2016-04-27, 17:25
Medlem
snillet_1s avatar
En säsong som har hamnat lite i skymundan är ju Icardis. Femton mål är starkt i sig, men än mer imponerande sett till hur det där laget har spelat överlag den här säsongen. Det innebär att han ensam stått för drygt 31% av deras ligamål. Vill man dessutom lägga till assists (4 st) så har han varit involverad i drygt 40% av målen. Går man in på decimalerna tror jag att det bara är Maccarone och Saponara som bräcker detta. Skicka makaronen till EM förfan!
Citera
2016-04-27, 18:54
Medlem
tjenaretjenares avatar
Juventus påstår ju ligga bakom den ena, det andra och det tredje vad det gäller fusk, dopingbrott och ja vad det nu gäller. En fråga som är dum men som jag ändå tänker ställa i seriös anda är att har folk inom Juventus varit misstänkta för att ha planlagt att Torinos flygplan skulle krascha in i väggen?
Citera
2016-04-27, 20:00
Medlem
Från 2016-04-16:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Brocchi ny tränare, och klubben visar förlust på 90 miljoner euro. Kineser är på väg in...
Milans första kines verkar inte leverera cash, så nu söker Berlusconi efter en ny kines. Rykten placerar Jack Ma och Alibaba i vinnarhålet...
Citera
2016-04-27, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Tappar man ett 30 poängs försprång (mot Juventus) ja då finns det inga ursäkter, sådant ska bara inte hända.
Kan du inte berätta mer om det här försprånget? Som jag redan har nämnt var Inter aldrig mer än 10 poäng före Juventus, och Juventus hade aldrig mer än 11 poäng upp till förstaplatsen. (Icke desto mindre har Juventus återigen stått för en imponerande säsong)
Citera
2016-04-28, 11:28
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En säsong som har hamnat lite i skymundan är ju Icardis. Femton mål är starkt i sig, men än mer imponerande sett till hur det där laget har spelat överlag den här säsongen. Det innebär att han ensam stått för drygt 31% av deras ligamål. Vill man dessutom lägga till assists (4 st) så har han varit involverad i drygt 40% av målen. Går man in på decimalerna tror jag att det bara är Maccarone och Saponara som bräcker detta. Skicka makaronen till EM förfan!

Ser man till siffrorna är det givetvis bra presterat av Icardi. Men jag kan inte låta bli att vara lite kritisk till Icardi ändå, det är så många matcher som han blir en åskådare, han deltar inte i spelet och har förtvivlat svårt att skapa något på egen hand. Tyvärr är han väldigt beroende av att laget spelar bra, då får han en bra payoff på sina ständiga djupledslöpningar. Som du nämner är det ju inte Icardis fel att laget spelar uselt, hans roll är att göra mål och att finnas längst fram. Min kritik grundar sig snarare i att på egen hand är han en ganska begränsad spelare.
Citera
2016-04-28, 22:14
Medlem
Jag gillar när det är hjärta. När fotbollen betyder något mer. En fin artikel om några i Torino som använder Calcio att hålla kvar något viktigt. På italienska.

http://www.unionesarda.it/articolo/sport/2016/04/26/viaggio_nel_mondo_dei_cagliari_club_rivoli-4-491555.html

Foton:
http://www.unionesarda.it/foto/previewfoto/2016/04/26/lo_striscione_del_cagliari_cub_gigi_riva_di_rivoli -550-340-506745.jpg

http://www.unionesarda.it/foto/previewfoto/2016/04/28/grigliata_di_pesce_per_i_soci_del_club-550-340-506747.jpg

Eller ett inlägg på facebook, där Piemonte RossoBlu flyger mot Cagliari för att se den viktiga matchen mot Livorno.
https://www.facebook.com/Piemonte-RossoBlu-713867308680167/

Dillar lite, och kokar soppa på en spik. Men idag är det Sa Die de Sa Sardigna, som inte är en särskilt viktig dag egentligen. Men man ska fan ta alla tillfällen att fira. Det var då som Cagliari gjorde uppror mot Piemonte. inofficiell nationaldag.

På engelska:

http://www.sardegna.com/code/articolo/TABLE/FESTE_POPOLARI/id/86/LINGUA/EN

Cagliari möter Livorno på Sant'Elia. En fin match mellan två lag med historia. Cagliari kämpar om uppflyttning och Livorno om la Salvezza.

