2016-04-06, 02:39
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
För 15 år sedan hade Mancini precis slutat, men man hade fortfarande tior som Baggio, Zola, Del Piero och Totti... Och man hade målskyttar som Vieri, Pippo, Montella, Luca Toni och talangen Gilardino som väntade på sin chans...

Alla ovanstående och många fler... Och idag är gli Azzurri som bäst Insigne och El Shaarawy. Om nu Conte vågat spela dem tillsammans. Ingen stjärnglans precis...

Samtidigt är det såklart mindre smart att spela Motta och Montolivo tillsammans utan någon riktig spelfördelare. Smarta spelare men inte de snabbaste, och framförallt behövs en Verratti i sammanhanget.

Oavsett så tror jag att det kan bli bra. Men gli Azzurri har inte råd med skador på nyckelspelare. Backlinjen ska vara intakt och bygga på Juventus. Verratti ska spela, och det bör även Insigne göra. Men anfallet är svagt.

Men Italien vet vad Ibra kan göra, och har stor respekt för Belgien. Många är inställda på att åka ut i gruppspelet, och några tror att man kan ta sig vidare men inte särskilt långt. Det är ett lag som definitivt slår underifrån...

Jag var också inne på det i ett inlägg tidigare som du även kommentera angående Italien och deras akilleshäl, anfallet. Tycker att det är skandal att inte kunna vaska fram nya stjärnor i anfallet för Italiens räkning. Det känns lite som det blir formen som avgör vilka det blir i anfallet. Målvakt + backlinje är given. Innermittfält i princip givet också, frågan är vilka som får bänkplats bara. Yttrar har jag ingen bra koll på förutom Darmian , lite tunt på yttrar i 3-5-2 med kvalité enligt mig och det är vad vi får gå eftersom det är conte som tränar laget.

Angående skador, Chiellini är skadad konstant nuförtiden. Spelar en halvlek utgår skadad, borta x antal dagar/veckor och åter samma visa han måste repa sig. Han måste med till EM. Enligt mig kört på förhand om någon av de tre musköterna i juve blir skadade och inte kan följa med till EM, så viktig är den 3-manna samspelta backlinjen från juventus för italiens räkning.

Skulle Marchisio - Pirlo - Veratti funka på mitten i 3-5-2?

Ska jag vara ärlig har jag dålig koll på Veratti men vet att han är en Pirlo-typ dock inte lika fina smörpassningar som Pirlo (vem har det) men Veratti är istället en mycket snabbare spelare. Så frågan är om man kan ha Veratti och Pirlo på plan samtidig eller om det blir för obalanserat.

Jag menar är De Rossi i Roma bänkad eller vad är det frågan om, för han spelar ju aldrig? Håller han inte ens för Serie A spel i Roma så undrar jag vad han ska göra i EM för Italien, bänkplats?

Veratti och Marchisio är givna på mittfältet åtminstone, vem som än som ska spela med dem tre på innermittfältet så får det bli en spelare som balanserat ihop det bra med dem två.

Förövrigt så har Italien tre spelare som kan spela regista: Marchisio, Pirlo, Veratti.

även om Marchisio inte lär spela som det då de två ovan nämnda gör det bättre så han kommer ju spela bredvid. Men är det något Italiens landslag är bortskämda med är det en bra målvakt, backlinje och tre grymma regista.

Just det, vad för position har montolivo i Milan? Säg inte regista vilket jag tror för då är han ju överflödig.

Angående motta glömde jag av i skrivhetens hetta. Motta, Pirlo/Veratti - Marchisio där har vi det!

Eller De rossi istället för Motta. Men vet ju ej om de rossi är död eller inte.

Förövrigt så tycker jag De Rossi ALLTID ser bakfull ut. Ser ju ut som han supit dagen innan varje jävla match haha
Senast redigerad av Klopek 2016-04-06 kl. 02:43.
Citera
2016-04-06, 02:55
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Jag håller med i stort.

Och laget som Conte ställer upp med i vänskapsmatcherna kan vara bra i vänskapsmatcher, trots att det är mot bästa möjliga motstånd. Bygger på gli Azzurris styrkor, dvs inställning, taktiskt kunnande och spela som ett lag.

Men i stora matcher krävs stora spelare. Briljans och utstrålning.

Verratti och Insigne är viktiga. Spelare som kan skapa något ur ingenting. Som kan bryta mönstret och briljera (Pirlo & Giovinco borde dock vara med i truppen, åtminstone som back up). Gli Azzurri har tidigare visat (VM 2006!) att man kan göra mål utan att förlita sig på en fantastisk målskytt, men det hade onekligen varit bättre med minst en pålitlig målskytt av världsklass längst fram.

Giovinco vet jag inte vad han ska göra i Italiens trupp, blir osynlig direkt när han spelar som en av två forwards såg detta under de säsonger gio var i juve och det var katastrof. Och eftersom conte lär köra 3-5-2 finns det ingen plats för gio. En sak om conte hade lirat 4-3-3 då hade gio men även berardi funkat på en kant där framme.

Vad sägs om Zaza och någon mer kreativ spelare bredvid honom. Ser lite likheter med gamla goa vieri och Zaza liksom en bomber som häver sig fram bara bombar in bollen i mål, lite samma driv med bollen de två också.
Citera
2016-04-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Jag var också inne på det i ett inlägg tidigare som du även kommentera angående Italien och deras akilleshäl, anfallet. Tycker att det är skandal att inte kunna vaska fram nya stjärnor i anfallet för Italiens räkning. Det känns lite som det blir formen som avgör vilka det blir i anfallet. Målvakt + backlinje är given. Innermittfält i princip givet också, frågan är vilka som får bänkplats bara. Yttrar har jag ingen bra koll på förutom Darmian , lite tunt på yttrar i 3-5-2 med kvalité enligt mig och det är vad vi får gå eftersom det är conte som tränar laget.

Angående skador, Chiellini är skadad konstant nuförtiden. Spelar en halvlek utgår skadad, borta x antal dagar/veckor och åter samma visa han måste repa sig. Han måste med till EM. Enligt mig kört på förhand om någon av de tre musköterna i juve blir skadade och inte kan följa med till EM, så viktig är den 3-manna samspelta backlinjen från juventus för italiens räkning.

Skulle Marchisio - Pirlo - Veratti funka på mitten i 3-5-2?

Ska jag vara ärlig har jag dålig koll på Veratti men vet att han är en Pirlo-typ dock inte lika fina smörpassningar som Pirlo (vem har det) men Veratti är istället en mycket snabbare spelare. Så frågan är om man kan ha Veratti och Pirlo på plan samtidig eller om det blir för obalanserat.

Jag menar är De Rossi i Roma bänkad eller vad är det frågan om, för han spelar ju aldrig? Håller han inte ens för Serie A spel i Roma så undrar jag vad han ska göra i EM för Italien, bänkplats?

Veratti och Marchisio är givna på mittfältet åtminstone, vem som än som ska spela med dem tre på innermittfältet så får det bli en spelare som balanserat ihop det bra med dem två.

Förövrigt så har Italien tre spelare som kan spela regista: Marchisio, Pirlo, Veratti.

även om Marchisio inte lär spela som det då de två ovan nämnda gör det bättre så han kommer ju spela bredvid. Men är det något Italiens landslag är bortskämda med är det en bra målvakt, backlinje och tre grymma regista.

Just det, vad för position har montolivo i Milan? Säg inte regista vilket jag tror för då är han ju överflödig.

Angående motta glömde jag av i skrivhetens hetta. Motta, Pirlo/Veratti - Marchisio där har vi det!

Eller De rossi istället för Motta. Men vet ju ej om de rossi är död eller inte.

Förövrigt så tycker jag De Rossi ALLTID ser bakfull ut. Ser ju ut som han supit dagen innan varje jävla match haha

Starka natt-inlägg.

Försvaret ska bygga på Juventus, och anfallet är tunt. Men mittfältet finns det många möjligheter med.

Jag ser helst att det bygger på Verratti och Marchisio. Pirlo är dock kanske bäst, men jag ser honom gärna som en nestor på bänken. Motta eller Montolivo kan komplettera. Och precis som du säger så är Montolivo inte längre en regista som bygger upp anfallen. Utan han är duktig på att läsa spelet, bryter motståndarens passningar och har en känslig fot.

Fördelen med De Rossi är att han ger en extra dimension i det taktiska spelet. Han kan ta steget ned till försvaret och därmed förändra förutsättningarna fullständigt utan att ha behövt göra något byte. Men även han får lida av att det var Totti och De Rossi som sparkade Spalletti senast.

