Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 12:29
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Plocka gärna fram de inläggen. Vi riskerar ännu en trådsanning här.

Jag ska försöka rota fram dom. Hoppas inte mod har plockat bort dom som off topic. Kanske någon här kan bekräfta att dom såg samma inlägg som mig? alltså " det spekuleras bland LHs vänner att hon försvunnit självmant för att få uppmärksamhet".

Om inlägen finns kvar så är det innan hon hittades. Ganska så tidigt dök dessa påståendena upp.
2015-06-21, 12:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Din s.k. teori faller tycker jag iom. att MGM är häktade för mord.
Man häktar inte för mord om det inte är uppenbart mord och man ev. kan misstänka olycka.

Det kan handla om både olycka och mord, och kroppens skick kan göra att det är svårt att fastställa om mordet har föregåtts av en svår kroppsskada.
2015-06-21, 12:33
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Kan du förklara detta tydligare?

Visst. Jag har redan gjort ett inlägg om detta men kan ta det igen. Jag började fundera över hur långt det var till hennes mobildelar och kafét. Nu häktade balterna bor ca 1 km från kafét. Halvvägs däremellan har man hittat mobildelar. Så jag klockade mig själv hur lång tid det tar att gå 1 km när jag rastade hunden. Ca 11 min. Alltså borde tagit ca 5-6 minuter att sig till där mobildelarna är upphittade till fots. Det stämmer bra med tiden 7 minuter som det tar från sista sms till att mobilen dör.
2015-06-21, 12:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag ska försöka rota fram dom. Hoppas inte mod har plockat bort dom som off topic. Kanske någon här kan bekräfta att dom såg samma inlägg som mig? alltså " det spekuleras bland LHs vänner att hon försvunnit självmant för att få uppmärksamhet".

Om inlägen finns kvar så är det innan hon hittades. Ganska så tidigt dök dessa påståendena upp.
Det påstods att det spekulerades på andra sidor att hon självmant försvunnet.
Här fanns inte det påståendet vad jag kan minnas.
Hittade användaren som skrev detta:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=333791&threadid=2579 335
Senast redigerad av Tomato 2015-06-21 kl. 12:38.
2015-06-21, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Läsvärt av GW.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/omstandigheterna-som-gor-mig-orolig/?ref=yfp

Håller med, mycket klargörande om hans synpunkter på fallet. Som han skriver så är uppklarningsprocenten för spaningsmord bara runt 50 %.
Man får verkligen hoppas att det inte är ännu en kling & klang utredning kring ett uppmärksammat mordfall där polis och åklagare låser sig fast kring en tes som i slutänden visar sig vara osann. Att teknisk bevisning mot de häktade ännu saknas gör ju inte saken bättre.
Som GW också skriver är det vanligaste i sådana här fall att GM har någon typ av relation till offret och är ofta i samma åldersspann som vi är flera som har påpekat sedan trådstarten.
2015-06-21, 12:36
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Visst. Jag har redan gjort ett inlägg om detta men kan ta det igen. Jag började fundera över hur långt det var till hennes mobildelar och kafét. Nu häktade balterna bor ca 1 km från kafét. Halvvägs däremellan har man hittat mobildelar. Så jag klockade mig själv hur lång tid det tar att gå 1 km när jag rastade hunden. Ca 11 min. Alltså borde tagit ca 5-6 minuter att sig till där mobildelarna är upphittade till fots. Det stämmer bra med tiden 7 minuter som det tar från sista sms till att mobilen dör.

Att gå den vägen (om nu mobildelarna hittats enligt kartan) tar dubbelt så lång tid som om man går all'en upp raka spåret.
2015-06-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja du har helt rätt i att man bör ta det med en nypa salt, det som står i tidningen. Men det är dock endast det vi kan förhålla oss till i väntan på att polisen skall göra några nya uttalanden eller att någon med insyn i utredningen skall råka kläcka ur sig något hemligt.
Men de här uppgifterna med kvinnan och städningen tror jag att jag läst på tre olika ställen alltså att det var över ett år sedan hon slutade med det. Jag tror det är en sådan sak som verkligen förstorats när någon hittat någon form av koppling. Jag tycker den är totalt ointressant eftersom om BO skulle träffat den här kvinnan så är det i alla fall inte via caféarbetet.

