2015-06-17, 22:59
Medlem
Cambijaos avatar
Dags att dra igång tråden för världens bästa liga.

Förra säsongen slutade:

Pablo Franco från Getafe och Carlo Ancelotti från Real Madrid har blivit sparkade från deras position som huvudtränare i respektive lag.

Till denna säsong kan vi välkomna Real Betis och Sporting Gijón till La liga. Sista platsen spelas mellan Zaragoza och Las Palmas. För tillfället leder Zaragoza med 3-1 i agg, sista matchen spelas 21:e juni på Las Palmas 19:00 för er som vill kolla. Personligen ser jag gärna att Las Palmas återkommer till La liga, lyckas skrälla lite senaste de besökte ligan. Långa resor ner kan påverka spelarna.

För att riva loss denna tråd tänkte jag att vi kör några simpla frågor:
1. Vilka vinner La liga 2015/2016? Motivera
2. Vilka blir säsongens skrällag? Vilka blir årets kalkon?
3. Vem blir första tränare att få sparken?
4. Vem blir årets spelare?
5. Vem blir årets skyttekung?

(Fotnot: Fortsätt gärna med egna frågor också, få gång liv i tråden. )

Mina svar:
Jag tror Real Madrid faktiskt, Bentiez kommer förmodligen gör att Real Madrid tar hem ligan men faller hårt i cuperna. Kan inte riktigt motivera varför, däremot tycker jag Real Madrid har hittills agerat smart på marknaden och skulle Aguero och De Gea hamna i Real Madrid ser dem som favoriter till ligaguldet.
2. Vilka blir säsongens skrällag?
Jag tror Malaga eller Rayo blir årets skrällag, Garcia har gjort ett bra jobb och sålänge de får behålla några av sina spelare kan vi nog se dem slåss om en 5/6:e plats. Rayo å andra sidan spelar en vacker fotboll så jag tillslut tror kommer blomstra ut.
3. Vem blir första tränare att få sparken?
Eduardo Berizzo tror jag, tror även Celta kommer spela sämre i år.
4. Vem blir årets spelare?
Lionel Messi
5. Vem blir årets skyttekung?
Ronaldo.
Citera
2015-06-17, 23:11
Medlem
Zog Ruless avatar
Bra trådstart.

Real kommer gå all in på ligan så de är nog favoriter till titeln.

Skyttekung står självklart mellan Messi och Ronaldo, ingen annan kommer nog i närheten.

Kommer bli en låååång säsong för Barcelona med diverse extramatcher för att de vann ligan och CL.
Citera
2015-06-17, 23:56
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag tror att Real kommer vinna ligan. Det kommer vara huvudmålet efter att ha gått titellösa i vad, 4 säsonger? Barcelona kan komma att lida över att inte kunna värva i sommar, medan Real kan ta in DDG, Veratti, Aguero eller vilka andra spelare de nu behöver. Dessutom kommer motivationen vara större i Real än i Barcelona...

Men det kommer ju bli jämnt. Kan lika gärna bli ytterligare en ligatitel för Barcelona när de nu har hela MSN från start och helt samspelta från match 1. Säsongen som gått var det ju främst efter årsskiftet som det klickade.

Ser förövrigt inte att något annat lag utmanar om titeln på allvar.

Vad gäller årets spelare kommer det förmodligen bli Messi igen. Skyttekung lär nog bli Ronaldo, men vi får se hur Benitez vill spela honom. 2015 har Messi gjort fler mål än Ronaldo, och håller han sin nuvarande form till nästa säsong kan han ta hem båda priserna.

Förövrigt ska det bli väldigt spännande att se fem spanska lag i CL samtidigt. Minst två lär vi se i Semin, om inget annat.
Citera
2015-06-18, 00:08
Medlem
1: Jag tror att Real vinner ligan. Benitez kommer ta över ett hungrigt Real och kommer nog få max utav laget sin första och andra säsong som Mourinho. Real kommer också tillskillnad ifrån tidigare säsonger satsa allting på ligan istället för CL som inte är lika viktigt längre efter La Decima.

2: Svårt och säga, känns som en etablerad topp 8 håller på att skapas i Spanien. Tittar man statusmässigt, ekonomiskt, truppmässigt o.s.v skall det vara - Real, Barca, Atletico, Valencia, Sevilla, Villarreal, Athletic Bilbao och Real Sociedad. Men jag skulle väl säga Levante; de är ruggigt starka på hemmaplan och är defensivt starka - ett tufft lag helt enkelt som kan skrälla då och då.

3: Granadas tränare, José Ramón Sandoval. Granada har ambitionen att konkurrera om EL-platser, men det känns som de kommer få spela för sin överlevnad nästa säsong. Därför tror jag han ryker först.