Det finns andra intressanta spelare som skulle kunna nämnas, men detta borde vara huvudalternativen på mitten enligt mig. Sedan kan man diskutera var gränsen går. Candreva är ett naturligt byte om man vill stärka offensiven t ex. Allt beroende på hur matchen utvecklar sig och vem som är motståndare.

Contes styrka ligger dock i att välja ett lag och motivera dem. Han är en vinnare och pådrivare. Inga jävla hedersamma förluster. Men samtidigt inte en mästare i att utnyttja nyanser och möjligheter.

Och sjävklart beror valet av mittfältare på hur man exakt formerar försvar och anfall. Jag ser som sagt gärna Insigne och El Shaarawy i anfallet. Även om jag också vill ha en prima punta av klass.
Senast redigerad av Brille68 2016-04-06 kl. 19:51.
Citera
2016-04-06, 20:30
Medlem
Buffon är såklart nummer ett. Donnarumma är framtiden, men Sirigu är nummer två...

Och det känns bättre än då Marchetti var nummer två under VM 2010. Trots att han då spelade i Cagliari...

Vad folk inte riktigt lyckas förstå är detta med att ett klubblag är landslag. Malmö FF är nästan samma för Skåne, men Cagliari är det definitivt för Sardinien.

Zola hade aldrig spelat för Cagliari, men tackade nej till jävligt många rubler i Chelsea för att åka till Cagliari för att hämta upp dem från Serie B.

Inte heller Sirigu har någonsin spelat för Cagliari. Båda är födda i Nuoro. Klassiskt sardisk stad uppe i bergen som vaktar på den speciella kultur som härskar på ön. På tal om kultur så har jag nämnt Grazia Deledda som var den andra kvinnan, efter Lagerlöf, som fick nobelpriset i Litteratur. Av nutida författare från Nuoro kan jag rekommendera Fois. Alla tre ovanstående finns på svenska, och jag har läst det mesta de har skrivit. Men jag är en bokmänniska. Jag njuter av sammanhang och att ta en paus från stressen...

Oavsett så återvänder jag till Sirigu, som tydligen nu skaffat sig en tatuering. Jag inbillar mig att även han kanske återvänder till den vackra ön för att avsluta sin karriär.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12932777_481333975403625_8784883118042748485_n.jpg ?oh=3faee58cc69720f234a515cbb332bfa0&oe=57829F5C

Just nu behövs han inte alls. Cagliari har den fantastiska Storari som också återvänt för att skapa sig en framtid. Han har redan hintat om att han vill spela en roll inom klubben och skapa en framtid för sin familj på den vackra ön.
Citera
2016-04-06, 23:15
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Starka natt-inlägg.

Försvaret ska bygga på Juventus, och anfallet är tunt. Men mittfältet finns det många möjligheter med.

Jag ser helst att det bygger på Verratti och Marchisio. Pirlo är dock kanske bäst, men jag ser honom gärna som en nestor på bänken. Motta eller Montolivo kan komplettera. Och precis som du säger så är Montolivo inte längre en regista som bygger upp anfallen. Utan han är duktig på att läsa spelet, bryter motståndarens passningar och har en känslig fot.

Fördelen med De Rossi är att han ger en extra dimension i det taktiska spelet. Han kan ta steget ned till försvaret och därmed förändra förutsättningarna fullständigt utan att ha behövt göra något byte. Men även han får lida av att det var Totti och De Rossi som sparkade Spalletti senast.

Det finns andra intressanta spelare som skulle kunna nämnas, men detta borde vara huvudalternativen på mitten enligt mig. Sedan kan man diskutera var gränsen går. Candreva är ett naturligt byte om man vill stärka offensiven t ex. Allt beroende på hur matchen utvecklar sig och vem som är motståndare.

Contes styrka ligger dock i att välja ett lag och motivera dem. Han är en vinnare och pådrivare. Inga jävla hedersamma förluster. Men samtidigt inte en mästare i att utnyttja nyanser och möjligheter.

Och sjävklart beror valet av mittfältare på hur man exakt formerar försvar och anfall. Jag ser som sagt gärna Insigne och El Shaarawy i anfallet. Även om jag också vill ha en prima punta av klass.

Läste ett tidigare inlägg av dig angående Maldini, Cannavaro och Costacurta har jag för mig det var. Cannavaro kan liknas vid Barzagli, drar sällan på sig frisparkar och gula kort. Elegant spelstil men tuff att möta. Sedan kan man diskutera vilken backlinje som var bäst förr och nu men dagens är ruskigt bra.

Rugani borde hänga med till EM har inte sett om conte använt honom i träningsmatcher men han har gjort det bra i juve nu på slutet, dels är caceres långtidsskadad och det har han varit länge. Sedan kom Chiellinis skador så Rugani har fått spela mer och mer och vuxit in i rollen. Fortsätter utvecklingen på samma sätt är han ordinarie i landslaget vid nästa VM. Barzagli gör nog sitt sista mästerskap denna sommaren? Tveksamt om han håller till nästa VM, kan gå fort neråt i hans ålder 34-35år liksom. Barzagli får bli Ruganis mentor en säsong till, Barzagli har signat upp en kontrakt som sträcker sig till 2017 vilket tyder på att det är en risk han lägger av efter kontrakter fortlöpt. Jag tror han lägger sina skor på hyllan efter nästa säsong det är nog tanken.

Nästa VM:

Rugani - Bonucci - Chiellini

El Shaarawy hade jag kunnat tänka mig men gärna med Zaza, jag är visserligen färgad svartvit och gillar en bomber bredvid en tekniker så det kan ha sina anledningar (Trez + Del Piero).

Insigne gör väldigt lite mål? Han har gjort 11 mål hittills i Serie A vilket är på tok för lite och han är ändå startspelare för Napoli. El Shaarawy har ju öst in mål sedan han anlände till Roma i januari.

Visserligen har inte Zaza gjort massor med mål heller men han är inte ordinarie, 4mål eller om det är 5 mål har han mäktat med hittills under säsongen. Men då får man tänka på att han också mest agerat inhoppare på slutet av matcher eller som inhoppare i 60 minuten. Och många matcher har han suttit på bänken hela matchen. Och som spelare är det inte lätt att prestera om man får endast agera inhoppare eller spela en hel match var 3-4 match.

Nu har jag ingen källa men jag läste att Zaza har näst bäst målsnitt i juve om man går efter spelade minuter. Bara Dybala är bättre. Mandzukic och Morata sämre målsnitt än Zaza.

Jag ser något bra i Zaza, han har målsuget i sig.

Angående De rossi ok det är på det viset, Totti vet jag varit skadad mycket så trodde det var därför han inte fått spela. Så båda dessa ligger i kläm med tränaren. Det är inte heller bra om De rossi sitter på bänken och tappar allt för mycket för han aldrig får spela. Men om vi leker med innermittar nåt sånt:

Pirlo
Verratti
Marchisio
De Rossi
Montolivo
Motta

De där 6 borde räcka helt klart. När man tittar på de namnen så inser man vilken klass innermittfältet har, inte många landslag i världen som har 6st så pass duktiga och jämnbra mittfältare som har olika egenskaper också.
Citera
2016-04-06, 23:26
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Buffon är såklart nummer ett. Donnarumma är framtiden, men Sirigu är nummer två...

Och det känns bättre än då Marchetti var nummer två under VM 2010. Trots att han då spelade i Cagliari...

Vad folk inte riktigt lyckas förstå är detta med att ett klubblag är landslag. Malmö FF är nästan samma för Skåne, men Cagliari är det definitivt för Sardinien.

Zola hade aldrig spelat för Cagliari, men tackade nej till jävligt många rubler i Chelsea för att åka till Cagliari för att hämta upp dem från Serie B.

Inte heller Sirigu har någonsin spelat för Cagliari. Båda är födda i Nuoro. Klassiskt sardisk stad uppe i bergen som vaktar på den speciella kultur som härskar på ön. På tal om kultur så har jag nämnt Grazia Deledda som var den andra kvinnan, efter Lagerlöf, som fick nobelpriset i Litteratur. Av nutida författare från Nuoro kan jag rekommendera Fois. Alla tre ovanstående finns på svenska, och jag har läst det mesta de har skrivit. Men jag är en bokmänniska. Jag njuter av sammanhang och att ta en paus från stressen...

Oavsett så återvänder jag till Sirigu, som tydligen nu skaffat sig en tatuering. Jag inbillar mig att även han kanske återvänder till den vackra ön för att avsluta sin karriär.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12932777_481333975403625_8784883118042748485_n.jpg ?oh=3faee58cc69720f234a515cbb332bfa0&oe=57829F5C

Just nu behövs han inte alls. Cagliari har den fantastiska Storari som också återvänt för att skapa sig en framtid. Han har redan hintat om att han vill spela en roll inom klubben och skapa en framtid för sin familj på den vackra ön.

