2015-07-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tror du inte det är boden längre, menar du?
Nu känner jag mig ännu mer övertygad att det var byggbaracken, åtminstone en höjning från 90-95%

Så det var inte mjölkrummet/ slaktrummet i ladan? Om MGM är skyldig tror jag att vi kan glömma planering före brottet. Med tanke på att Lisa endast hade jobbat på kafét vis sex tillfällen sedan påsken, på helger, och med tanke på att litauerna inte besök cafét vid någon tillfälle. Ingenting talar för att MGM skulle ha uppmärksammat Lisa och ''fattat tycke'' för henne.
2015-07-15, 13:45
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Polisen följer naturligtvis tråden.

Bra att de påpekar att de inte låst sig vid en person.

Men att Lisa hittades där på Martorp var ingen nyhet på fb det hade vi ju redan förstått.

Fast många inklusive jag själv trodde det var i den gamla arbetsboden...
Nu blev det stökigt i mitt huvud. Arbetsboden och byggbaracken är väl samma byggnad och var ett litet vitt "skjul" som låg i Martorp???
2015-07-15, 13:47
Medlem
ATLAS64s avatar
utredningen lär ta sin tid,, och ev fler omhäktningar lär det bli www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/
2015-07-15, 13:50
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Polisen följer naturligtvis tråden.

Bra att de påpekar att de inte låst sig vid en person.

Men att Lisa hittades där på Martorp var ingen nyhet på fb det hade vi ju redan förstått.

Fast många inklusive jag själv trodde det var i den gamla arbetsboden...
Frågan är om Polisen kan avsätta en heltidstjänst för att bevaka alla tokteorier. Men det kanske vill kolla om info läckt?
2015-07-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Nu blev det stökigt i mitt huvud. Arbetsboden och byggbaracken är väl samma byggnad och var ett litet vitt "skjul" som låg i Martorp???

Det har ryktats dels om den gamla arbetsboden även om den gula fyrkantiga byggnaden.

Men visst kan det vara arbetsboden bara lite konstig formulering i tidningen som jag reagerade över...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-15 kl. 13:58.
2015-07-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Det mesta men tydligen inte allt. Frågan är vad som talar emot mannen?
Det som talar emot gästarbetaren är på vilket sätt togs kroppen från platsen där mopeden fanns till fyndplatsen det är ensträcka på ca 1,3 km. Om det är en levande person måste transporten skett med bil, den bilen som litauerna hade, den har blivit undersökt och den har inte använts.
Om kroppen burits på axeln medför det att den personen skulle blivit nedsolkat med kroppsvätskor m.m. och hela vägen till fyndplatsen hade funnits vätskor som likspårshundarna hade markerat.
Sedan måste det finnas en brottsplats och var finns den ?
Jag anser det enda rätta är att glömma gästarbetaren som gärningsmannen, det kommer aldrig finnas bevis att han har orsakat Lisas död.
Eftersom det är 1,3 km från där mopeden fanns som är utgångsläget för Lisa till fyndplatsen, finns det ingen möjlighet att gästarbetaren hade kunnat genomföra dådet, kan ses som helt omöjligt.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-15 kl. 14:01.
2015-07-15, 14:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Apropå sidan "SkytteVärn: Lisa Holms försvinnande, pressens etik och försvarsmaktens hemligheter" (http://skyttevarn.blogspot.se/2015/06/lisa-holms-forsvinnande-pressens-etik.html) som det refereras till här i tråden.

Bland kommentererna står det (det fetade i texten avses):

"Vad gäller fallet Lisa så verkar det funnits en hotbild, där Lisa kan ha blivit förväxlad, där just publiceringen av GT kan ha medfört hennes död, då kroppens temp påvisade att hon varit död i c:a 1 1/2 dygn efter det att hon påträffats avliden. Ni får mer utförligt den 28 Juli i detta ärende."
Inte för att jag vill vara sån men nog är det konstigt att "...hon varit död i ca 1 1/2 dygn efter det att hon påträffades avliden..." För övrigt anmärkningsvärda uppgifter alltihop.
2015-07-15, 14:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Krossat glas/display på marken 500 m från skalet. Bilden sägs visa platsen:
http://sverigesradio.se/sida/images/97/3535160.jpg?preset=article-slider

GM förstört mobilen tidigare - hur kan splitter från displayen hamna på grusvägen? Han sprang väl ändå inte och kastade ut glasbitar ur bilen som han städade?
Eller hur menar du?

Om GM lämnar en massa fynd efter grusvägen i sin improvisation - vart gjorde han av mobilen då?
Pilarna pekar mot fältet och anger en lägesbestämning i förhållande till vägen. Själva fyndplatsen bör ha märkts ut med en sådan här vimpel:
https://minfil.org/U8afj1b9b2/fyndplats.jpg

Det är långtifrån säkert att man hittat allt som gm gjort sig av med. - Vidare vet vi inte hur stora "splitterbitar" som hittats.
2015-07-15, 14:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så det var inte mjölkrummet/ slaktrummet i ladan? Om MGM är skyldig tror jag att vi kan glömma planering före brottet. Med tanke på att Lisa endast hade jobbat på kafét vis sex tillfällen sedan påsken, på helger, och med tanke på att litauerna inte besök cafét vid någon tillfälle. Ingenting talar för att MGM skulle ha uppmärksammat Lisa och ''fattat tycke'' för henne.
Nej, det var inte i ladan mittemot caféet alls som hon hittades.
2015-07-15, 14:23
Medlem
bokfodrals avatar

Nu knöt det sig verkligen riktigt jävla mycket i magen....

Lördagen efter att Lisa hade hittats, såg jag ett foto på instagram där mina ögon fastnade på en kommentar som sade att Lisa hade avlidit på torsdagen.
Jag minns det nu, för jag hajade så klart till över detta, huruvida det dels kunde vara sant och även hur denna person då i så fall kunde veta detta - och så läser jag det du länkar till här.

Allting i detta är så proppfullt med teorier och spekulationer och nån som känner nån som känner nån osv, som påstår sig sitta på inside information, men samtidigt så har hela fallet ett sånt blytungt hemlighetslock på sig, som så klart ska vara så, men det vilar också en oerhört creepy känsla över alltihop....
2015-07-15, 14:26
Medlem
Gusselbys avatar
Tror inte man ska överanalysera den länkade expressenartikeln och försöka tolka varje ord som skrivs.
2015-07-15, 14:34
Medlem
Gusselbys avatar
Byggbarack, arbetsbod; kanske menar ni samma bod. Själv misstänker jag byggbarack 4 som stod en liten bit utanför området. Det visar sig senare, hoppas för trådens skull att det inte blir en långkörare om det. Det är vad jag hoppas på, bland mycket annat, andra har säkert en annan uppfattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in