2015-09-19, 17:51
Medlem
Jag är förmodligen den på Flashback som sett flest matcher med Nainggolan.

Han är en stenhård krigare, som dessutom har spelsinne. Den roll han han har innebär stor skaderisk. För honom och för motståndarna. Det ska vara tuft.

Men han är känd för att vara hård men korrekt.
Citera
2015-09-19, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Herregud vad du överanalyserar... Det är inte första gången Nainggolan bryter någons ben. Det är den gemensamma nämnaren i de två fallen... Därav kommentaren att han gjort detta förut.

Den enklaste förklaringen är oftast den rätta förklaringen, så även i detta fall.
Men lägg av. Man är ju inte nödvändigtvis en vidrig spelare för att man tacklar hårt. När man spelar hårt och tufft som Nainggolan gör så medför det per automatik ökad skaderisk för såväl honom som för motståndaren.

PS. En ACL-skada är inte ett brutet ben. Så jo, Mattiello var första och hittills enda gången som Nainggolan har brutit någons ben. Och det låter mycket fulare än vad tacklingen faktiskt var. Mest otur för Mattiello där.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Han är en stenhård krigare, som dessutom har spelsinne. Den roll han han har innebär stor skaderisk. För honom och för motståndarna. Det ska vara tuft.

Precis. Nu var förvisso tacklingen mot Rafinha väl ful men "det var inte första gången" är inte bara ohederligt utan också inkorrekt.
Citera
2015-09-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
https://www.youtube.com/watch?v=17k-XVGaDzo Brutet ben, skedde denna säsong mot chievo.

Han är överhuvudtaget en vidrig spelare, och jag kommer aldrig förstå varför spelare som han som högst får typ 3 matcher för tacklingar som kan avsluta spelares karriärer medan Suarez bitningar som inte gav några permanenta skador resulterar i ~10 matchers avstängning i klubb och landslag.

Dock var det som så att situationen med Matiello var 50-50, han fick t.o.m. frispark. En helt vanlig tackling som sker i mer eller mindre varje match, men som i det här fallet ledde till extremt otur. Italienarens dobbar träffade först Radjas benskydd/vad för att i nästa hamna under vaden och sedan fastnat.

Till och med Mateillo själv berättade att han verkligen inte hyste ett dugg agg gentemot belgaren och sade att detta var oturligt.

http://www.forzaroma.info/news-as-roma/mattiello-il-mio-infortunio-normale-scontro-di-gioco-con-nainggolan/

Och om belgaren verkligen är en "vidrig spelare" som du vill få det til, varför har han bara fått ett rött kort under hela sin karriär?
Senast redigerad av Hagoromo 2015-09-19 kl. 23:48.
Citera
2015-09-19, 23:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det var tufft, hårt och ofta men Gattuso ansågs nog inte vara ful av någon. På samma sätt är det med Nainggolan skulle jag säga. Två tuffa spelare som gillar att gå i närkamp men inte fula på något sätt.
Citera
2015-09-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det var tufft, hårt och ofta men Gattuso ansågs nog inte vara ful av någon. På samma sätt är det med Nainggolan skulle jag säga. Två tuffa spelare som gillar att gå i närkamp men inte fula på något sätt.

Snygg liknelse. Som Gattuso, men knappast som Materazzi.
Citera
2015-09-20, 00:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Snygg liknelse. Som Gattuso, men knappast som Materazzi.

Men visst saknar man de som bara gick in oavsett vad? Couto, Montero, Materazzi, Cordoba...många fler. Idag är det så mycket avvakta i varenda läge. På den tiden var det fan inte kul att entra ett italienskt straffområde.
Citera
2015-09-20, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Men visst saknar man de som bara gick in oavsett vad? Couto, Montero, Materazzi, Cordoba...många fler. Idag är det så mycket avvakta i varenda läge. På den tiden var det fan inte kul att entra ett italienskt straffområde.
Hörru! Det här är inte Calcio-tråden.

Om vi ändå ska vara nostalgiska får jag nog säga att det är riktigt vackert att se Fernando Torres göra mål i Atlético. I dag spelade han även fram till Correa, som kanske är den nye Agüero/Falcao/Costa. Vietto finns också, och Griezmann gjorde ingen besviken i fjol. Atlético verkar onekligen kunna det här med anfallare...
Citera
2015-09-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hörru! Det här är inte Calcio-tråden.

Om vi ändå ska vara nostalgiska får jag nog säga att det är riktigt vackert att se Fernando Torres göra mål i Atlético. I dag spelade han även fram till Correa, som kanske är den nye Agüero/Falcao/Costa. Vietto finns också, och Griezmann gjorde ingen besviken i fjol. Atlético verkar onekligen kunna det här med anfallare...
Är det någon som är mer insatt i spansk fotboll än jag som kan förklara hur Atletico gång på gång lyckas få fram dessa världsklassanfallare?
Citera
2015-09-20, 11:46
Medlem
johoees avatar
Man kan tydligen se La Liga gratis på tvmatchen.nu
Citera
2015-09-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Är det någon som är mer insatt i spansk fotboll än jag som kan förklara hur Atletico gång på gång lyckas få fram dessa världsklassanfallare?

Det är ju inte så att de var några direkta dussinlirare innan de började spela i Atletico. Men det är dock sant att klubben har en förmåga att värva spelare som presterar direkt och oftast bättre än i klubben de kom från. En annan intressant observation är att de sen oftast presterar sämre i klubben de går till när de lämnar Atletico.

Atleticovärvningar av anfallare som lyckats senaste 20 åren

Luboslav Penev
Juan Esnaider
Cristian Vieri (Skyttekung)
JF Hasselbaink
Salva Ballesta (skyttekung i div 2)
Diego Alonso (skyttekung i div 2)
Sergio Aguero
Diego Forlan (skyttekung)
Radamel Falcao
Diego Costa
Antoine Griezmann
Citera
2015-09-20, 18:11
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det är ju inte så att de var några direkta dussinlirare innan de började spela i Atletico. Men det är dock sant att klubben har en förmåga att värva spelare som presterar direkt och oftast bättre än i klubben de kom från. En annan intressant observation är att de sen oftast presterar sämre i klubben de går till när de lämnar Atletico.

Atleticovärvningar av anfallare som lyckats senaste 20 åren

Luboslav Penev
Juan Esnaider
Cristian Vieri (Skyttekung)
JF Hasselbaink
Salva Ballesta (skyttekung i div 2)
Diego Alonso (skyttekung i div 2)
Sergio Aguero
Diego Forlan (skyttekung)
Radamel Falcao
Diego Costa
Antoine Griezmann

Torres!
Citera
2015-09-20, 18:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Torres!
Å kanske Jackson Martinez snart, men han har haft det trögt hittills men i Porto var han kung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in