2016-04-09, 23:18
Medlem
Inför finalen i Coppa Italia ser jag inte att Milan kommer att bli starkare. Tvärtom kan väl Chiellini komma tillbaka för Juventus?

Senaste åtta matcherna har tydligen resulterat i åtta förluster för Milan. Om inte internet ljuger för mig...

https://pbs.twimg.com/media/CfoQ0DJWEAAOv4l.jpg:large

Oavsett hoppas jag njuta av Napoli mot Hellas imorgon, även om det mesta tyder på att jag missar det. Vaffanculo.
Citera
2016-04-10, 23:14
Medlem
snillet_1s avatar
Palermo inkasserar ännu en pinsam storförlust och ligger numera på nedflyttningsplats. Jag hoppas de åker ner, lag som Carpi och Frosinone är åtminstone värdiga i sin dålighet. Palermo är bara tragiska. Palermo-ultras slogs på barer, kastade in fyrverkerier & stolar på planen... En klubb i kris.

Och på annat håll ser vi Ranieri-styrda Leicester trumma på. Det mesta tyder på att de tar ligatiteln. Så ofattbart. Ranieri har ju alltid varit den ultimata förloraren (men också en sann gentleman, icke att förglömma) och nu tar han istället den omöjliga segern! Vilken knäpp på våra näsor.

https://www.youtube.com/watch?v=PMN_8-S3UHU
Senast redigerad av snillet_1 2016-04-10 kl. 23:21.
Citera
2016-04-11, 04:02
Medlem
Klopeks avatar
Milan - Juventus

Efter matchen. Det märktes att Juventus saknade kreativitet där framme när Dybala är borta, i längden kan det bli kostsamt men som tur har vi lite försprång mot Napoli. Som tur hade vi en viss Pogba som var på spelhumör och har varit det senaste månaden, utan honom i denna matchen förmodligen poängtapp och det hade slutat 1-1. Pogba var helt avgörande offensivt sätt denna matchen. Kunde med lite tur också fått in frisparksskottet och hade då blivit 2-måls skytt.

Morata helt jäkla värdelös förutom en assist till Mandzukic. Märks att Morata vill ha ytor, funkar fint i CL där inte Juve är spelförande mot bättre motstånd men i spelförande lag som det blir i alla matcher i Serie A är han värdelös, borrar ner huvudet och springer rakt in i motståndaren.

Nästa säsong:

Ut: Morata

In: Ny teknisk anfallare

som det är nu har vi en kreativ, dybala och 3st straffområdes spelare.

Khedira var avstängd efter rött kort och snack med domaren förr förra matchen, fick 2 matchers och detta var andra matchen därav ingen Khedira på plan. Det märktes att han var borta, Asamoah är helt ur slag, var helt under isen under matchen och var bara en alibispelare. Förvånad att inte allegri väljer Lemina istället för Asamoah, han har visat sig vara duktig. Eller annars Sturaro men Lemina i första hand som är bättre offensivt.

Försvaret märktes inte att chiellini var borta förutom att det var väl Rugani som missade markera Alex på Milans mål när Alex fick stå helt fri och vräka sig fram och göra mål. Annars en stabil insats av Rugani som förmodligen lär vara ordinarie i Italiens landslag vid nästa VM.

Milan var förvånansvärt bra men det är i sådana här matcher Milan tänder till, tabellen spelar ingen roll i sådana här matcher. Minns det var jävligt tajt första matchen också Juventus vann den matchen med 1-0 hemma i Turin med nöd och näppe och Milan tryckte på, på slutet. Hade Milan spelat på samma sätt genom hela säsongen som mot Juventus i båda möten så hade Milan legat som 2a eller 3a. Det är inte mot Juventus Milan ska vinna för att ligga högt upp det är mot de små lagen tråkigt att dom inte fattat det.

Bäst i Juventus:

Buffon (flera klassräddningar)
Pogba finns inte så mycket att säga
Mandzukic sliter och sliter och gör ett viktigt mål
Citera
2016-04-11, 04:08
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inför finalen i Coppa Italia ser jag inte att Milan kommer att bli starkare. Tvärtom kan väl Chiellini komma tillbaka för Juventus?

Senaste åtta matcherna har tydligen resulterat i åtta förluster för Milan. Om inte internet ljuger för mig...

https://pbs.twimg.com/media/CfoQ0DJWEAAOv4l.jpg:large

Oavsett hoppas jag njuta av Napoli mot Hellas imorgon, även om det mesta tyder på att jag missar det. Vaffanculo.

Chiellini borta ca 20 dagar och det var för en vecka sedan den info fanns ute så han lär vara tillbaka. Tyvärr har han skadat sig direkt när han kommer tillbaka och det har hänt 3-4 matcher på raken nu.

En annan sak, Bonucci är avstängd (dragit på sig för många gula) i finalen mot Milan. Därför blir Chiellini ännu mer viktig. I värsta fall kan både Bonucci och Chiellini missa finalen. I ett sådant scenario överges 3-backs linjen. Funkar om en av dessa är borta för då tar Rugani en plats men 2st är en för mycket speciellt iomed att Caceres är långtidsskadad så börjar det bli brist på innerbackar.

Caceres kan ju användas som både innerback i fyrbackslinje och i 3-backslinje men också som högerback.
Citera
2016-04-11, 15:46
Medlem
Palermo är patetiska, men ingen fara för Zamparini har en plan. Han sparkar tränaren...

*

Citat:
...
Napoli mot Hellas:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12998449_1001692463248166_4000073984332970252_n.jp g?oh=620a3e9a5bc0870d6ab5e8115e80aaa0&oe=577CFD7F

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/12932588_1001692513248161_817947058000452167_n.jpg ?oh=0bdf88f66a584e4ad86de70bf51f4277&oe=57793791

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12936736_1001561949927884_943018417583454554_n.jpg ?oh=e932c8e0ead5b324fea61d75032a3bca&oe=57B47C52

*

Milan mot Juventus, där samtliga applåderade:
http://www.ilcalciomagazine.it/wp-content/uploads/2016/04/San-Siro-Maldini-VIDEO.jpg

Dessutom fick Christian Maldini vara kapten i en vänskapsmatch mot Novara:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12928358_1144473272237738_8227621879982894817_n.jp g?oh=2fb07819fba9f485c15020321b83458c&oe=5789E131

PS

Ascoli mot Cagliari:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12993544_1001085473308865_1053359010615052667_n.jp g?oh=cbad03592724eda9f7b32daea8fe251c&oe=5777E672
Citera
2016-04-12, 09:19
Medlem
Citat:
Palermo är patetiska, men ingen fara för Zamparini har en plan. Han sparkar tränaren...
...
Vilket även Berlusconi gjorde... Brocchi tar över.
Citera
2016-04-12, 14:52
Medlem
snillet_1s avatar
Efterblivet beslut. Mihajlovic har inte varit lysande, men ej heller dålig. Milan hade mått bra av kontinuitet på tränarpositionen. Det finns ju ingenting som talar för att Brocchi skulle vara bättre.
Citera
2016-04-12, 16:40
Medlem
Zlatan.s avatar
Berlusconi förtjänar att hängas
Citera
2016-04-12, 23:34
Medlem
12:e april minns vi alla eftersom det var då Gigi Rivas Cagliari erövrade den historiska lo Scudetto.

Något mänskligheten minns och hyllar. Nu samlas vi kring Ranieris möjlighet till en liknande titel, om än kanske intre riktigt lika stor. Som vi alla kommer att komma ihåg och minnas. Men titeln måste bärgas.

Samtidigt lyfter jag fram en annan sida...

Graziano Mesina, Grazianeddu! En bandit och hjälte. Blev dömd första gången 1956, och blev en berömd bandit under 1960-talet. Inte minst för sina spektakulära rymningar...

Han blev ännu mer en hjälte då han lyckades få en kidnappad pojke frigiven...

Och då Cagliari erövrade lo Scudetto florerade många vittnen om hur Mesina såg matcherna på plats, bl a utklädd till kvinna....

Feltrini ville att Sardinien skulle bli Europas Cuba., och han ville ha Mesina som en Castro. Men Mesina tacade klokt nog nej...

Samtidigt som vi hyllar Cagliari så skäms vi lite över att Grazianedda nu idag riskerar 26 år i fängelse för att ha byggt upp en kriminell organisation.
Citera
2016-04-13, 21:07
Medlem
Fem förluster på de senaste åtta matcherna och uselt spel utan någon struktur eller tanke. Rastellis Cagliari imponerar inte och diskussionen om hans efterträdare har börjat blossa upp. Gasperini är en stark kandidat.

På tal om tränare, så står Milans fans bakom Mihajlovic. Dock tyckte Boatengs fästmö att det blir bättre utan honom. På vilket Mihajlovic svarade:

"Io non sono razzista, ma penso che le donne non dovrebbero parlare di calcio perché non sono adatte".

Skön juggestil som nog fungerar hyfsat I Italien, medan det hade blivit ett ramaskrik I Sverige. Men samtidigt är det inte mot de relativt insatta, och alltid vackra, kvinnor som är med i diverse fotbollsprogram, utan mot en twittrande flickvän till en spelare som han riktade sig.
Citera
2016-04-14, 22:56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Fem förluster på de senaste åtta matcherna och uselt spel utan någon struktur eller tanke. Rastellis Cagliari imponerar inte och diskussionen om hans efterträdare har börjat blossa upp. Gasperini är en stark kandidat.

På tal om tränare, så står Milans fans bakom Mihajlovic. Dock tyckte Boatengs fästmö att det blir bättre utan honom. På vilket Mihajlovic svarade:

"Io non sono razzista, ma penso che le donne non dovrebbero parlare di calcio perché non sono adatte".

Skön juggestil som nog fungerar hyfsat I Italien, medan det hade blivit ett ramaskrik I Sverige. Men samtidigt är det inte mot de relativt insatta, och alltid vackra, kvinnor som är med i diverse fotbollsprogram, utan mot en twittrande flickvän till en spelare som han riktade sig.
Jo, visst har dom lite koll, och även spelarfruarna. Annars brukar man ju här i Svedala inte ha mycket till övers för Le veline och andra snygga italienskor kring fotbollen. Bakom det ligger reguljär kärringavundsjuka och lite fördomar - blott Sverige svenska feminister har.
Citera
2016-04-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, visst har dom lite koll, och även spelarfruarna. Annars brukar man ju här i Svedala inte ha mycket till övers för Le veline och andra snygga italienskor kring fotbollen. Bakom det ligger reguljär kärringavundsjuka och lite fördomar - blott Sverige svenska feminister har.

Jag kan hålla med, och inte sällan balanserar de upp de relativt nördiga experterna samt vågar ställa de raka och enkla frågorna till tränarna, utan att först behöva briljera med sin egna kunskap.

Och låt mig först konstatera att jag gillar spelare och tränare som har åsikter om calcio. Men jag föraktar de runt omkring som försöker hävda sig enbart för att de står nära en spelare. Och i vissa fall även spelaren själv då han drar ned nivån till avloppen likt t ex Icardi. Twitter och ny media har gjort detta pinsamt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in