Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 01:01
Medlem
[quote=helsan|54026997]
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen

Fynden tydde inte på någon blodutjutelse, därav "inget av fynden tyder på att flickan utsatts för våld".

Korkat i detta fallet behövdes det inget blod för att konstatera att flickan försvann mot sin vilja. Så inget blod inget våld...
2015-07-16, 01:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som talar emot gästarbetaren är på vilket sätt togs kroppen från platsen där mopeden fanns till fyndplatsen det är ensträcka på ca 1,3 km. Om det är en levande person måste transporten skett med bil, den bilen som litauerna hade, den har blivit undersökt och den har inte använts.
Om kroppen burits på axeln medför det att den personen skulle blivit nedsolkat med kroppsvätskor m.m. och hela vägen till fyndplatsen hade funnits vätskor som likspårshundarna hade markerat.
Sedan måste det finnas en brottsplats och var finns den ?
Jag anser det enda rätta är att glömma gästarbetaren som gärningsmannen, det kommer aldrig finnas bevis att han har orsakat Lisas död.
Eftersom det är 1,3 km från där mopeden fanns som är utgångsläget för Lisa till fyndplatsen, finns det ingen möjlighet att gästarbetaren hade kunnat genomföra dådet, kan ses som helt omöjligt.

Vet man att deras bil har avfärdats? Det sades ju visserligen att man inte hade tekniska bevis, MEN man sa också att provsvar tar tid...Brottsplatsen är ladan/ slaktrummet tror jag. Tror inte hon kördes levande till fyndplatsen, hon är 17 år och kan nog slåss för sitt liv om hon är ensam med en våldsam man i en bil!
Han måste ju också avvara lite vaksamhet på att köra bilen så han inte hamnar i diket.

Hon kan möjligen ha tagit sig ur bilen på vägen och lämnat spår ( mobilskal mm ) men övermannats. I så fall är brottsplatsen där mobilspår hittades. Men den ursprungliga platsen måste vara ladan. Annars hade man inte lagt så mycket krut på den i efterhand.
2015-07-16, 01:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Har för mig att skarpt läge tillkom andra eller tredje dygnet...

Vad menar du? Det var ju fråga om brott direkt.
Redan på måndag förmiddag kom det även att klassas som särskild händelse.
2015-07-16, 01:04
Medlem
[quote=Theforeigner|54027048]
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Det var INTE mitt inlägg (som det stod att det var i ditt inlägg) som du hade i dit förra inlägg, det var Nybromannens inlägg.

Detta inlägg:

Jag vet, det var Nybromannen jag citerade men det blev nåt fel
2015-07-16, 01:05
Medlem
SFC1977s avatar
Dillemat är att ingen vet exakt hur hon bragts om livet. Det hade nog underlättat om det hade varit känt. Vi får hoppas att polisen vet mer om det!

1. Störst sannolikhet är att det är personen som sitter häktad.
2. Godsägaren tycker jag är rätt skum så jag har honom som nr.2.
3. Någon som känner till området och förmodligen känner henne.

Vissa har spekulerat om hennes farsa!
Nej, känns lite väl långsökt att mörda sitt barn och sen lyckas spela mastermind!
2015-07-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Nja, det var väl vid 14 det klassades som särskilt ärende?
2015-07-16, 01:07
Medlem
[quote=Nybromannen|54027060]
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Korkat i detta fallet behövdes det inget blod för att konstatera att flickan försvann mot sin vilja. Så inget blod inget våld...

Men nu handlade det om fynden som hittats.
2015-07-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Ja på måndagen ja inte på söndagen. Därför jag var skeptisk till om det knackats dörr söndags natt...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-16 kl. 01:12.
2015-07-16, 01:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Dillemat är att ingen vet exakt hur hon bragts om livet. Det hade nog underlättat om det hade varit känt. Vi får hoppas att polisen vet mer om det!

1. Störst sannolikhet är att det är personen som sitter häktad.
2. Godsägaren tycker jag är rätt skum så jag har honom som nr.2.
3. Någon som känner till området och förmodligen känner henne.

Vissa har spekulerat om hennes farsa!
Nej, känns lite väl långsökt att mörda sitt barn och sen lyckas spela mastermind!

Dom som har påstått att fadern är mördaren har bara en jävligt livlig fantasi och ett ytterst osmakligt och totalt respektlöst sätt att uttrycka sig . Myrstack och sirap är receptet för såna typer .
2015-07-16, 01:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har för mig att "fyndet i torken" enligt en uppgiftslämnare i tråden skulle vara något annat, typ hjälmen? Detta är dock inte verifierat vad jag vet. Så det kanske var handsken som man menade låg i torken? Men jag tror inte det har stått i media vad det var för typ av föremål som fanns i torken. Har du någon källa på det skulle det vara kanon
Handsken aka mopedhandsken / motorcykelhandsken hittades i torken. Vilket kan innebära på golvet i ladan?
Citat:
På måndagseftermiddagen hittade polisen en handske i en spannmålstork belägen i en lada tio meter från flickans arbetsplats. Ladan var för tillfället satt under renovering och användes inte och ett ganska stort område i anslutning till ladan har spärrats av.
http://www.expressen.se/gt/missing-people-redo-att-hjalpa-till-i-sokandet/
2015-07-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Dom som har påstått att fadern är mördaren har bara en jävligt livlig fantasi och ett ytterst osmakligt och totalt respektlöst sätt att uttrycka sig . Myrstack och sirap är receptet för såna typer .

Ja sjuka typer som vill göra sig märkvärdiga bara :-(
2015-07-16, 01:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja på måndagen ja inte på söndagen. Därför jag var skeptisk till om det knackats dörr söndags natt...

Får väl fortsätta kasta ut länkar då.. Från 8/6:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929434.ab

"Efter att själva först ha sökt i området kring kaféet och den stora gården intill larmade föräldrarna polisen strax före klockan 22 i söndagskväll.
Redan då började polisen söka i området – och under gårdagen finkammade ett tiotal enheter det närmaste området kring kaféet."

Alltså, ett tiotal polispatruller på plats och igång med arbete, redan under Söndagskväll/natt.
Men nej, det var säkert trögstartat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in