I övrigt har jag ingen åsikt om de här bröderna är skyldiga eller inte. Det är svårt att ta in att två skötsamma män helt plötsligt skulle bli mördare när de har så mycket att förlora

Jag håller med dig om det här. Hur det än är, så är det extremt osannolikt att mordet (eller dråpet, vållandet t annans död) var planerat. Jag hoppas verkligen att någon med insyn i utredningen hör av sig t.ex till GW Persson och berättar ingående om utredningen. Sen behöver den som tar del av det inte skriva om det direkt, men det skulle kännas bra att veta att det fanns några second opinions under utredningens gång och några som kan kontrollera att det går rätt till och ingenting viktigt missats. Jag tycker att det är ganska konstigt att ingen har hört av sig till GW redan och berättat exakt vad det är de har på bröderna. Om det nu inte är så att de inte har just något i nuläget, men avvaktar DNA-analys.
2015-06-21, 12:38
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Att gå den vägen (om nu mobildelarna hittats enligt kartan) tar dubbelt så lång tid som om man går all'en upp raka spåret.

Aldrig att det tar dubbelt så lång tid. För att vara mer exakt så är det 900 meter till balternas bostäder. Alltså 100 m kortare än den sträckan jag klockade. Hon kan ju dessutom valt att gå en bit över åkern först och sen ut på vägen.
2015-06-21, 12:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Självklart. Men min poäng är att det är en enda anonym postare som har kommit med denna info. Ingen av hennes kollegor har nämnt det till massmedia. Ingen annan gäst tycks ha läckt detta till massmedia.

Naturligtvis men det är rätt tyst överlag från alla håll i detta ärende, därav min fråga till postaren i fråga. Sen vet vi inte vilken tid detta i så fall skulle ha skett eller hur många gäster de facto fanns just då på caféet.
2015-06-21, 12:39
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men...ni som tror att våldtäckter bugger på att tjejen är söt o att de vill ha sex med henne vet ni inte att vanligen är våldtäckt ett uttryck för frustration o aggression. Har väldigt lite med sex att göra men med våld dominans o makt. Ofta kan förövaren inte genomföra en normal sexakt och är i helt onormalt sinnestillstpnd som gör att dödlig utgång inte är övervägt utan en följd av okontrollerat övervåld. Därför är tjejer rädda för våldtäkt inte bara för att de tvingas till sex.

Precis
Det finns unga killar som våldtagit 90 åriga kvinnor.
Sexet ger dom inte mer än möjligen ett förspel.
Det är allt efter som ger dom kicken. ...och dom kräver mer och mer varje gång. Är det våldtäkt, vilket vi inte vet så är det absolut inte första gången för GM.
2015-06-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det stog ju någonstans att litauerna satte och drack kaffe på sin gård och inte deltog i sökandet. Vilket antagligen irriterade några frivilliga missing people medlemmar. Men litauerna hade ju jobbet att sköta.

På måndag morron hade de ju ett arbetsmöte i ladan, då godsägaren och hans kompanjon var med och när de då hittade handsken.
Ja det är en uppgift jag också har sett i Expressen och det tolkades som att de var iskalla. Jag tycker det tyder på att de är oskyldiga, som sagt de tycks ju inte vara förhärdade brottslingar och empatistörda narkomaner utan skötsamma arbetare, att de inte deltog i sökandet kan bero på att de hade jobb att göra eller på att de inte fattade riktigt vad det handlade om (hur mycket svenska kan de?).
2015-06-21, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Hmm känns som bitarna börjar falla på plats för min del. Den märkliga videon, prylarna man hittat, inläggen här om att LH hade försvunnit självmant enligt hennes vänner osv...
Det jag baserat scenariot på är att mobildelarna är hittade på samma avstånd som det tar att gå från kafét till mobildelarna.

Scenario:
Det tar slut mellan LH och hennes ex. LH blir djupt deprimerad av detta och försöker vinna tillbaka exet. Vi vet alla hur kärlek kan påverka oss i ung ålder. LH beatämmer aig för att livet inte är värt att leva. Hon lägger upp filmen 13 med nedräkningen för hon har bestämt sig för att ta sitt liv om 13 dagar. Nedräknaren hämtad från en släktings företagssida till LH?

Ingen uppmärksammar filmen. LH får tyvärr utföra sin handling. tjejerna slutar jobba och låser och åker iväg. Alla utom en. LH som sitter kvar och samlar mod några minuter. Sen skickar hon sms till sin pappa. Väljer sen att gå längs vägen för att hoppa framför nästa fordon som kommer. Efter ca 5 min kastar hon ringen som är kopplad till exet. Ytterligare ett par minuter går och ser ett fordon som kommer och bestämmer sig där och då för att nu är det dags.

GM som är den som råkar ut för självmordet får panik och försöker gömma undan kroppen i sitt chocktillstånd. Resten vet vi.

...Går på en grusväg med grästuvor där det kör en bil varannan dag i max 25 km/h.?
Jahapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in