2015-07-16, 00:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
För att göra det än mer intressant kan man ana en övervakningskamera riktad mot maskinhallen, se cirkeln i fotot (kamera riktad mot dörr ?), om det nu är en kamera lär GM knappast valt att släpa in Lisa genom denna dörr heller: http://postimg.org/image/o4myio893/
Ser faktiskt ut som en sån.
GM kan ha glömt bort eller aldrig vetat om att en övervakningskamera fanns monterad
inom området och då är det ju klappat och klart: polisen har nu denne på bild när han
bär in sitt offer levandes eller död i den ålderstigna boden med sitt kusliga skåp...

Utspridandet kors och tvärs av alla prylar tillhörandes detta offer vittnar inte om någon
lysande smartskalle direkt. Desto mer om en något stressad och orolig herre som bara ville bli
av med allt utan närmare eftertanke och en sån figur kan ha mycket väl tänkas också
missa existensen av en "gloende" elektronikpryl som håller koll på vad som försiggår
inom aktuellt område.

GM fångad av en övervakningskamera tillsammans med sitt livlösa offer -
det blev hans fall. Där har vi en rubrik att vänta oss framöver.
Sedan DNA och fingeravtyck och gud vet allt ovanpå detta.

Alternativgänget får det inte lätt här alltså.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-16 kl. 00:15.
2015-07-16, 00:13
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Kan nästan tro att du själv är polis med din positivitet. Nädu polisernas arbete vet jag inte om jag vill hylla med alla olösta mord som finns. Här har de kommit till dukat bord går de tomhänta ur detta så sjunker mitt förtroende ännu längre ner. Även alla andra brott stölder och inbrott är endast ett pyttelitet antal som klaras upp. Nä jag ansluter mig inte till din hejarklack och jublar dessvärre får jag lov att säga. Får se vem som står med dumstruten du eller jag i detta fallet...

Ansluter mig till din hejarklack Nybromannen.

De misstänker alltså att MGM har begått ett mord på sin arbetsplats, lagt ut spår till sin bostad och även gömt offret på sin arbetsplats.

MGM är ju bevisligen inte den totalidiot som krävs för att agera på det viset. Han kan försörja sig år efter år som snickare, konstruktör, vaktmästare, hantverkare mm samt få beröm för sina prestationer. Allt detta tyder på en naturbegåvning utöver det vanliga och ska de leta efter en komplett idiot, eller ännu värre, kan de hellre söka bland klåpare med svenskt kompetensbevis.
2015-07-16, 00:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag utvecklade mitt inlägg lite.

Fanns det ingen som jobbade med torken vecka 23-24?

Det har funnits info i media att Lisa's handske hittades i eller vid denna torken (den kallades något annat som jag tyvärr inte minns)

Ibland undrar jag om man hittat upp båda Lisa's handskar ???
En handske på marken i ladan, och den andra i torken i ladan ?
2015-07-16, 00:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
GM kan ha glömt bort eller aldrig vetat om att en övervakningskamera fanns monterad
inom området och då är det ju klappat och klart: polisen har nu denne på bild när han
bär in sitt offer levandes eller död i den ålderstigna boden med sitt kusliga skåp...

Utspridandet kors och tvärs av alla prylar tillhörandes detta offer vittnar inte om någon
lysande smartskalle direkt. Desto mer om en något stressad och orolig herre som bara ville bli
av med allt utan närmare eftertanke och en sån figur kan ha mycket väl tänkas också
missa existensen av en "gloende" elektronikpryl som håller koll på vad som försiggår
inom aktuellt område.

Sedan DNA och fingeravtyck och gud vet alllt ovanpå detta.

Altrenativgänget får det inte lätt här alltså.

