Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
...
Och rimligen ser vi nu alla fram emot lördag kl 15:00 då Cagliari möter Avellino.
...
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12033235_423457434524613_2566167933330841402_n.jpg ?oh=75e7ffbdd2a5c6206a85d04db53fc735&oe=56A9ABAE
Uppställningarna:
CAGLIARI (4-3-1-2): Storari; Balzano, Salamon, Capuano, Pisacane; Dessena, Di Gennaro, Deiola; Farias; Sau, Melchiorri. (Cragno, Krajnc, Murru, Munari, Fossati, Joao Pedro, Tello, Giannetti, Cerri). All. Rastelli.
AVELLINO (4-3-1-2): Frattali; Nica, Biraschi, Ligi, Visconti; Gavazzi, Arini, Bastien; Insigne; Mokulu, Trotta. (Offredi, Nitriansky, Giron, Chiosa, Rea, Zito, Soumarè, Jidayi, Tavano). All. Tesser.
Murru på bänken. Med all rätt. Det var han som orsakade den relativt onödiga frisparken som låg bakom poängförlusten den senaste matchen, då matchen egentligen var slut. Och uppenbart en mindre bra insats i stort. Han kan bli riktigt bra, men behöver ta steget nu.
Ca 30 grader och såklart vackert väder på den vackra ön. Stream med ljud men utan kommentator. Härligt.
Cagliari dominerade såklart. Ökade tempot i mitten av första halvleken och skapade en rad chanser där t ex Melchiorri missade öppet mål. Men strax därefter spelar Farias snyggt fram till
Sau som enkelt placerar in den. Mer än misstänkt offside...
Tre matcher, och Sau har gjort mål i alla tre. Så ska han leda Cagliari tillbaka till Serie A.
Melchiorri gjorde mål i inledningen av andra halvlek, och då kom Murru in istället för Pisacane, (som kom från Avellino och har imponerat på fansen med sin inställning). Även Deiola kom in för Farias mot slutet. Sista bytet var Fossati in för Di Gennaro.
Jag gillar verkligen Di Gennaro. En klok och skicklig spelare som imponerat på mig.
Avellino kvitterade mot slutet och tryckte på. Samtidigt som de öppnade sig för kontringar...
Avellinos Trotta var såklart ett hot, och Avellino som lag bjöd absolut upp till kamp. En riktigt bra match av ganska hög kvalitet och underhållningsvärde. Cagliari var så bra som jag hoppades att de skulle vara. Finns fan inga enkla matcher i Serie B.
Livorno leder Serie B efter tre omgångar med 9 poäng, Cagliari skuggar med 7 poäng...