Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 22:19
  #35101
Medlem
Skaraborg2s avatar
Systematiskt, metodiskt och proffsigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är övertygad att det finns mer på måndag än när dom häktades. Hur långt det bär återstår att se. Men jag får ett bestämt intryck av att dom arbetar systematiskt och metodiskt.

Många ser brist på information som negativt. Det gör inte jag. Dom skall i första hand lösa ett brott, inte tillgodose media och allmänhet med information.

Som kan skada utredningen.

Det intrycket får jag också.

Jag ser inte heller denna brist på information som något negativt utan tvärtom. Tycker det är bra att de håller stenhårt på yppandeförbudet och inte läcker som ett såll.

Tids nog kommer vi att få mera information.
2015-06-21, 22:20
  #35102
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack, men att en polis har rätt att kliva in är väl närmast självklart? Men har Missing People samma rätt?

Det är inte alldeles självklart för det måste föreligga fara för dröjsmål, i detta fall är det emellertid självklart men i många fall får poliserna avvakta ett förordnade.

Missing People ska inte ha samma rätt, för att de ska få gå in krävs tillstånd från den som bor i huset.
2015-06-21, 22:21
  #35103
Medlem
Mp har tystnadsplikt tycker det vore jävligt dåligt om man passerar den och lägger ut information här som kan skada utredningen riskerar ju att Gm går fri nästa gång kan det bli någon annans barn :-( Dessutom kan det bli att Polisen inte samarbetar med Mp mer...
2015-06-21, 22:22
  #35104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja hon bodde i Stöpen och inte i själva Skövde. Det är faktiskt en viss skillnad.

http://se.avstand.org/St%C3%B6pen/Sk%C3%B6vde

Hon tog förmodligen denna väg. Den går förbi MGM bostad och även förbi Kinnekulle och Martorp (där hon hittades)

https://www.here.com/directions/walk...8,17,satellite
2015-06-21, 22:22
  #35105
Medlem
ThordOlavssons avatar
Beträffande bilen http://forumbilder.com/image/rAv som hittades i Axvall så har någon ansträngt sig för att den inte skall kunna identifieras. Det har skett genom att nummerplåtarna har tagits bort.

Om litauerna hade en sådan bil så bör den ganska snabbt identifieras av boende på trakten även utan skyltarna.

Om det är en svensk bil så kommer den att identifieras på chassinumret.

Om inte bilägaren är en komplett idiot så måste alltså bilens identitet vara sådan att chassinumret inte är nog. Det tyder på en utländsk bil. Att bilen är försiktigt övertäckt tyder vidare på att något nöt har tänkt att komma och hämta den igen. Jag tror därför bilen antingen är en utländsk bil som avidentifierats eller en stulen bil där tjuven är utländsk (så att han tror det räcker ta bort nummerplåten).

Om bilen har med försvinnandet att göra så bör förövaren alltså vara en person på tillfälligt besök i Sverige, knappast de gripna.
2015-06-21, 22:24
  #35106
Medlem
Geres avatar
Har du några som helst belägg för att Palme ö h t kände Algernon eller Wingren.

Jag skulle vilja påstå att du är lite väl konspratorisk.

Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Varför är alltid försvaret/militären inblandat i alla mystiska Mord?
Olof Palme där har vi Bofors affärerna och iran/irak kriget.
Olof Palme var bra kompis med både Algernon och Bofors VD Wingren.
Hur det gick för Olof Palme vet alla (Krille är oskyldig)
Algernon var VapenInspektör och blev kastad framför tunnelbanetåget.
Wingren med hustru dör i en mystisk bilolycka nära Strömsholm, rykten säger att Wingren skulle avslöja allt han visste om Olof Palmes mord i en kommande rättegång som sedan ställs in.
Journalisten Catch Falck och hennes väninna hittas i vattnet i sin bil , mördad men polisen säger olycka.Man har inte kranavtten i lungorna om man kör ner sin bil i vattnet.
Rykten säger att Algernon avslöjat hemliga saker för Catch.

Sen har vi estonia där man kunde se på Uppdrag Granskning att Estonia smugglade militär utrustning troligtvis från Ryssland till Sverige.