Ett rop på hjälp! haha. Ser ofta du skriver om Cagliari men du får sällan gehör. Hur kommer det sig att du började hålla på Cagliari? Rätt fascinerad av det, väldigt få i Sverige som håller på ett mindre lag i Italien nämligen. Är i princip bara bland engelska lag det förekommer.

Det var med en liten tår i ögonvrån jag fick se Storari lämna Juventus för Cagliari. Världens bästa andramålvakt som många juve fans sa när han spela för oss. Är benägen att hålla med, Storari hade kunnat gå in som förstamålis i de flesta toppklubbar i Italien. De enda två målvakter han inte petade enligt mig är Handanovic - Inter och Juventus - Buffon.

På ett sätt glad för hans skull om han nu är ordinarie i Cagliari, det har han förtjänat och jag önskar han all lycka, han är för mig allt som Juventus står för. Respekt, jobba hårt för laget, inte gnälla och sprida glädje. En gåta för mig varför Milan släppte Storari till Juventus en gång tiden.

Har alltid sett han med ett leende på bänken i Juventus från bänkplats, och han firar mest bland alla på bänken när Juventus gör mål fast han nästan aldrig fått spela förutom 1-2 matcher i ligan per säsong när Buffon har vilat eller som då italienska cuppen som storari fått spela annars har han fått spela sparsamt. Och han spred tydligen en värme och peppade sin lagkamrater i omkläddningsrummet.

Storari, den enda andremålvakt i Juventus jag någonsin saknat och kommer sannolikt bli på det sättet framöver också. Du är älskad min vän Storari, ditt svallande hår som får mig knäsvag, dina ögon mörka som kanel som får mig att rodna, ditt maskulina modellansikte med ansat skägg som en hybrid av Matri-pojkansiktet. Du har allt och lite mer därtill!

Grande Storari!
Senast redigerad av Klopek 2016-04-07 kl. 00:10.
Citera
2016-04-08, 01:32
Medlem
Klopeks avatar
Om ni får välja, vilka lag från Italien vill ni se i CL i framtiden?

Motivera gärna varför.

Det måste vara någon utav dessa lag för det är dom enda lag som har någon som helst chans att gå till CL åtminstone inom en lång period framöver om inget drastiskt händer:

Juventus, Milan, Inter, Roma, Fiorentina, Napoli, Lazio.

1. En lista av enbart sportsliga anledningar (som kan dra in mest poäng till italien så vi får en fjärde plats)

2. En egoistisk lista p.g.a hat mot andra lag eller vad det nu är för anledning, kan vara egoistiskt också för att andra lag inte ska nå sportsliga framgångar för att gå förbi "ditt" lag.

Och givetvis är 1a, 2a direkt och 3e kvalar

Jag börjar:

1. Juventus
2. Milan
3. Inter

Juvetus, säger sig självt, ger alla topplag ute i europa en match vilket vi såg senast mot bayern, året innan slog juve ut bland annat dortmund och real madrid. Milan är alltid Milan och de lyckas alltid bra utanför Italien, finns en vinnarmentalitet även i Milan och den är om man ser till CL titlar mycket starkare för Milan än Juventus, Milan har historiskt sätt varit bättre än Juve i Europa, i Italien dock så är mentaliteten starkare i Juventus. Tar emot att säga Inter men får dem bara en tränare som synkar laget så är truppen faktiskt inte så medioker som man kan tro. Mycket bra mittbackspar, bra offensiv. Fattas ege bara 1-2 kvalitativa ytterbackar + en Regista i Inter så kan de vara riktigt bra. Vill inte se Roma i CL mer, skämmer ut sig varje år. Det finns ingen vinnarmentalitet i Roma de har inte det i sitt DNA. Så rent sportsligt är Roma en förlust för Italien och kvalar inte in på listan. Nu har det för tillfället vänt men de skiter på sig i Europa.

1. Juventus
2. Lazio
3. Fiorentina

Juventus självklart för mig då det är mitt lag. Lazio en given andraplats då jag inte har något ont att säga om dem, hade någon frågat mig om detta för ett par år sedan när Roma låg strax under toppen/mitten lag då hade jag satt Roma på en andraplats men hatet mot Roma har vuxit desto mer iomed deras kaxiga supportrar, så mitt hat mot Roma ligger strax under Inter nuförtiden. Och efter Roma kommer Napoli som hatlag för mig. Bara dessa tre jag hatar.

