Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Om det varit ett terrorist dåd, då borde terroristerna ju gått ut med att dom stod bakom dådet, det är ju liksom hela grejen med terror, att fienden ska straffas och skrämmas och veta vem som gjort det.
Så den teori tror jag inte på.
De som blev drabbade vet säkert vad som låg bakom mordet på Lisa.
Fadern tillhörde SOG som är en respekterad grupp även internationellt. Det finns den här typ av grupper i många länder, enligt utländsk expertis ses den svenska SOG gruppen som en av de bästa i Europa och även i klass med den i USA.
När fadern kom till platsen insåg han helt säkert vad det var frågan om, han gjorde självklart anmälan till polisen, men kontaktade också sina kolleger som kom med en rasande fart dit.
De här personerna har samtliga vapenlicens och rätt att inneha vapen, jag är helt övertygad de kom inte obeväpnade och deras mål var sannolikt att neutralisera terroristerna, som skulle ha varit chanslösa mot den här gruppen.
Jag har den teorin att det här terroristdådet mot Lisa gjordes i Blomberg därför terroristerna måste ha en buffert att kunna komma undan, en reträttväg och tidsmässigt fick de mesta tiden när dådet utfördes i Blomberg.
Terroristerna känner säkert till den här gruppen och ville absolut inte komma i konflikt med dem därför om så hade blivit fallet var de chanslösa.