2015-10-13, 10:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Suárez i ligan i år: 1 poäng/135 minuter
Neymar i ligan i år: 1 poäng/134,25 minuter

Suárez i ligan i fjol (sin första säsong i Barcelona) 1 poäng/72,66 minuter
Neymar i ligan i fjol: 1 poäng/88,7 minuter

Neymar i ligan för två år sedan (sin första säsong i Barcelona): 1 poäng/103 minuter

Vad är det för statistik du sitter på där Neymar är mer tongivande än Suárez? Jag skulle väldigt gärna vilja se den.

Det har jag redan skrivit, Einstein. Jag pratar om fotboll, inte hockey.
Citera
2015-10-13, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det har jag redan skrivit, Einstein. Jag pratar om fotboll, inte hockey.
Det är bara att kolla på dina inlägg i den här tråden, inte särskilt svårt. Det enda du har sagt är att Neymar är mer tongivande än Suárez, för att Neymar gör fler mål. Sedan hänvisar du till statistiken, där det däremot är uppenbart att Suárez är en bättre poängspelare än Neymar.

Jag säger inte att Neymar inte är mer tongivande än Suárez, men han är det inte om man kollar på tillgänglig statistik. Nu kan du komma med något vettigt, t.ex. bifoga relevant statistik som inte har med poäng att göra (i och med att du var så övertygad om att statistiken var till Neymars fördel), eller så håller du tyst.
Citera
2015-10-14, 11:41
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Måste reus spela 5400 minuter per säsong eller?

Nej, men han kommer inte vilja sitta på bänken, en spelare som honom vill spela varje minut.
Citera
2015-10-14, 11:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det är bara att kolla på dina inlägg i den här tråden, inte särskilt svårt. Det enda du har sagt är att Neymar är mer tongivande än Suárez, för att Neymar gör fler mål. Sedan hänvisar du till statistiken, där det däremot är uppenbart att Suárez är en bättre poängspelare än Neymar.

Jag säger inte att Neymar inte är mer tongivande än Suárez, men han är det inte om man kollar på tillgänglig statistik. Nu kan du komma med något vettigt, t.ex. bifoga relevant statistik som inte har med poäng att göra (i och med att du var så övertygad om att statistiken var till Neymars fördel), eller så håller du tyst.

Sluta snacka skit nu. Jag snackar om mål och inget annat.

Barcelona är tydligen intresserade av jarmolenko. Frågan är vart han ska få plats?
Citera
2015-10-14, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Sluta snacka skit nu. Jag snackar om mål och inget annat.
Neymar sedan han kom till Barcelona, La Liga & CL: ett mål/139,7 min
Suárez sedan han kom till Barcelona, La Liga & CL: ett mål/133,1 min

Var det något mer? Jag tänker inte ödsla mer tid på idioter som dig.
Citera
2015-10-16, 05:48
Medlem
hakansukkurs avatar
Forutom den rattsliga processen fran DIS och Santos mot Neymar, N&N och Barca, dar de forstnamnda kraver 55 resp 30 MEURO, har Santos nu anmalt Neymar och Barca till FIFA. Santos anklagar Neymar for kontraktsbrott och bedrageri, och kraver 6 manaders avstangning.

http://globoesporte.globo.com/blogs/especial-blog/bastidores-fc/post/santos-pede-fifa-que-tire-neymar-dos-gramados-por-seis-meses.html#atleta-neymar
Citera
2015-10-16, 08:20
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Forutom den rattsliga processen fran DIS och Santos mot Neymar, N&N och Barca, dar de forstnamnda kraver 55 resp 30 MEURO, har Santos nu anmalt Neymar och Barca till FIFA. Santos anklagar Neymar for kontraktsbrott och bedrageri, och kraver 6 manaders avstangning.

http://globoesporte.globo.com/blogs/especial-blog/bastidores-fc/post/santos-pede-fifa-que-tire-neymar-dos-gramados-por-seis-meses.html#atleta-neymar

Gäller att mjölka ko så länge man kan. Det sagt verkar Neymar-historian vara en mörk historia.
Citera
2015-10-16, 10:41
Medlem
Zog Ruless avatar
Kul att så många är intresserade av vad Neymar och Messi pysslar med, man blir bra uppdaterad. Skulle nästan kunna tro att de hejar på Barcelona.

Äntligen drar ligan igång igen, landskamperna är inte särskilt intressanta.
Citera
2015-10-16, 11:02
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Kul att så många är intresserade av vad Neymar och Messi pysslar med, man blir bra uppdaterad. Skulle nästan kunna tro att de hejar på Barcelona.

Varför då? Stora, eventuella, ekobrott bland de två största spelarna i världen intresserar folk, oavsett vad de hejar på för lag.
Citera
2015-10-16, 12:15
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Varför då? Stora, eventuella, ekobrott bland de två största spelarna i världen intresserar folk, oavsett vad de hejar på för lag.

Kan inte minnas att det var några speciella skriverier här när Casillas och Xabi hade fiskala problem men de kanske inte var tillräcklig stora spelare.

För all del, om det intresserar dig och andra så kör på.
Citera
2015-10-16, 12:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Kan inte minnas att det var några speciella skriverier här när Casillas och Xabi hade fiskala problem men de kanske inte var tillräcklig stora spelare.

För all del, om det intresserar dig och andra så kör på.

Det var ju en del skriverier om Benzema och hans knullkväll. Sen handlar allt om hur mycket media fokuserar på det, såklart.
Citera
2015-10-16, 15:06
Medlem
Prio4s avatar
Citat:

Äntligen drar ligan igång igen, landskamperna är inte särskilt intressanta.
?

Neymarfallet är väldigt intressant eftersom klubben är direkt involverade. Messifallet är också intressant, hans far riskerar att åka in, vilket med stor sannolikhet skulle påverka hans personliga sfär och honom själv.
Känns konstigt att raljera över att folk snackar spansk fotboll (och allt runt omkring) i ett underforum som handlar om just spansk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in