Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 00:25
  #33901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ponera t.ex. att hon blev hotad med en kniv. Då kanske hon följde med utan att göra något motstånd.

Inget motstånd - inga spår.

Jo det hade sannolikt lämnar spår. Scenariot du beskriver innebär ett antal sekunders reaktion. Det räcker.
Mer sannolikt att det inte finns någon anledning att tro att det var kamp dvs hon kände/kände till GM.
2015-06-21, 00:27
  #33902
Medlem
Nu har äntligen mitt konto verifierats, så nu kör vi! Nu kanske jag både är tvåa och trea på bollen, men kolla in den här street view-bilden:

https://www.google.se/maps/@58.54619...!7i1600!8i1200

Två personer står och spanar bort mot kaféet. Visst, så klart inget konstigt med det, men det kan ju definitivt vara litauerna som råkat fasta på bilden.
2015-06-21, 00:27
  #33903
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ponera t.ex. att hon blev hotad med en kniv. Då kanske hon följde med utan att göra något motstånd.

Inget motstånd - inga spår.
Följt med vart? Över en trafikerad väg till ladan? Eller till en bil som vem som helst kunde se?
2015-06-21, 00:27
  #33904
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har tänkt mig möjligheten att dådet kan ha begåtts i ladan där handsken återfanns, av en av bröderna och att kroppen flyttades senare med hjälp av den andre brodern. 2 1/2 timma hade de på sig. Varför skulle handsken ligga där den låg, undrar man ju?

Jag tror också att brottet begicks i ladan, eller att kroppen flyttades dit för att undgå upptäckt.

Men inlägget jag replikerade på gällde hur bilen som transporterade kroppen därifrån till fyndplatsen färdades, och det måste rimligen ha skett i riktning från caféet till fyndplatsen. Alltså är det faktiskt relevant att fråga på vilken sida av vägen som mobilskalet m.m. hittades.
2015-06-21, 00:27
  #33905
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att journalisten gjort ett misstag, men icke desto mindre är kontentan av det som står i artikeln att den yngre broderns advokat var missnöjd med den tekniska bevisning som fanns.

Jag skulle vilja påstå att det är högst troligt att journalisten ordbajsat lite, samt att det är precis den kontentan GP vill ska framgå?
Men för all del, tolka själv.

Själv väntar jag tills någon blir citerad. En felcitering kan få allvarliga konsekvenser för en tidning. Där görs plötsligt inga större "fel".
En artikeltext skriven av journalisten, kan däremot nästan helt utan undantag, alltid innehålla fel av olika storlek.
Ursäkta för OT.
2015-06-21, 00:28
  #33906
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Vet inte. Känns mer troligt att hon blivit skrämd av något när hon stått vid moppen. Sett nögon hotfull person som dykt upp. Sen fösrökt springa åt motsatt håll in i ladan kanske för att gömma sig.
Varför är det mer troligt? Ska det då ha ingått i GMs beräkningar att hon skulle fly in i ladan eller var tanken att jaga ikapp henne? Vi får inte glömma att det faktiskt var ljust ute. Klockan var halv sju en sommarkväll, inte gärna ägnar man sig åt för uppseendeväckande beteenden som får en flicka att fly från sin moped vid den tiden.
2015-06-21, 00:28
  #33907
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Nu har äntligen mitt konto verifierats, så nu kör vi! Nu kanske jag både är tvåa och trea på bollen, men kolla in den här street view-bilden:

https://www.google.se/maps/@58.54619...!7i1600!8i1200

Två personer står och spanar bort mot kaféet. Visst, så klart inget konstigt med det, men det kan ju definitivt vara litauerna som råkat fasta på bilden.

5 år gammal bild?
2015-06-21, 00:29
  #33908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Nu har äntligen mitt konto verifierats, så nu kör vi! Nu kanske jag både är tvåa och trea på bollen, men kolla in den här street view-bilden:

https://www.google.se/maps/@58.54619...!7i1600!8i1200

Två personer står och spanar bort mot kaféet. Visst, så klart inget konstigt med det, men det kan ju definitivt vara litauerna som råkat fasta på bilden.


Googlemaps använder sig av bilder som är 0-5 år gamla.

Själv får jag detta meddelande på din länk.
"Länken stöds inte i Lite-versionen av Google Maps. Läs "

Edit: fick din Googlemaps länk att funka efter jag swichade till "fullständiga versionen av Googlemaps"
__________________
Senast redigerad av Azimut68 2015-06-21 kl. 00:31.
2015-06-21, 00:29
  #33909
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Följt med vart? Över en trafikerad väg till ladan? Eller till en bil som vem som helst kunde se?

Till ladan, ja. En undanskymd plats. Trafiken tror jag inte var något problem. Detta var på kvällen, och inte i en tätort.
2015-06-21, 00:29
  #33910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Nope.. De sysslar med övervakning och frågor gällande rikets säkerhet inte med mordutredningar och att leta efter försvunna personer.

Det spekulerades i det från början pappan hade någon hemlig militär tjänst...
2015-06-21, 00:29
  #33911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ponera t.ex. att hon blev hotad med en kniv. Då kanske hon följde med utan att göra något motstånd.

Inget motstånd - inga spår.

Och knivar används för att skära med. Hennes kropp återfanns i delar.
I slakteriet med nötkreatur används säkerligen stora knivar och andra redskap också. Nån som behärskar tekniken så att säga, kan vara möjligt att hon blev hotad in i en bil med kniv.
2015-06-21, 00:30
  #33912
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Nu har äntligen mitt konto verifierats, så nu kör vi! Nu kanske jag både är tvåa och trea på bollen, men kolla in den här street view-bilden:

https://www.google.se/maps/@58.54619...!7i1600!8i1200

Två personer står och spanar bort mot kaféet. Visst, så klart inget konstigt med det, men det kan ju definitivt vara litauerna som råkat fasta på bilden.
VA??? Bilderna på googlemaps är från 2010! Menar du att dom ska ha spanat i 5 år?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback