnits?
Som när Eurosport gjorde något program om legender, men de hade inga matchbilder utan man fick bara se bilder från träningar! Så när kommentatorn pratade om vilka mål Van Basten gjort så fick man se honom joggandes i träningsoverall på träning! Där måste ju någon sätta ner foten & påpeka att det är för dåligt helt enkelt & man lika gärna kan skita i det istället för att skämma ut kanalen.
Att hålla på med taktiktavla i ett program som sänds som podcast (Martin Åslund i Euro Talk alltså) måste vara det mest korkade jag sett i TV-väg. Det är ju total härdsmälta! Antingen gör man ju radio eller så gör man det inte. Antingen har man TV-bilder eller så har man det inte. Men visst, du har rätt i att det går säkert att snacka taktik även i radio & matchsekvenser även utan bilder, men då gäller det att inte hamna på hal is. Man ska aldrig blotta vad som saknas. Man kan göra ett provsmakarprogram om cider, men så fort man blottar att man egentligen ville ha champagne så faller det ju.