4: Ronaldo

5: Messi
Citera
2015-06-18, 00:27
Medlem
motvalls avatar
Då ni verkar vilja fortsätta diskutera här utan att länka till det föregående får ni ok med en korrigering till trådstarten; (FB) Allt om spansk fotboll 2014/2015

Tråd klistras
/Moderator
Senast redigerad av motvall 2015-06-18 kl. 00:33.
Citera
2015-06-18, 20:58
Medlem
Cambijaos avatar
http://i.guim.co.uk/static/w-1920/h--/q-95/sys-images/Sport/Pix/columnists/2015/6/17/1434560478261/Rafael-van-der-Vaart-009.jpg

Alltid trevligt att se van der Vaart, osympatisk i många aspekter. Men det var en väldigt fin bild.

Chiclana är dock en fruktansvärt ful stad. Om man ska åka ner till södvästra Andalusien så ska man inte åka till Chiclana, speciellt när det finns feststaden Conil och Tariffa(Där halva staden fortfarande den arabiska arkitekturen). Eller den magiska byn Vejer som byggdes på bergen för att undvika tjuvarna. Cadiz är såklart också en vacker stad, brukar kalla det för Spaniens Paris. Och är man ute efter tjejer är Jerez, staden man söker. Ökänd för att vara staden de vackraste kvinnor föds i.

Men nog turism.

Hoppas det går bra för Betis. Spelar i de sanna färgerna.

https://www.youtube.com/watch?v=Q17VNIAOMOI
Citera
2015-06-19, 18:14
Medlem
hakansukkurs avatar
Ramos brorsa verkar vara lika korkad som Sterlings agent. En presidentkandidat, for mig okand Majo, till Barca gick ut och sa att en ur Ramos agent team har erbjudit Ramos till honom och antagligen flera kandidater som en prestige varvning infor omrostningen. WTF om detta stammer. Otamendi kanske ar pa vag trotsallt.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-06-19 kl. 18:17.
Citera
2015-06-19, 19:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Ramos brorsa verkar vara lika korkad som Sterlings agent. En presidentkandidat, for mig okand Majo, till Barca gick ut och sa att en ur Ramos agent team har erbjudit Ramos till honom och antagligen flera kandidater som en prestige varvning infor omrostningen. WTF om detta stammer. Otamendi kanske ar pa vag trotsallt.
Att Ramos kommer till Barca är ungefär lika sannolikt som att Cr7 skulle göra det.

Ramos vill dubbla sin lön i Real, klubben vill inte dubbla hans lön, och agenten vill då använda det här för att tvinga fram en lösning, är snacket.
Citera
2015-06-20, 00:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur

Känns som att Ramos borde komma ut i media och dementera dessa rykten ifall det är bullshit. Det är trots allt ärkerivalerna det ryktas om.
Citera
2015-06-20, 02:46
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Mina svar:
Jag tror Real Madrid faktiskt, Bentiez kommer förmodligen gör att Real Madrid tar hem ligan men faller hårt i cuperna. Kan inte riktigt motivera varför, däremot tycker jag Real Madrid har hittills agerat smart på marknaden och skulle Aguero och De Gea hamna i Real Madrid ser dem som favoriter till ligaguldet.

Fast i och för sig har väl Benitez varit lite av just cupernas man, och precis som Ancelotti inte lyckats lika bra i ligaspelet? Tror ändock att Real tar hem ligan, med tanke på att de är så jävla revanschsugna och verkligen suktar efter trofén.
Citera
2015-06-20, 16:14
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Känns som att Ramos borde komma ut i media och dementera dessa rykten ifall det är bullshit. Det är trots allt ärkerivalerna det ryktas om.
Hans brorsa/agent Rene skall tydligen sagt något vagt om att Sergio aldrig kommer spela i Barca, oväntat. Luktar illa om denna historia och tror inte Florentino är nöjd med allt jidder. i princip omöjlig att sälja men kommer det ett acceptabelt bud är det inte omöjligt att båda säger ja. Ramos vill tydligen inte sluta karriären i RM och sagt 20 M€ per säsong eller inget nytt kontrakt. Väldigt sorgligt.
Citera
2015-06-20, 18:30
Medlem
camejos avatar
Visar Cmore hela kommande säsong? Det står nämligen så här på diverse hemsidor:

Citat:
La liga, till 2015 (Sänds i C More samt TV12).

edit: på deras hemsida står det

Citat:
– Fotboll: Alla matcher i Allsvenskan, Superettan och utvalda matcher från La Liga. Det bästa från Serie A, UEFA Europa League, spanska cupen och skottska ligan samt franska Ligue 1 där bland annat samtliga PSG-matcher ingår.

Antar att det här gäller även säsongen 15-16.
Senast redigerad av camejo 2015-06-20 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in