Två lag är direktkvalificerade till Serie A. Cagliari ligger på andraplats, hela åtta poäng före trean Trapani. Endast fyra matcher kvar. Borde vara tryggt.

Men... På de tolv senaste matcherna har Cagliari tagit usla 15 poäng, medan Trapani tagit fantastiska 32 poäng. Trapani stormar fram medan Cagliari stukat haltar...

Cagliari behöver tre poäng mot Livorno, inte minst eftersom man sedan ska möta starka Bari på bortaplan. Allt medan Trapani fortsätter med sina trepoängare.
Citera
2016-04-29, 18:40
Medlem
Juventus njuter av ännu en Scudetto. För jävla bra gjort! Jag trodde inte på det efter deras inledning, inte så mycket för att de var så förtvivlat många poäng efter utan för att de var efter flera bra lag som startat starkt. Juventus kunde inte vänta på att de andra skulle börja tappa poäng, utan deras upphämtning berodde på att de har vunnit allt hela tiden. Och det fanns inte så mycket som tydde på det då. Jag trodde själv att det skulle ta längre tid att komma över förlusten av framförallt Pirlo och Tevez, men även Vidal. Juventus står starkt rustade inför nästa säsong.

Di Natale gör sin sista match för Udinese hemma mot Carpi. Hans avslutning har skett i skymundan, något jag inte tror att han lider av. Tvärtom. Låt oss hoppas på en fin avslutning för en stor liten spelare. En av mina absoluta favoriter. En verklig signore.

Jack Ma får milanisti att drömma. Det kan bli som då Berlusconi köpte ett Milan på dekis under 1980-talet. Måndag sägs det...

Totti och romanisti verkar ha vunnit! Kontraktet förlängs. Måndags sägs det...

Men den allra största inom Calcio just nu är Ranieri! Men han måste dra ballen genom gruset ända in i kaklet. Titeln måste säkras och alla bara antar att det ska vara en lätt affär. Men att vinna borta mot Manchester United som kämpar om en CL-plats är fan inte lätt. Men jag vill så gärna att Leicester vinner. Det ger hopp om fotbollens framtid. Att klubbar kan fortsätta att drömma även utan kinesiska mångmiljardärer.
Senast redigerad av Brille68 2016-04-29 kl. 18:43.
Citera
2016-04-29, 20:54
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men den allra största inom Calcio just nu är Ranieri! Men han måste dra ballen genom gruset ända in i kaklet. Titeln måste säkras och alla bara antar att det ska vara en lätt affär. Men att vinna borta mot Manchester United som kämpar om en CL-plats är fan inte lätt. Men jag vill så gärna att Leicester vinner. Det ger hopp om fotbollens framtid. Att klubbar kan fortsätta att drömma även utan kinesiska mångmiljardärer.

Nej, Leicester har thailändska mångmiljardärer som ägare istället.
Citera
2016-04-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Nej, Leicester har thailändska mångmiljardärer som ägare istället.

Ha ha jag hade samm diskussion med min son. Och han är betydligt mer insatt än vad jag är. Och han dillade lite om att de kanske agerat bakom ridån. Att de skapat förutsättningar och att alla vet att de har råd att bli ett storlag om de så önskar.

Men alldeles oavsett så vill jag gärna se det som den i sammanhanget lilla klubben som oväntat lyckas vinna ur underläga tack vare framförallt en fantastisk sammanhållning och perfekt anpassad strategi och taktik med hänsyn till de spelare som de har tillgängliga.
Citera
2016-04-29, 22:53
Medlem
snillet_1s avatar
Crotone klara för Serie A för första gången. Jag hoppas att Cagliari och Bari blir de andra två, ligan mår inte bra av massa traditionslösa mini-klubbar.
Citera
2016-04-29, 23:04
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Crotone klara för Serie A för första gången. Jag hoppas att Cagliari och Bari blir de andra två, ligan mår inte bra av massa traditionslösa mini-klubbar.

kul med ett lag som ligger så söderut. Cagliari kommer nog också gå upp, sen blir det tajt i playoff.

jag hoppas dock Carpi stannar kvar. både England och Spanien har också småklubbar.
Citera
2016-04-29, 23:12
Medlem
Lazio-Sthlms avatar
Tycker det är kul när mindre klubbar kommer upp. Sassuolo trodde jag aldrig skulle gå så bra som dom gör. Med nästan bara italienare i laget dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in