Det var lite roligt med LYSANDE smartskalle eftersom den inringade detaljen på fotot är en gårdsarmatur för belysning . I den sitter en 125 Watts kvicksilverlampa som lyser starkt . Den är mycket vanlig på bondgårdar och har ofta ett ljusrelä som tänder och släcker lampan .
2015-07-16, 00:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jema A/S är nog bara leverantör av tippgrop och transportanläggingen m.m . EOSS Energi & Silo Sverige AB i Vårgårda är dom som säljer och installerar produkterna . Så det var nog en svensk firmabil som du såg men möjligt att de ändå har Jemas logga eftersom produkterna kommer därifrån . Datumen kan nog stämma som stod i din tidigare länk . Det har nog säkert pågått ett tag . Det var väl dessa rör som ska transportera spannmålen som syntes på nån bild när teknikerna syntes gräva i ladan . En del trodde ju att det var avloppet från mjölkrummet men det var helt klart rören till spannmålstransportören.

Säkerligen ett lite större projekt ja. Ladan har även fått en tak-tillbyggnad ca 2kvm, som skiljde sig i färg mot övriga taket.
Det där ekipaget åkte ganska omgående, så jag hann inte se ordentligt, men uppfattade röd logga och silvergrå pickup+täckt alusläp. Däremot fortsatte slagborren att mala inuti ladan ( den högra delen) så det fanns troligtvis fler fordon på baksidan.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-16 kl. 00:21.
2015-07-16, 00:20
Medlem
Citat:

inom aktuellt område.

Du är fan inte sann någonstans tror du verkligen att de som har något med gården att göra inte visste om ifall det fanns kamera på området. Rätt man sitter ju enligt dig varför sitter du då kvar i tråden och läser om det är så irriterande vad andra tror eller inte tror? Tror du inte polisen slagit sig för bröstet om det fanns filmat alltihopa?
Ja gode gud rent ut sagt...
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

inom aktuellt område.

Inte nog med det, jag tycker mig se en kamera i ladan också.

Drömma och fantisera kan man alltid göra, men åklagarfansen får nog gå hem och slicka sina sår om kameran har fångat någon annan än NB. Om det är en kamera hade nog filmen varit framkallad vid första häktningen...
Medlem
Citat:

inom aktuellt område.

Du tror inte man hade hittat Lisa lite snabbare om det varit så.
2015-07-16, 00:23
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Säkerligen ett lite större projekt ja. Ladan har även fått en tak-tillbyggnad ca 2kvm, som skiljde sig i färg mot övriga taket.
Det där ekipaget åkte ganska omgående, så jag hann ju inte se ordentligt, men uppfattade röd logga och silvergrå pickup+täckt alusläp. Däremot fortsatte slagborren att mala inuti ladan ( den högra delen) så det fanns troligtvis fler fordon på baksidan.

Taktillbyggnaden är till elevatorn som tar spannmålen upp från tippgropen och vidare till transportören . Den extra takhöjden behövs för att få upp spannmålen allra högst upp i byggnaden.
2015-07-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det har funnits info i media att Lisa's handske hittades i eller vid denna torken (den kallades något annat som jag tyvärr inte minns)

Ibland undrar jag om man hittat upp båda Lisa's handskar ???
En handske på marken i ladan, och den andra i torken i ladan ?

Har för mig att "fyndet i torken" enligt en uppgiftslämnare i tråden skulle vara något annat, typ hjälmen? Detta är dock inte verifierat vad jag vet. Så det kanske var handsken som man menade låg i torken? Men jag tror inte det har stått i media vad det var för typ av föremål som fanns i torken. Har du någon källa på det skulle det vara kanon
2015-07-16, 00:29
Medlem
virrevirras avatar
Sök på blomberg säteri på facebook någon där som komenterat och blivit lurad av AJ komenterat 10 juni med.
2015-07-16, 00:30
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mjölkrummet är avspärrat fortfarande, mer än en månad efter fyndet av kroppen. Det måste vara högintressant. Såg du någon polis eller polistekniker, inkl fordon där? De parkerar sannolikt på baksidan.
Vad som skrämmer mig är att Lisa kanske var vid liv i mjölkrummet på söndagskvällen när pappan kom till kaféet. Det som talar emot det är att hur lyckades de isf ta bort henne det var poliser där hela natten. De knackade dörr hos grannarna runt om, även hos MGM vid 3-tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in