2015-09-19, 10:03
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Självklart ska lag bestraffas om man inte sköter sig men nu har det blivit något annat. Helt plötsligt sträcker sig transferperioden till november så att Barcelona inte kan ersätta långtidsskadade spelare vilket är brukligt.

Fast det är väl sant? Free agent-fönstret har ju inte stängt.
Citera
2015-09-19, 11:37
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Fast det är väl sant? Free agent-fönstret har ju inte stängt.

According to FIFA spokesperson, Barcelona's ban for two transfer windows ended on 31 August, when Spain's summer window closed. [ser]

Känns mer som FIFA svingar och hittar på saker efterhand. Som sagt, det är en prestigefråga nu och inte en rättsfråga.
Citera
2015-09-19, 12:30
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
According to FIFA spokesperson, Barcelona's ban for two transfer windows ended on 31 August, when Spain's summer window closed. [ser]

Känns mer som FIFA svingar och hittar på saker efterhand. Som sagt, det är en prestigefråga nu och inte en rättsfråga.
https://www.reddit.com/r/Barca/comments/3lgc1j/freixa_explains_on_twitter_how_fifa_cant_go/

Verkar finnas stöd för att ta in en spelare hos spanska fotbollsförbundet. Att ta in en Turan hade inte suttit helt fel faktiskt.
Citera
2015-09-19, 14:07
Medlem
Cybereye303s avatar
När är Alves tillbaka?

Blir riktigt intressant att se hur Enrique löser det här. Tycker inte han ska toppa sina elvor framöver, såvida motståndet inte är typ topp 5 i ligan. Onödigt att försöka vinna över smålag med stora siffror. Bättre att plocka ut några stjärnor om man har en betryggande tremålsledning. Dags att börja snåla, helt enkelt!
Citera
2015-09-19, 14:14
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
https://www.reddit.com/r/Barca/comments/3lgc1j/freixa_explains_on_twitter_how_fifa_cant_go/

Verkar finnas stöd för att ta in en spelare hos spanska fotbollsförbundet. Att ta in en Turan hade inte suttit helt fel faktiskt.

Enligt spanska regler så får Barcelona ersätta spelare som långtidsskadas, det måste vara en spelare från spanska ligan och han får inte spela CL. Det ut som FIFA försöker stoppa det även fast det inte ens är deras bord längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
När är Alves tillbaka?

Blir riktigt intressant att se hur Enrique löser det här. Tycker inte han ska toppa sina elvor framöver, såvida motståndet inte är typ topp 5 i ligan. Onödigt att försöka vinna över smålag med stora siffror. Bättre att plocka ut några stjärnor om man har en betryggande tremålsledning. Dags att börja snåla, helt enkelt!

Alves ska vara redo till nästa match.
Citera
2015-09-19, 15:45
Medlem
Citat:
Riktigt tungt att att tappa Rafinha när han börjar spela in sig på allvar i laget. Inte första gången Najngolan gör något sådant här...
Utveckla gärna den fetmarkerade meningen.
Citera
2015-09-19, 17:09
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Utveckla gärna den fetmarkerade meningen.
https://www.youtube.com/watch?v=17k-XVGaDzo Brutet ben, skedde denna säsong mot chievo.

Han är överhuvudtaget en vidrig spelare, och jag kommer aldrig förstå varför spelare som han som högst får typ 3 matcher för tacklingar som kan avsluta spelares karriärer medan Suarez bitningar som inte gav några permanenta skador resulterar i ~10 matchers avstängning i klubb och landslag.
Citera
2015-09-19, 17:19
Avslutad
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=17k-XVGaDzo Brutet ben, skedde denna säsong mot chievo.

Han är överhuvudtaget en vidrig spelare
Men ge dig, så här gick tongångarna i Calcio-tråden när det skedde.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Märkligt att detta inte blev "Veckans fulaste" på Fotbollskanalen Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tycker det är bra. Tacklingen är inte ful av Nainggolan. Sådana här klipp tycker jag inte ens bör visas för mycket. Att det "trendade" på Twitter är bara vidrigt. Mattiello förtjänar mer än så. Han ska inte bli känd för att hans ben gick av utan vad han kommer göra på fotbollsplanen i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Hmm, bra poäng.
Det är ju bara att kolla på den videon du länkade, ca 20 sekunder in. Tacklingen är inte alltför ful, det är bara riktigt olyckligt och enorm otur att hans ben fastnar mellan Nainggolan och gräset och bryts.