3e platsen var svår men fick trots allt bli fiorentina till slut, fiorentina hatar juventus mer än vi hatar dem, de har fortfarande inte glömt bort när baggio signa för juventus. Valet och kvalet stod mellan Fiorentina och Milan på 3e plats men jag valde Fiorentina för på sikt kan inte fiorentina utmana juventus om förstaplatsen. Däremot är det något Milan kan speciellt om de kan locka med CL-spel och även få in mer pengar genom CL-spel. Så jag väljer fiorentina framför milan egoistiska anledningar.
Citera
2016-04-08, 02:02
Avslutad
Om Lazio är med i diskussionen borde väl Sassuolo också få vara med. Varför Milan (och Inter) får gå före Napoli förstår jag inte heller. Roma kan jag inte göra annat än att hålla med om.
Citera
2016-04-08, 02:21
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Om Lazio är med i diskussionen borde väl Sassuolo också få vara med. Varför Milan (och Inter) får gå före Napoli förstår jag inte heller. Roma kan jag inte göra annat än att hålla med om.

Förra året kvalade Lazio till CL då de hamnade på en 3e plats men misslyckades visserligen att avancera till CL genom kvalet. När senast kom Sassuolo top 3?

Att Lazio ligger där dom ligger har med skador att göra denna säsongen, deras bästa back De Vrij som faktiskt är snudd på världsklass spelade bara ett par matcher i början av säsongen och sedan dess gått skadad. Biglia deras stjärna på mittfältet har missat stora delar av säsongen, Klose har dragits med mycket skador. Detta är bara några spelare. Ja halva första elvan har många gånger varit borta stora delar av säsongen. Nyligen hade inte Lazio en enda mittback i en match, alla skadade.

Varför Milan och Inter går före sportsligt enligt mig har jag redan skrivit en lång text om. Manchini har tappat det , började bra första halvan av säsongen. Det som fattas för Inter är som sagt en regista och 1-2 ytterbackar. Milan är Milan och kan de värva smart nästa transferfönster så kommer de vara att räkna med.

Varför inte Napoli, de har för tunn träff. I princip på varenda position har du inte en fullvärdig ersättare. Offensivt har de Higuain som är otroligt bra, Isigne är bra och Gabbiadini är ok, anfallet är alltså ok men mittfält men framförallt backlinje uselt. Kollar du mittfält och backlinje finns det inga ersättare som kan göra jobbet. Sarri har spelat samma första elva match efter match, varför? För han har inget vettiga ersättare. Och Napoli har inte vinnarmentalitet i sitt DNA som Juventus och Milan har, det ska man inte förringa. Historia är visserligen historia men det kan väga tungt och klubbar med fin historia har det i sig.

Du behöver inte hålla med mig men du får gärna motivera varför du tycker som du tycker.
Senast redigerad av Klopek 2016-04-08 kl. 02:24.
Citera
2016-04-08, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Förra året kvalade Lazio till CL då de hamnade på en 3e plats men misslyckades visserligen att avancera till CL genom kvalet. När senast kom Sassuolo top 3?

Att Lazio ligger där dom ligger har med skador att göra denna säsongen, deras bästa back De Vrij som faktiskt är snudd på världsklass spelade bara ett par matcher i början av säsongen och sedan dess gått skadad. Biglia deras stjärna på mittfältet har missat stora delar av säsongen, Klose har dragits med mycket skador. Detta är bara några spelare. Ja halva första elvan har många gånger varit borta stora delar av säsongen. Nyligen hade inte Lazio en enda mittback i en match, alla skadade.
Fair enough, tycker ändå att de borde ha gått bättre, och uttåget i EL var pinsamt oavsett antalet skador. Men nu när Pioli har fått gå kanske det blir bättre (eller sämre).

