Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
GMP (Gärningsmannaprofilgruppen)

Och vad kom de fram till - inom så kort tid?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja men det måst väl ha varit på fp dom "viftade" för sedan blev dom frihetsberövade.
Varför måste det det?
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag skulle kunna tänka mig att det är denna kreditköpta svarta Honda CRV (EOB611) AJ bytt in hos Honda-handlaren.
Men att ägarbytet möjligen inte gått igenom. Tidigare hade AJ nio fordon, men han verkar nu ha tio.
Har någon sett honom i denna sedan 25 juni?
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 86601

Den (Hondan) är möjligtvis kvar i ägo. (bevittnat av anonym)

PS
Tack för regnr Det har inte varit lätt att utröna (E??611) genom:
http://sverigesradio.se/sida/images/97/3534440.jpg?preset=article
Senast redigerad av rotesau 2015-07-17 kl. 11:54.
2015-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Ursäkta om detta redan framgått i tråden - men det jag undrar är om Lisa på morgonen skickade sms hem och berättade att resan till jobbet gått bra? Om hon gjorde det, så är det ju inget konstigt i att hon även meddelade att hon var på väg hem.

Att meddela att man är på G, har många människor vanan att göra, antingen de är 17 eller 45 år. Inga konstigheter med det.

Ja, det tog henne ca 45 minuter att ta sig till jobbet så därför visste pappan när han fick starttiden från jobbet när hon skulle komma hem. Om jag inte missminner gav han henne ca 15 - 20 minuter extra innan han ringde hennes mobil.
2015-07-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Svårt att säja,men 5 dagar i värme måste ha satt igång processen.

Stämmer bra det,
enligt en rättsläkare kan det börja lukta efter 5 dagar sen spelar värmen in och hur fet människan är in
också

Källa: http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.2939937
2015-07-17, 11:22
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför måste det det?
Det har inte framkommit att Litauerna var tjenisar med MP och hade möte med varandra stupikvarten.
Hur många ggr vet du att dom träffats?
2015-07-17, 11:22
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det är svårt att få ihop det. Någon pusselbit saknas.
Japp,hennes mobiltelefon,är övertygad att det finns spår i den som leder till rätt GM.
2015-07-17, 11:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det har inte framkommit att Litauerna var tjenisar med MP och hade möte med varandra stupikvarten.
Hur många ggr vet du att dom träffats?
Vad har det med saken att göra? Det har inte framgått att konfrontationen med MPS skedde på Martorp.
2015-07-17, 11:25
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det är möjligt att hon har lämnat mopeden frivilligt. Först skickar hon sitt SMS sedan händer något som gör att hon lämnar mopeden. Men det är en väldig slump att GM dyker upp just då.

Absolut. Det kan ju vara en slump att råkar vara Lisa, också. Det kan vara en slump som gör att situationen ens inträffar.

Det är inte så vanligt (men det händer, Peter Mangs, till exempel) att illgärningsmän och mördare ger sig ut i syfte att begå sina illgärningar, utan det är ofta sådant som inträffar därför att slumpen skapar tillfället.
2015-07-17, 11:25
Medlem
Vad har MP inte hittat av hennes ägodelar?

Mobilen
Jackan
Två par byxor
Hjälm

Det är dessa tillhörigheter som saknas fortfarande om jag har förstått det korrekt, om man ser till efterlysningen
Rosa/vit jacka
Jeans
Adidasbyxor
Hjälm

Det sista fyndet, vad var det?
Det har inte framkommit tror jag
2015-07-17, 11:26
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag tror att du har förväxlat med detta: http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/ "- Man åker ikapp och hittar dem 500 meter från fyndplatsen, säger Martin Fredman".

"Martin Fredman berättar att polisen som kom till ladan på något sätt uppfattade de misstänkta i närheten.

- Man åker ikapp och hittar dem 500 meter från fyndplatsen, säger Martin Fredman."

500 m från Martorp alltså !
2015-07-17, 11:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och vad kom de fram till - inom så kort tid?

Inte pappan i alla fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in