Sedan kan man mycket väl tycka att Nainggolan är vidrig och spelar fult, men det är ohederligt att nämna just den tacklingen för att försöka ge något slags stöd till sin åsikt.
Senast redigerad av U-Fig 2015-09-19 kl. 17:21.
Citera
2015-09-19, 17:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sedan kan man mycket väl tycka att Nainggolan är vidrig och spelar fult, men det är ohederligt att nämna just den tacklingen för att försöka ge något slags stöd till sin åsikt.
Om du läser mitt första inlägg kanske du märker att jag påpekar att det inte är första gången han gör något sådant... Hagaromo efterfrågar källa, som jag presenterar. Så jag vet inte var ditt trams om att jag skulle vara "oärlig" kommer ifrån.
Citera
2015-09-19, 17:30
Avslutad
Citat:
Om du läser mitt första inlägg kanske du märker att jag påpekar att det inte är första gången han gör något sådant... Hagaromo efterfrågar källa, som jag presenterar. Så jag vet inte var ditt trams om att jag skulle vara "oärlig" kommer ifrån.
Nu vet jag förvisso inte med 100 % säkerhet vad du syftade på med
Citat:
Inte första gången Najngolan gör något sådant här...
("sådant här" kan ju betyda antingen 1) att han är inblandad i en situation där en annan spelare skadas, eller 2) att han tacklar fult och därmed skadar en spelare)

Mot Rafinha hoppar han in i situationen bakifrån och skadar spelaren redan långt innan han nuddar bollen. Så jag förstår inte över huvud taget hur Nainggolan vs. Mattiello är relevant; om du menade 1) stämmer det förvisso men det har ju ingenting med vidrighet att göra i så fall (möjligen i Rafinha-situationen, men inte Mattiello-situationen, och du menade ju att "[det] inte [är] första gången...". Om du menade 2) så är Mattiello-situationen som sagt inte relevant alls.
Citera
2015-09-19, 17:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:

Han är överhuvudtaget en vidrig spelare, och jag kommer aldrig förstå varför spelare som han som högst får typ 3 matcher för tacklingar som kan avsluta spelares karriärer medan Suarez bitningar som inte gav några permanenta skador resulterar i ~10 matchers avstängning i klubb och landslag.

Det är väll ändå skillnad på tacklingar och att MEDVETET bita folk... Eller annars får du gärna länka en källa där han går ut med att det var meningen att bryta benet på honom.
Citera
2015-09-19, 17:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nu vet jag förvisso inte med 100 % säkerhet vad du syftade på med ("sådant här" kan ju betyda antingen 1) att han är inblandad i en situation där en annan spelare skadas, eller 2) att han tacklar fult och därmed skadar en spelare)

Mot Rafinha hoppar han in i situationen bakifrån och skadar spelaren redan långt innan han nuddar bollen. Så jag förstår inte över huvud taget hur Nainggolan vs. Mattiello är relevant; om du menade 1) stämmer det förvisso men det har ju ingenting med vidrighet att göra i så fall (möjligen i Rafinha-situationen, men inte Mattiello-situationen, och du menade ju att "[det] inte [är] första gången...". Om du menade 2) så är Mattiello-situationen som sagt inte relevant alls.
Herregud vad du överanalyserar... Det är inte första gången Nainggolan bryter någons ben. Det är den gemensamma nämnaren i de två fallen... Därav kommentaren att han gjort detta förut.

Den enklaste förklaringen är oftast den rätta förklaringen, så även i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det är väll ändå skillnad på tacklingar och att MEDVETET bita folk... Eller annars får du gärna länka en källa där han går ut med att det var meningen att bryta benet på honom.
Man har för tusan ansvar över sina egna handlingar. Går man in helt vårdslöst i tacklingar och orsakar skador är det självklart mycket värre än att bita någon, oavsett om det är en sjuk handling eller ej att bita någon.

För tusan, spelare har fått mindre straff för medvetna attacker, t.ex Ramos mot Messi i 5-0-matchen. En hård spark rakt mot smalbenen, mil ifrån bollen. Vad fick han som straff? Direkt rött ger automatisk avstängning, men inte fan fick han några 10 matcher, trots en medveten spark som kunde ha gett ett brutet ben/krossat knä, något som en bitning på armen aldrig skulle kunna göra.
Senast redigerad av MentosFruitcore 2015-09-19 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in