Citat:
Varför Milan och Inter går före sportsligt enligt mig har jag redan skrivit en lång text om. Manchini har tappat det , började bra första halvan av säsongen. Det som fattas för Inter är som sagt en regista och 1-2 ytterbackar. Milan är Milan och kan de värva smart nästa transferfönster så kommer de vara att räkna med.
Nja, du nämnde inte ens Napoli när du motiverade de tre lagen i del 1 (sportslig topp 3) Men nu har du motiverat varför lagen från Milano går före Napoli. Napoli må ha en tunn trupp men högstanivån är oerhört hög, så just nu tycker jag nog att de ska gå före. Kan mycket väl vara så att det ändras inom en snar framtid.
Citera
2016-04-08, 03:00
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fair enough, tycker ändå att de borde ha gått bättre, och uttåget i EL var pinsamt oavsett antalet skador. Men nu när Pioli har fått gå kanske det blir bättre (eller sämre).

Nja, du nämnde inte ens Napoli när du motiverade de tre lagen i del 1 (sportslig topp 3) Men nu har du motiverat varför lagen från Milano går före Napoli. Napoli må ha en tunn trupp men högstanivån är oerhört hög, så just nu tycker jag nog att de ska gå före. Kan mycket väl vara så att det ändras inom en snar framtid.

Biglia är hjärtat i Lazio, deras spelmotor glömde jag förövrigt att säga. De Vrij, Klose, Candreva för att nämna några som haft rejäla skadeproblem och missat mkt av säsongen.

Du nämnde Sassuolo och för mig är Sassuolo ett lag som drivs av att tjäna pengar och inte sportsliga framgångar, precis som Udinese är. De säljer sina stjärnor till klubbar i och utanför Italien. Inte mycket till val då de är små klubbar men det är också därför de kan göra en skitbra säsong och sedan får större klubbar upp ögonen för dem och laget kan inte matcha lönekuvertet som större klubbar erbjuder och sportsliga framgångar och därmed försvinner spelarna som burit laget.

Just detta hände med Udinese för X antal säsonger sedan som fick direktplats till EL ett riktigt stjärnspäckat lag när man idag ser var de spelar också, däremot sket de fullständigt i EL och spelade B-elva match efter match i EL. Här är stjärnorna under den säsongen för udinese och det är inga dussinlirare förutom Isla som blev en dussinlirare misslyckades när han gick till Juve men i Udinese briljera han och var världsklass:

Handanovic (Då udinese - nu Inter) Asamoah (Då udinese - nu juventus) (Isla Då udinese - nu utlånad från juventus till något franskt lag) Sanchez (Då udinese - Nu Arsenal) + lägg till Di Natale.

Nu har jag garanterat missat en eller två spelare just den säsongen, kolla där vilka spelare Udinese hade den just den säsongen. Hade de behållt dessa spelare hade de idag varit ett lag på övre halvan.

På samma sätt funkar Sassuolo. De sålde Zaza till juve och nu kommer deras andra pärla Berardi att gå till Juve eller ett annat lag antingen nästa säsong men garanterat säsongen efteråt.

Problemet med Napoli är att de är för beroende av Higuain, han har gjort 30mål denna säsongen. Skadar han sig är det bye bye. Och Napoli behöver även lägga en hel del pengar på mittfältet och försvaret.
Citera
2016-04-08, 22:22
Medlem
Jämnt som fan i Serie B, åtminstone om man bortser från toppduon Crotone och Cagliari. Fast Cagliari har förlorat tre raka hemmamatcher och riskerar mot alla odds att lagen underifrån kanske kan utmana.

Men lag 3-6 har 54 poäng, sedan följer Trapani med 53 poäng, Pescara 52 p, Virtus Entella 51 p och Brescia 50 p.

Ikväll är det Avellino mot Pescara.

Och Massimo Oddos Pescara utmanade på riktigt de båda topplagen för inte så länge sedan. Man har Serie Bs skyttekung i Lapadula, och mötte Cagliari på den vackra ön. Cagliari vände och vann tack vare ett självmål av just Lapadula.

https://www.youtube.com/watch?v=LjLICFkGeVw

Efter det har allt varit svårt för Pescara. En usel poäng på sex matcher och man rasade i tabellen. En poäng av 18 möjliga! Tills senaste omgången då man lyckades besegra det absoluta bottenlaget Como hemma med 2-1. Båda målen av Lapadula...

Oddo är en av de få tränarna som varit kvar hela säsongen i Serie B.

Avellino - Pescara slutade 1-3. Lapadula gjorde ett av Pescaras mål och är nu uppe i 21 mål. Pescara går tillfälligt från åttonde plats i tabellen upp på tredje plats, tar ett grepp om Play Off och har åter vind i seglen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in