Nu har vi alltså fallet Lisa Holm där farsan är special militär.
Fallet är konstigt oxå om det nu finns DNA spår varför matchas inte dessa med dom häktade bröderna?
Även GW Persson tycker fallet är konstigt och alla turer kring det här.
Handsken och mobilen verkar mer utlagda för att dom ska hittas.
Militären är återigen inblandat kan man väl säga.
2015-06-21, 22:24
  #35107
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Nej det är inte ett välplanerat mord, en vanlig 17 årig tjej har inte såna fiender som räknar ut i förväg huf de ska dölja vad som hänt. Hon har hoppat in i en bil, kan vara ett välbekant ansikte från en vänlig kille i närheten. Om det är en av de gripna så finns en avvikelse i ålder, sånt förekommer. Han lyckas lura med henne till Martorp där han kör längst in, längst bort till baracken dit han troligt har nyckel, tänkbart förvaras verktyg el dyl där. Han våldför sig på henne, möter motstånd blir förbannad och tar till alldeles för myckeg våld. Hon avlider. Han panikar, hämtar brorsan och de gömmer henne bättre under natten. Hur hennes grejer hamnar där de gör är den stora märkligheten i detta fall. Om vi får veta kan det bli ett stort jasså. Kanske en enkel förklaring.
2015-06-21, 22:24
  #35108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det är inte alldeles självklart för det måste föreligga fara för dröjsmål, i detta fall är det emellertid självklart men i många fall får poliserna avvakta ett förordnade.

Missing People ska inte ha samma rätt, för att de ska få gå in krävs tillstånd från den som bor i huset.

Tack. Du är en "klippa" att luta sig mot.
2015-06-21, 22:25
  #35109
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack, men att en polis har rätt att kliva in är väl närmast självklart? Men har Missing People samma rätt?
Allemansrätten ger envar rätt att beträda annans mark, men att beträda tomtmark kräver fastighetsägarens tillstånd. MPS är ingen myndighet och har inte större rätt än någon annan att beträda tomtmark och definitivt inte byggnader utan fastighetsägarens tillstånd.
2015-06-21, 22:25
  #35110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
som sagt jag är också för teorin att hon själva fraktat sig till gärningsplatsen och att gärningsmannen kört tillbaka mopeden.

Genialiskt. Och hann tillbaka innan Lisas pappa kom till Blomberg.
2015-06-21, 22:26
  #35111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Beträffande bilen http://forumbilder.com/image/rAv som hittades i Axvall så har någon ansträngt sig för att den inte skall kunna identifieras. Det har skett genom att nummerplåtarna har tagits bort.

Om litauerna hade en sådan bil så bör den ganska snabbt identifieras av boende på trakten även utan skyltarna.

Om det är en svensk bil så kommer den att identifieras på chassinumret.

Om inte bilägaren är en komplett idiot så måste alltså bilens identitet vara sådan att chassinumret inte är nog. Det tyder på en utländsk bil. Att bilen är försiktigt övertäckt tyder vidare på att något nöt har tänkt att komma och hämta den igen. Jag tror därför bilen antingen är en utländsk bil som avidentifierats eller en stulen bil där tjuven är utländsk (så att han tror det räcker ta bort nummerplåten).

Om bilen har med försvinnandet att göra så bör förövaren alltså vara en person på tillfälligt besök i Sverige, knappast de gripna.

Rätta mig om jag har fel...men skrev inte han JW något om någon bil i ett av sina inlägg på twitter eller fan det va??
2015-06-21, 22:26
  #35112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Han som är förman på Martorp. Mja, du får väl tro vad du vill, men jag känner killen och som sagt, det finns inte en chans att han skulle vara inblandad i detta. Dock är det mystiskt att LH hittades på Martorp. Men den frågan återstår att lösa. Men nu har ni iaf en mindre misstänkt person att fundera över.
Vilka kan ha dörrnyckeln till platsen (där Lisas kropp hittades), tror du?
http://imengine.hall.infomaker.io/im...eight=587&q=80

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback